JA

Alla inlägg under maj 2011

Av Jennie-Ann - 30 maj 2011 22:46

Ja

Mitt liv

Min kropp 

Mina val.


Jag lever 

Jag vandrar 

Å jag väljer 


Utifrån min historia 

Lever jag

Å jag väljer så rätt å så fel.

Paradoxen av att vara kvinna.

Så känner jag liv.


Solen gjorde mig sällskap 

I tanken bor kärlek 

Vi ska komma hem mina barn och jag

Mina ungar livet av det goda ligger era händer från mig.


Livet möter oss till morgon 

å jag tackar stort för denna dag. 

Av Jennie-Ann - 22 maj 2011 22:02

Ja

Tron på de vackra gjorde mig sällskap 

Tog mig i min hand 

och smekte min själ.

Liv 


Liv lev ut mitt liv

Liv lev ut ditt liv.


På avstånd finns vacker skönhet

I närhet kan skönhet förvandlas ..

till något vackrare ..

till något mindre fint.


Jag vill se dig här

Jag vill ge livets möte tid.


Meningen bär sitt svar

Som mina frågor väntat 

Allt kommer inte till.

Av händelser som icke människan kan bära 

bär Gud och Budda för mig

Jag bevarar det min kraft är stark för möte


Så har åren givits mig. 

Tappade år

Förlorade dagar som icke lärt mig något.

Icke något om mig... 

medan jag gavs gåvan av att läsa 

tydliga svar av det som lever runt om mig. 


Mina förlorade dagar kan jag aldrig fylla.

Medan mina kommande dagar

ska jag i livet fylla. 



Patti Smith Group – Farewell Reel


.


Av Jennie-Ann - 20 maj 2011 00:10

Ja

Bakom ett hus 

Inne i ett rum. 

Rummet bär minnen ..

 Bakom huset

vet jag icke vad som möter mig. 

Taket håller samman 

För att bevara det som varit.


Jag ska hålla det i mitt inre 

Icke glömma 

Kärlek lever å jag med den.

Den vackra varma kärleken kommer att göra mig sällskap.


Rummet fylls av minnen 

Tanken på något som en dag varit

Rummet fylls av minnen 

Så är någon nära dig igen. 



Av Jennie-Ann - 18 maj 2011 21:23

Ja

Jag ser mig om

för att skåda.

Jag ser mig om

för att se dig.

Jag ser mig om

för att möta mig.

Jag  ser mig om


Blå himmel svarta moln

Tränger in från Östväst

Händer som skakar i tron, av att veta bäst.

Tungor som sviker sina läppar

lungor som andas i stillhet.

Var en tanke för ensamhet 


Se över 

Se bortom 

Se livet här 

Dagen som varit givs mig aldrig igen.


Av Jennie-Ann - 16 maj 2011 10:31

Ja

Det finns ett hem för oss alla.

Det finns en famn till var och en.

Det finns tro för den som tror.

Det finns...


Det finns ensamhet som sträcker sig över ändlösa gränser.

Det finns famnar som bränner själar.

Det finns elakhet som vill härska.

Det finns....


Det finns det som vi tillåter

Det finns det som vi släpper in.


Jag ville finna något annat

Jag ville möta liv

Jag ville finna kärlek

Jag ville finna frid.


Jag ville verkligen tro på godhetens varma ord.

En gång i tiden

   ville jag med.

Av Jennie-Ann - 15 maj 2011 21:54

Ja

 I märklighetens värld. 

I faders namn 

å till mänskligheten ... 


Vad gör människor? 
Tiden vi får, lyckas vi fyllas mycket olika.

Från den varmaste underbara familj till missär i icke förståelsens land.

Människor


Jag låser dörren,

Ser de mina å tackar mig för att jag blivit den jag blivit.

Att mina ögon bär ärlig färg.

Mina tankar förblir rena.


Jag tycker illa om doften av pengar.

Jag tycker illa om beteendet som pengar kan bära.

Jag tycker att lagom blir bra frihet. 


Många springer fram... allt ska ske ... överallt.

Jag stannar vänder mig å och kommer till insikt i mig. ...!


Av Jennie-Ann - 13 maj 2011 13:27

Ja

Moder Jords väder ger mig trygghet i sällskap idag.

Jag har dig här.


Jag bär

Det min ork förmår

Jag kan

I det mitt intresse bor.

Jag vill

det jag brinner för.


Jag hade knutit andra knutar

om jag givits mina svar.

Jag hade vandrat andra vägar

om jag vetat ensamhetens kval.

Ensamheten gav mig sällskp

i något jag aldrig velat ha.





Se

Av Jennie-Ann - 11 maj 2011 22:58

Ja

Somliga dagar ställer jag frågor ...

å inväntar svar.

Somliga dagar ställer jag inga frågor...

å får många svar.


Märkligt liv

Somliga dar.


Barn 

Jag finns där.

Finns ingen som jag vet jag inte ser.

För att ge, ger jag er.


Miljön till barn....

Se dess blomma med många blad 

där alla stärker stjälken till blomning.

För att möta sitt sanna jag.


Jag är 

Mina älskade, underbara å bråkiga barn

jag finns hos er.

Mamma stannar alltid kvar.





Det ska Vi tänka på!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards