JA

Alla inlägg under april 2008

Av Jennie-Ann - 30 april 2008 11:21

Ja,

Den sista

Den sista gången då du vet.

Du har besluten i tanken.

Du har orken att veta att det var den sista.

Du vet att det är sista gången ni ses.

Det är sista ordet.'

Det är sista tanken på den människa.

Det är sista dagen i magen.


Den sista föder.

Den sista göder det nu som kommer.

Livet är inte en evighet.

Livet är en tid, och denhär tiden kommer aldrig tillbaka.

Denna tid blir vad jag kommer att tänka den till att vara.

Den är på det sätt:: jag bestämmer.

Den sista föder första gången

Första gången du ser underbara du.

Första gången du känner grönskan blomma.

Första gången du hör fågeln denna morgon.

Första gången då DU vet.



Av Jennie-Ann - 29 april 2008 08:55

Ja, Att ha någon nära.

Att veta att den du har nära är här, med mig.

Att våga vara nära, att blotta sig själv.

Att ha någon nära.


Jag tror att de flesta sjukdomar läker bäst,

när vi har rätt människa nära.

Jag tror att de bästa av resultat föds

när vi har rätt människa nära.

När vi har någon nära att dela med.


Min nära är långt borta.

Van sedan tidigare i livet, bär jag henne nära.

Jag somnade av tanken på hennne.

Jag vaknade av tanken till henne.

Hon finns här med mig.


Tack att jag har världens bästa vän.

Vår ärlighet finns alltid nära.

Vår vänskap är alltid nära.

Aldeles inpå.

Bär jag min älskade vän nÄrA.


Av Jennie-Ann - 28 april 2008 20:44

Ja, visst är det skönt att sätta mål.

Att medvetet se över tid och vart vi är på väg.

Träningens tankar värmer! TACK

TACK för att jag lärt mig att uppskatta och njuta av min sköna kropp

när jag springer. En dag till i livet fick vi ha de bra tillsammans. NICE


Förebilder i all ära.

MÖtte en äldre från en anna tid i ett annat dagis, cool man.

60-panner och han har så sköna mål.

Insåg familjens värde och sig själv som person. 

Tar en  bänpress som är över det vanliga!


Vi insåg att vi många tyärr här har två skithål, finss kul 

Ett som det kommer mycket missunsamhet och avundsjkua ur.

Ett annat som inte lika flititg används. Sorry

När jag känner skit sig sätter jag mig ner!
Torkar och spolar och går vidare.

Skönt att vara mig som människa.

Att aldrig behöva vara missunsam eller avundsjuk.

Jag önskar bra människor det goda av livet.

Jag ska välja det bästa av livet för min skull!
JAg ska välja de bästa av männikor,  för de är så skönt att

vara tillsammans med rätt.

Då är det lätt!
Med fel blir jag aldrig hel.


Tack för denna dag! 


Av Jennie-Ann - 27 april 2008 18:03

Ja,

Vår tid.

Vart väljer vi att spendera vår tid.

Med vilka väljer vi att spendera vår tid.

Ofta kan jag ställa mig frågan::
Vad gör jag nu?
Jag ger mig det ärligaste svar jag kan.


Min tid väljer jag väl idag,

I min tid önskar jag de bästa av människor

I min tid önskar jag det bästa av  de underbara.

I min tid är jag nyfiken på framtiden

fast nutiden är här idag. 


Tid är lycka och frihet som binder samman balansen i själen. 

Av Jennie-Ann - 26 april 2008 10:06

Ja,
Vi människor.
Tänk vad enkelt livet kan vara.
Utan att människan tänker på det.
Det som kommer från min mun, är från mitt hjärta.
Och det som kommer ur din mun, är från ditt hjärta.
Det är enkelt!

Jag som person tycker mycket.
Jag som person dömer inte.
Andras handlingar och ord är dessa människor.
Mina handlingar och ord är mig som person.
Easy peacy

Life is nice.

I många kulturer är detta lika klart som vatten.
I Norrland är det rörit som i skogen kanske?

Jag gör mycket fel.
Det bästa med det är att jag lär mig dagligen.
Det är mycket i detta liv jag inte har en aning om.
Som jag vill ta reda på!

Är det de som kan bränna människor.
I tron på att VETA:

Stort är trons mysterium!

Jag vet det jag vet utifrån min kunskap,
Allt jag inte vet önskar jag en dag veta lite mer om.

Av Jennie-Ann - 25 april 2008 09:17

Ja, Enkelt

Är inte svårt när det är lätt.

Att ta eget ansvar över att vara på och med rätt.

Det är inte enklet.

Men det visar sig alltid.

När det är rätt, är det enkelt.

När det är rätt är det lätt.

Livet är inte en uppförsbacke eller madomsprov.

Livet är är njutning, med rätt.

För inget i världen tar jag bort njutning.


Att lära sig mer

Att stänga dörren, för tro sig veta bättre.

Och släppa in alla underbara nyfikna människor.

Tack alla underbara människor som lever under solen.

TAck världens bästa vän för din vänskap.

Tack mina älskade barn. 

Tack för mitt underbara liv som är på rätt Bana.

På väg mot mål!!! 


Alla ni som tro sig vara elak i mot andra,

tänk tanken på vem ni egentligen sviker. 

Dom eller er själva.......




Av Jennie-Ann - 23 april 2008 13:03

Ja, att följa vägen
Att komma hem.
Visst är det skönt att älska sig själv
så vi kan älska andra underbara människor.
Jag är frisk.
Mina barn är lycklig.
I Norrland blir människor med glad av sol.
Det är skönt att uppleva.

Livet och människan.
Ta icke livet för givet!
Se stunden som är,
 
     som bär dig in i framtiden.

Av Jennie-Ann - 21 april 2008 11:57

Ja, jag finns här för dig!
Stora ord.

Ordmissbruk
Men jag har förstått att där är början.
Till oavsett missbruk.
Missbruk att icke bruka rätt, till rätt värde.
Det har med handling att göra.

Sällan säger jag :
JAG finns här för dig,
När jag gör det ., då finns jag där.
Jag är ingen svikare
Det braiga med det är:: att JAG vet hur det känns.
Jag vet min egen känsla,
Den har inte gjort bra,
därav ger jag det inte.
Ge det bästa av det bästa eller låt det va.
Ja, jag tycker att det är svart eller vitt.

Allt kommer till den som vågar
Där är modet.
Att vilja våga
Skönt att veta, inte alltid kanske,   ofta svårt.
Där i stunden så vet vi.

Lev väl
Pappa Tack.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards