JA

Alla inlägg under juni 2011

Av Jennie-Ann - 19 juni 2011 00:38

Ja

Livet 

Människan 

Spelas på för somliga ... 


Möten

skapas hos den mötessamma.

Lever i vänlig kärlek.

jag vill lita på livet...


Kära vän 

Livet tömmer ur 

äter upp dina dagar 

bygger bo på adress av ovälkommet besök.


Jag hade 

väntat 

ömmat 

vårdat 

Dig.


37 

73 oj ojoj 

om det fortsätter under dessa dagar 

är hjärtat slut vid 47.


Vad kom jag för? 

Född i kärlek icke mandomsprovet behövde taga tiden från.

Vem blir bättre av att vara människa genom den elake?
Vika tolkade livet så fel... så många så fel.


 

Av Jennie-Ann - 18 juni 2011 00:18

Ja

en vandring i livet som gav mig lust

Därhän jag tar mina steg 

Ett steg isänder vandrar jag för viljan.


Tack att jag bär vilja 

Tack att min lust å ork finns med mig i steg.

Det är tacksamt att vara.

Att inte linda in någon i falskhet 

får mig att sova om natten.

Ger mig den värme jag behöver för att vara mig.


Ser mig om

Ser mina barn

Ser mig


Det är här i just detta nu

som jag bär mitt förstånd av att vara människa.

 Livet är  vackert med vackra människor

Livet blir kaos med rotlösa människor.

Jag har mina rötter, förvaltar dem utifrån min förmåga.


Aldrig ska jag leva det liv jag icke vill bära.

Lögnen bärs av lögnaren

Sanningen av ärlighetens människa

tack att jag är jag. 



Av Jennie-Ann - 14 juni 2011 22:25

Ja

Första dagen

Första dagen av sommalov

Första dagen av denna dag


Första dagen av tid.

Frågor ger svar, de handlar om att vänta in.

Se vilken fråga jag hade ..

invänta mitt svar.


Jag ser mig.

Tack att jag är jag

Tackar mig för min syn på människan.

Ska icke döma dig så hårt.

Jag vet hur det känns 

Jag vet hur det är.

Jag ska döma dig så sanningsenlig jag förmår.

Så rättvist för livet.


Respekt 

I stora steg 

I dess rätta andetag sak jag andas med dig.


Jag håller om de mina, som håller om mig.

Jag ska ömma dig, lite mer än du ömmar mig.

Jag ska .. för mitt livs respekt i respekt möt dig. 


Av Jennie-Ann - 13 juni 2011 22:45

Ja

Ett avslut denna dag

Ett avslut som vi alltid kommer att bära i hjärtat.

Ett avslut som leder oss vidare.


Somliga avslut tar slut, finner icke mening.

Avslut kan bryta ner

Avslut kan leda vidare..

olika avslut.

I samma liv.


Barnen stannar tid.

Visar liv och ger mig tillit. 

Tillit till livets mening.


Av att människan kan vara god.

Pappa å Mormor idag var en dag ni skulle vara här.

Idag var en dag som jag ville kram er här,

Saknaden,.. kan jag lära mig att leva med den? 

Av Jennie-Ann - 11 juni 2011 21:58

Ja

Sverige 2011...

Sommar 

Sommarbarn

Sommarvindar 

Sommarsol

Sommardag..


Det gick mig till mötes denna dag.

Stannade och såg mig runt omkrin

Barfot, för att möt känslan.

Jag


Liv

En dag till i liv.

Tack


Barnen är framtiden ..

 men hur ska de kunna få en ärlig start?

Med de vuxnas beslut ..


Jag har svårt att förstå...

 kämpar på.

Tänk om det var som jag alltid trodde när jag var barn,

att de vuxna visste.

 Hur ska barn kunna hitta hem med så många vilsna vuxna? 


Jag skulle verkligen vilja att vuxna som kan tänka

använder sig av kraften.

Så kan vi andra vuxna hjälpa.


Tro 

Ge mig tro

ge mig tro att lita på. 



Av Jennie-Ann - 10 juni 2011 22:57

Ja

Ännu en  .. människa ..

En gång till brast det.

Än många fler lever i sorg.


Jag svek någon som inte skulle skulle svikas

Jag lovar mig själv att bli bättre 

på att finnas där.


Fina människor 

Sorgen tar över dem.

Vill icke låt det ske.


Jag har 

Valt

Jag har valt rätt

Jag har valt fel från okunskap.

Förlåt mig

Förlåt du mig, mig som står dig nära.


I handling av kärlek vill jag närmre vara.

Att finnas där.

I tystnad .. genom ord.

utifrån livets val


Det bränner av att veta att de mina bär smärta.

Den lyckan jag vill ska möta er.

Vart vandrar du? 


Av Jennie-Ann - 8 juni 2011 23:36

Ja


Jag ser

Jag känner 

Jag märker

Tack


Livet 

Tiden 

Denna sekund 

försvinner 

medan något nytt föds.


Ja livet förändras

Tack att min grund var väl gjuten.

När dagens åska går.

Tack att mina relationer från barndom 

var så bra, 

så att jag idag kan lyssna på min livskompass.

Tack att jag en gång givits 

så av de, kan jag de lilla idag ge.


Mina barn,.. mina troll,.. mina ungar och mina Allt 

Sover, natten hälsar morgondagen 

Varmt välkommen 


...

efter natten kommer 


Av Jennie-Ann - 3 juni 2011 00:36

Ja

Jag har hinder....

hinder på vägen i livet!

Jag "bråkar" i mina möten .. när jag märker

Människan tänker INTE..

Hum

Ja  förlorad känner jag mig.

Kan vara en liten bit av, vad en förlorad människa känner. ...


Skulle verkligen vilja vara korka. 

Vilken gåva att inte försåt okunskap... 

bara flyta med i att icke bry sig....


Så är livet i mina händer å jag förstår.. 


Så jag kämpar med att acceptera att Människor INTE tänker.... 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards