JA

Alla inlägg under juni 2008

Av Jennie-Ann - 29 juni 2008 01:30

Ja,
sänk skatten för singlar.
ojojojjj

Ja,  vad ger det utom mer konstiga funderingar på tid.
Singel,    är människan i väntan på den bästa
Icke för att sänka skatten!!!!

F----n vad tänker,,, vem
Ensam förälder med barn
mot,  
   med dem som har barn.
Sänk skatten för........
Vi lever i ett land där jag personligen skulle uppskatta  fler bra miljöer.
Platser att spendera tid som jag själv bestämmer om och över.

Norge tänker bra!
Svensk är jag och ser över gränser,   osvenskt!
Well men jag är ärlig.

Under tid,  när  bra kunskap finns att dela.
Och skit i resten.

Morgonen smyger framför husknuten och jag är vaken!
Som mormor säger
Inte naken.
må så gott som känslan ger




Av Jennie-Ann - 28 juni 2008 13:15

Ja,
Då var det Lördag, ännu en dag i paradiset.
Regnet faller för att alla vackra människor inte ska behöva vattna gräset och bli våt.
Eller om så är känslan, kan de bli våt genom andra handlingar.
Rosorna behöver sin näring, med tanken på människans handlade

ger övre makter ge mer näring.
I paradiset finner jag underbara människor.
Tack för alla parasiter som inte hälsar på mig idag.
Jag sitter ner med glädje för stunden.

En väns hår börjar falla till det gråa hållet och tummen rullar,

det är helt ok.
Jag hotar med att min man ska ha blå ögon och grått hår,
Nu är min vän hungrig. Benen reser sig och sibylla nästa
Människa

Ja, här i denna stad i detta land blir även människan äldre.
Personligen är jag för tillfället i den bransch där jag blir yngre och yngre.
Låter som en mäklare på Östermalm
Men jag är inte där.
Jag har min värld, som jag har det relativt bra i.
Tack för underbara människor som hälsar mig i tanken.
Där har vi det gött.
Denna dag ska jag ta tillvara på.
För livet lär mig mycket, det är underbart.

Av Jennie-Ann - 24 juni 2008 13:10

Ja,
Vinden viner dörren slår.
Det är inte stilla nu runt om mig.
Orken är sinat, ack kaffet värmer.

Små städer kan skapa små människor.
Eller får det stora icke ta plats? för att de sticker i ögon av avundsjuka.
Så synd
Men det är nog icke för icke som antikens Grekland fick dess uppbyggnad.
Jag trivs i sammanhang där vi kan vara den vi vill vara.
Att anpassa sig men inte förminska sig.
Att lyssna, till att även föra talan själv.

Ord,  handlingar,  speglar,  visar och återberättar oss människor.
I detta enda liv.
I denna enda dag.
Vinden viner kaffet är slut.

Av Jennie-Ann - 23 juni 2008 14:56

Ja,
Kärlekens kvinnan kommer in
Hon hälsar på mig.
Hon är kär.
Hon är så kär att det syns på hela henne.
Hon är så kär,  när jag tittar på henne och tänker på min
vän som hon har kär, i då skattar vi från hjärtat.

Kärlek
Kärleken den bästa av alla lekar
Den underbara helt fantastiska  som ger mig kraft att
cykla runt i denna stad.
Kärlek
när vi blir så kär att marken skakar
När vi blir så kär att vi är helt övertygad om att
han är elektriker för allt blir ljust.

Kärlek gör ont.
Kärleken bränner

Av Jennie-Ann - 20 juni 2008 00:41

Ja,
Fri att välja.
Att välja vem som jag bär vidare.
Fri att välja
Vem jag tack hej då till.
Tack för medvetenhet.
Det kostar mycket tid.
Det som är gåvan är ofantlig frihet.
I detta enda liv.
I denna enda tid.
Tack för att jag är jag.
Tack för att ni är ni.

Genom mina tankar föder jag mina ord som blir handling.
Livet är enkelt med rätt.
Livet är det mest underbara att dela.
Min syren är utblommad
sniglarna glider fram.
jag kommer ikapp dem.
Tack

Den ljusa natten är här för att att hålla
mig i ljuset!
Godnatt.

Av Jennie-Ann - 16 juni 2008 13:39

Ja,
i ett vilset Norrland har jag hittat hem.
Vart tar moralen vägen?
Hur tappar människor den?
Varför vårdar inte människan sina egna tankar?

humm
Det är inte glasklart att förstå.
Jag är jag utifrån mina tankar och handlingar,
vilket jag känner en stark trygghet i.
Varför slänger människor bort gåvan till att kunna vara snäll?

Här ska vi inte vara för trevlig!
Men vad f______ Otrevlig går hem.
Hur kommer det sig.

Nej, det är inte svårt när vi vet att det är rätt.
Men det blir det med fel.
hur ska vi kunna baka en god tårta med gamla ingredienser?
Det smakar inte bra!
Det gör inte dåliga relationer heller.
Hur ska jag kunna skapa bra relationer om jag inte trivs med mig?

Mina relationer som KÄNNER mig är bra.
Tack att ni finns i ett sommar Norrland.

Av Jennie-Ann - 15 juni 2008 00:44

Ja,
Livet är inte en uppförs backe eller en utopi om att det ska vara bra.
När det inte är bra, är det mitt ansvar att ta mig till de bättre.
Jag gör det!
Tack för alla stolpskott som visar mig vart jag aldrig kommer att befinna mig.
Det är skönt att vara mig.
Det är skönt att vara medveten,
Visst är det dyrt.
Att möta verkligheten och se vad människan är.

Jag är den jag vill vara.
Jag bär med mig de få människor jag vill vila mina tankar hos.
Tack att NI finns.
Tack att jag under denna dag hade er i mitt hjärta.
Min värld och verklighet är bra med er.

Jag tror gott om människan.
Tills dess att motsatsen är bevisad.
Och alla stolpskott vila i er.
Solen gör sitt för att kunna underlätta er dag.
Lev väl.

Av Jennie-Ann - 4 juni 2008 08:45

Ja,
morgonens strålar väckte min utvilade kropp.
Tack
Tack att det kan vara så skönt att vakna.
Till att det finns morgonstund när allt faller på plats.

Att starta dagen med en kropp som inte vilat ut,
barnen behöver sova mer och skafferiet är tomt.

Allt de behövde jag inte uppleva denna morgon.
Det är bra,  att det inte alltid är bra,
för om det bara var underbara mornar så skulle de med bli tristess
och hur skulle jag då kunna veta när det underbara vara hos mig.

Tråkighet är bra det föder mycket kreativitet.
Som även den underbara glädjen gör.

Ja, Tack för att det vissa stunder i livet inte är bra!
Så jag från hjärtat kan uppleva när det är det.
Livet är en kanelbulle
och idag har min underbara son picknick!

Solen skiner och jag lever under dig med fantastiska människor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards