JA

Alla inlägg under november 2010

Av Jennie-Ann - 23 november 2010 11:43

Ja

Det är på hög tid min tur att bestämma!

Ja de tycker jag.

Att mina ord, val å känslor ska kunna ta över...

Hur nu de skulle kunna gå till..

men om vi går tillsammans, då går vi ihop så då blir de bra.

Vi har två ben för att stötta oss rätt å rakt.

Vi har två armar för att hålla om.

Vi har ett liv för att leva det.


Mycket av många ..

lite rakt ditfram.

Jag föredrar att prata med människor, komma in på djupet

än att skrapa på fel yta.

Hur kommer vi rätt... genom att leva rätt.

hur kommer vi fram ... genom att vara med de som står bakom oss själva.

Mitt egna jag, behöver BRA människor bakom mig.

Då kommer jag fram dithän jag ska.


Inte för att bli förrådd eller felaktigt bedömd.

Förmågan att se mig i mitt rätta ljus av liv

Är min gåva av att se er andra i ert rätta ljus,

för att kunna värdera er efter er gåva till liv.

Vad är gåvan till liv.

Är det er frånvaro som förstärker?
nej kom ner .. kom intill .. å kompå Livet.

Må din dag bli en dag av lycka!


jag skulle ge dig det.

Som jag så många gånger av livet, tagits emot.

Tack för all kärlek som kommit in i mitt liv.

Tack för all kärlek som bor i mig.


Flingor faller å ljuset kommer till sin rätt.

I andetag av liv.





Av Jennie-Ann - 18 november 2010 10:01

Ja

Dom vill visa omtankens ansikte i sin frånvaro.

Som om de hade gjort mig lycklig.

Dom tror att vänlighet är elakhet.

Som om de hade gjort mig lycklig.

Ingenting av er påminner om mig.

Som om de hade gjort mig lycklig.

Att vistas i närhet av er.


Livet dagen kommer till mig även denna morgon.

Till skillnad från du pappa å älskade mormor.

Livet gav er tid.

Människor förgyllde livets smak till er.

Jag lovar att som er inte såra.

 Möta livet i dess essä.

Se på dagen å möta dig här.


Jag vandrar mina steg, ett i sänder denna dag.

Tar inget förgivet

släpper inte in någon, som tar bort respekt.


Till hyllning av livet ska jag respektera dig.

Å hålla mig nära där dom älskar mig.-






Av Jennie-Ann - 17 november 2010 12:44

Ja

En doft av liv har smygit sig in under mina vener.

De susar på som om vinden var vid öppen.

Liv

En förnekelse ska icke göra mig sällskap

En falsk anklagelse, tack jag för din åsikt.

Du påverkar inte mig.


Som om livet vore för evig... nej

Döden berikar min vardag.

Kärleken förstärker mitt liv

å vänner möter mig i livet.

De ska vara vackert att leva


Kärlek kommer till den som väntar.

Jag har väntat länge på något som inte fanns.

Alla svar kommer till oss med.

Jag har tagit del av mina.

Om jag blottat mig...

Styrka är inte svaghet. Styrka är mod att vilja våga.

Svaghet är rädsla som inte kan omvandlas till annat än de.

jag gör hellre fel än fegar ur.


Jag tar min promenad i livet å ser på.

Jag kan vackert, sitta tyst å se på.

För om någon mot förmodan skulle tro att ni ser på mig.

Så tackar jag hövligt för det jag får ta del av er.


Mitt liv är i min kärlek till mina.






Av Jennie-Ann - 10 november 2010 12:59

Ja

Mitt tangentbord  har gjort sitt på min dator.

Mitt tålamod håller även på att lämna oss.

Orden känslorna uppleverlserna är kvar.

Gör sig påmind varje dag om deras närvaro.


Vad vore livet utan att känna?

Skulle de göra mig lika mycket till jag, om jag kände hälften av vad jag känner.

Jag känner att jag älskar många av min känslor..

Några skulle jag kunna skicka till Vietnam för större användning.


Jag har de bra,, ett liv som jag inte vill ha.

Men ingen hos oss är sjuk.

 Mina älsakde barn lever på i deras enda barndom som jag gör mitt bästa

för att den ska bli deras bästa.


Om jag när jag förstår mer än vad jag förstod innan ...

så förstår jag hur mycket jag kommer att  förstå när "om" jag blir 70.


Hur kommer det sig att vi är så olika .TACK
 men hur kan så mycket ilska bo i männsikor.

 Det är inte vad jag önskar vilja se,

Dock och de som kan konstateras att det är såsom det sägs!
Vilken makt ordet har, tänk om fler kunde inse deras maktmissbruk i

av ordmissbruket.

Att sätta helt fel ord i fel handlign.

Undrar hur "vi " tänker på ,det vi säger.

jag säger fel, å jag kommer att fortsätta med det.

De är min mänskilga rätt att få göra fel.

 Men inte medvetet fela genom att anväda fel ord i fel tid.

 tid å rum förtjärnar sin rätt att bli rätt behandlad.

Inte orderts missbruk från den talande som inte vet bättre.


För vem pratar vi om när vi dömer ANDRA?

Möt en underbart vacker VinterOnsdagslycka .

 Förså lever jag mitt liv idag, i sällskap av JAG :

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards