JA

Alla inlägg under december 2012

Av Jennie-Ann - 21 december 2012 23:29

Ja

Jag lever i världen som för många årtusen räknade

till sin sista dag idag...

Vi alla har det gemensamt

Vi kommer inte härifrån levandes!

Tänk att få ge bort den insikten

du föddes här för att värna om dina,

icke bryta ner och mentaltortera.


Det ser vackert ut på ytan...

just där många bär förstånd.

När kunskapen blir större 

blir det enklare att se.


Mina dagar är räknade 

så väl jag vet!

Icke på grund av mig...!


Min barndom var vacker å det jag bär mig med.

Jag ger mina barn idag en del av det. 

Natten gör sig redo 

för att möta mig.

Morgondag förtjänar i sin förhoppning 

både dig och mig. 






Av Jennie-Ann - 20 december 2012 00:01

Ja

Jag har dig här nära mig.

Jag spar dig i hjärtat mitt.

Jag vandrar vägar för dig.


Jag ska klä mig vackert 

som jag lovat dig.

Jag ska njuta av mat

som jag lovat dig.

Jag ska lyckas med mitt

som jag lovat dig.

Jag ska...


Rummen är på annat vis.

Solen möter mig med andra strålar. 

Anders älskar dig.

Så många som älskar dig.


För dig var jag människa.

Någon du värnade för.

Med dig blev jag hel. 


Tillsammans är platsen 

där vi har bo.

Tillsammans kan ingen skilja oss.

Tillsammans vi är.


Tack för allt

av det vackra.

Tack för att du såg mig.

Tack för att jag under liv 

fick njuta med dig.

Vad mer att begära? 

När jag fick ögon av dig.


Liv

Enastående 

Närvarandes

Alltid 


Av Jennie-Ann - 15 december 2012 23:23

Ja 

I ett hus som är stilla 

är livet tomt.

I ett hus bar bär liv 

saknas du.


Saknaden är större 

än huset i sig.

Din fåtölj saknar även dig.


Här i livet saknar vi dig.


Vandra vidare i ett liv som du icke ville till.

Smek allt av de vackraste för dig

Här saknar vi dig.


Så mycket jag vet 

att det vackraste du vill ge.

Så mycket jag vet

av all din kärlek.


Håll om mig nu

när jag alltid håller om dig.

Va mig nära 

när jag vet att jag räcker för dig. 



Av Jennie-Ann - 8 december 2012 14:34

Ja

Jag saknar dig redan sarkt hos mig.

Jag saknar dig redan här hos mig.


Hur skall denna resa sluta 

Vart är jag nu på väg.

Vart är du nu? 

Jag saknar dig här hos mig. 


Dansa med pappa

många varv.

Se över mig människa 

när pappa är med dig. 


Nu saknar jag spåren 

att vandra fram.

Nu saknar jag liv i min famn.




Av Jennie-Ann - 8 december 2012 01:59

Ja

Jag har förlorat mina barn.

Mött döden i dess vitöga 

Känt på ett långt straff.

Vad mer kan vänta nu,

när lite är kvar...


Om mig är icke synd

Jag är en bricka i ett spel 

som jag icke ville delta i.

Om mig är det icke synd.


Utsätt mig för det du förtjänar 

att utsättas för.


Jag ska gå min väg

Finna på en annan gång,

att kunna hitta rätt.

Använd inte barn som soldater 

för ditt hänsynslösa levende.

I din obegränsade elakhet.

I din oändlig elakhet.


Hade aldrig kunnat räkna ut 

ditt elaka spel.

Idag är det mer än det.

Blicka på dig själv 

istället för förstöra mig! 

En dag kanske 

cancer möter dig...


Av Jennie-Ann - 2 december 2012 23:17

Ja 

Sorgen har en tystnad 

som sorgen förstår.

Sorgen har en längtan 

till att andas fri.

Vad tror vi på? 


Om vi vill skapa lyckliga stunder 

från elakhet.

Skapar vi många elaka lyckor på vår väg.

Hur skapar vi vår framtid då?



Tror icke på det onda

Har i det aldrig gjort.

Hur kommer det sig att födelsen är här på vår jord?


Jag förstår sammanhangen 

bättre idag.

Att komma från kärleklöshet 

till dagen idag.

Förstå varför barndomen är viktigt. 

Så att resterande liv i kärlek kan vänta på dg. 


Om vi älskar lite mer idag.

Kan vi älska varandra 

när sol möter dag. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards