JA

Alla inlägg under november 2008

Av Jennie-Ann - 30 november 2008 14:06

Ja,

Regnet faller

jag fryser och äter glass. 

Det blir vamare med tiden.

Att veta eller icke veta

Det är att finna svaren. Kanske icke alltid frågan... 

Jag frågar på och svarar på frågan!

Kloka människor väntar på tomten.

Barnen ser genom masken.

Tomten har ett stort sällskap med många olika masker.

Tänk OM dessa masker kunnde bära lycka.

Tänk OM dessa masker kunde bära kärlek.

Jag har sommarskor och leende.

Jag är fri.


Av Jennie-Ann - 29 november 2008 09:06

Ja
Jag har längtat....
väntat...Att
Äntligen få hämta min snygga vän.
Han är fin som snö
Han är cool som is
Han ÄR min vän!!!

Jag har längtat,.....Jag går aldrig ut själv!
Vinet har tagit slut

Vi har upplevt  GLÄDJE.
Undra hur många ovänner JAG har fått nu....

Jag har kvar min vän!!! och det,,,, är det som räknas för mig.
Ja tyvärr jag tänker inte dämpa min glädje.
Även om priset är högt.

jag har blivit mer övertygad
det är dyrare att vara er.
Att inte äga förmåga till...

Mina barn hoppar upp från sängen snart.
Kommer till mig en annandag!
MIn man frossar i räkor
Min vän har haft det skoj

Då har jag det bra!!!!!!

Av Jennie-Ann - 28 november 2008 01:50

Ja
Ork Stork och Tork.
Skönt att vara!
Världens äldsta människa har dött.
Edna Parker blev 115 år 220 dagar.
Beundransvärt
I mina ögon helt otroligt vad livet har att ge,
Det är människans förmåga att se det som ger rikedom.
Jag funderar på vad de sista tankar hos henne var....

Många gånger har jag hört att om religion inte fanns
skulle det inte finnas krig.
Det tror jag lite
Jag har insett och tyvärr fattat att om
Pengar inte fanns.
Skulle det inte finns krig.

Tänk att folket kan bråka om något som varken ger lycka eller ett långt liv.
Pengar är frihet!
Ja, dom som har mycket pengar
kan efter ett tag torka sig i röven och runt munnen med dem.
Då kanske det blir mindre skit här.
Men det är klart, man kanske har blivit för snål för det.

Undra om jag lever över Edna
Men det kan jag lova:::  gör jag det har det INGET med pengar att göra.
För vi kan liksom inte skriva kontrakt med livet,
eller försäkra oss ur det.

Enkelt är:::att  leva så bra jag önskar.


Klart är,,, att vi kommer icke härifrån levandes.
Jag kommer härifrån med något annat i...........

Av Jennie-Ann - 27 november 2008 11:23

Ja,
Jag vaknar denna morgon och är totalt medveten om att det är sommar!
Jag har varit på stranden hela natten
Dansat druckit och varit kvinna.
Jag bär sommar känslan när jag tar mina steg ner till mitt kök gör det enkelt och kollar icke ut genom mina fönster.
Det är sommar, ,,,,
Jag kollar av tele och kommer ner till verklighet när det står att min underbara dotter saknar sina täck byxor.
Ja ,,,, Nej det är inte sommar .
Men i min värld var det det i natt och jag upplevde det.
Det kan ingen ta av mig.

Det är skönt att var mig.
Det är undebart att vara människa med underbara människor.
Solen kommer att skina under dagen.
Bomber kommer ...... tyvärr att finnas i denna värld.
Men dessa paket är ju icke framställa av sig själv.
Hopknopad ----Av människan -----

Av Jennie-Ann - 26 november 2008 09:47

Ja

Jag har fått en snabbkurs i hur jag parkerar,,, böter!
Jag har gjort fel..
Jag parkerade min fula snälla vita bil.
Gjorde som vi ska, betalde parkering biljett såsom jag alltid gör.
Och ställde hela paketet innanför ramarna!!
Log för mig själv och tänkte
När jag kommer tillbaka är lappen DÄR;
"min intution"=  

"Ordet intution betyder rickta blicken mot, betrakta, och med intution menar vi den omedelbara förståelsen eller insikten.
Den vänstra halvan är den välorganiserade delen
Det är där vi analyserar, är logiska och matematiska.
Den högra halvan, den konstnärliga delen av oss
Det är där vi skapar bilder, helhetsintryck, synteser och får översikt. Den initiativa, omedelbara, direkta förståelsen eller insikten. Också mycket av våra känslor dirigeras från den högra sidan av hjärnan."


Herr konstapeln vill att jag ska ha 500 kr mindre.
Och lära mig MYCKET mer TACK.
Det blev en intensiv kurs.
På 4 minuter.
Det är i min värld helt OK.

Om jag vore polis skulle jag framstå som MYCKET seriös.
För min egen skull, skulle det vara skönt.
sedan hade jag makt i att göra denna värld till en bättre värld att leva i.
DÄR skulle jag även ha bra intution,  på vart prio i arbetsväg skulle vara.

J
ag skulle ta fast dom som förstör tider i livet för människan!!!
Jag skulle finna pedofiler, mördare, våldtäcksmän, kvinnomisshandlare  
och andra parasiter som gör denna värld till BAD TIME.
Jag skulle inte jobba som lapplisa!

Jag har haft uppfattning om att dom hade annan utbildning
Ack jag bedrog mig.
Så kan det gå, när jag låter min vita bil stilla stå.

Tisdagen är över och Onsdagen känns om att kunna bli Lilla Lördag.
Det är gott att LEVA;;;;
Och hur allsvenskan ser ut 2009, ser jag fram emot!!!

Av Jennie-Ann - 25 november 2008 08:50

Ja,
Med heder kvar i behåll
Till insikt om liv... TILL liv.
Små städer .. små små människor
Stora städer ... stora människor,
Tack att jag blev mig, i en liten stad.

Vad är tjockast blods band eller relationer av kärlek.
Nu vet jag .
Livet levs på,  med ett till skrivet blad.
Med en till måltid och ännu en dröm att förverkliga.
Ideer vem tänder dem?
 Det vet JAG!
Och jag förstår att kraften att släcka är stor.

KALL svensk missunsamhet.
Att det bor många fattiga människor i detta rika land,
Ack är det ju icke kontot som ger lyckan, utan förmåga att fylla innehållet.

Vem tillåter och släpper in?
Skönt att vila mot värme och vara herre i sig själv!

Leva väl
Tack Pappa
Tro,  tillit   Och mycket kärlek.

Av Jennie-Ann - 24 november 2008 10:13

JA

Jippi att förstå och inse.
Vad mer i livet är skönt att fylla sina rum med.
Jag ser med ömhet på livet.
Jag ser med glädje på människan.
Att vara frisk.

Nära står husen, livet inpå och barnen är lycklig.
Jag har det som behövs.
Att ge är att få.
Jag är RIK!!!!!

HAHAHHAaa

Måndagen ännu en ny möjlighet att förvekliga sina drömmar.
Att komma fram och ge mycket till....

Gud och Buddha är med i livet,
Jag lärt mycket

Ju mer jag inser, att jag ser

Ju mer jag inser att jag att JAG har kvar!TACK

Springa hela vägen till mål.
Ett steg till i denna vackra värld, där jag väljer med STOR omsorg.
Hel blir vi i tanken.
Mina tankar är sköna tankar.
Och det finns underbara pumpar.
Människan.
TA, av mig och Ni förlorar allt försvinner.......

Av Jennie-Ann - 23 november 2008 15:35

Ja,
Tid gav snö,
Tid gav lycka,
Tiden gav.
Från här till tid i framtro.
Barnen är lycklig,  små kroppar full av spring.
Små huvud med enorm kapacitet.
Som q7, full fart framåt.
Fort kan det gå
Fort har det gått

Levande människa förgyllde min tid.
Vetskap om att allt är bra, har byggt bo.
Sverige 2008 hur långt har vi kommit.
Vart är man på väg.

Rikedomen väckte mig denna morgon som utlovat guld.
Jag har det bra!!!
Somliga vandrar i gamla spår
Fastnar, fast nya vägar går att vandra till.
Men kanske lever ombord på x2000.
Själv ska jag åka bil på nya vägar.
Glida fram med lycka,
det ska va gott att leva!!
Det är ack icke tro.
Det är min värld och verklighet!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards