JA

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jennie-Ann - 30 oktober 2012 23:27

Ja 

Med olika ögon vi såg på varann.

Från olika världar i samma land. 

Med allt så olika 

som påminde om varann ...


Jag ser mig runt omkring 

försöker att förstå 

döda ting.


Hur skulle det vara på detta vis?

Vad gav livets tillåtels för denna tid...


Vad kan bli rätt från olika påhittade ting? 


Accepterar tankar 

från människors handlingar runt omkring. 

När jag sluter mina ögon 

förstår jag vad jag kom ifrån.

När jag öppnar mina blå vet jag precis 

vad jag tror på! 


Livets gåva 

Inser vilken lång uppförsbacke jag har

då passar mig slalom ännu en säsong mig bra.

Att vårda denna dag.

Tack att jag är jag! 



Av Jennie-Ann - 20 oktober 2012 23:04

Ja

Små vackra ord möter mig här

Stora onda handlingar lever i er värld.

Av inget så lockar det mig icke här.

Att leva i er onda värld

från där jag är...


Skönt att veta att ni tillsammans är.

Min ensamhet hade 

brutit er samman i er svär.

Ond och elakhet är inget för mig,

så min ensamhet tryggar mig. 


En stund av inre frid 

I detta korta liv

Får var och en betala i sin tid

Ni har gjort era val

och jag gjort mitt.


Det finns människor som bryr 

om varann 

Det är människor som bryter 

ner varann 

Det finns människor 

som älskar varann. 


Av många jag älskad 

varit en tid 

Av många som levt ett liv i frid.

Så ser jag mig 

och känner in mitt. 


Av Jennie-Ann - 14 oktober 2012 12:35

Ja. Ord av kärlek passerar raskt mitt öra. Människor håller stilla om varandra Rött, blått vitt och vackert. Det har sin plats. Jag är Ser försiktigt och ärligt på vänligheten. Den söker upp mina ögon för en stund av frihet. Här är liv. Jag stirrar dubbelleken rakt i ögot. Känner att där är inte mitt hem. Stillheten äts upp av banala lögner. Ser mig om igen och blundar. Och förstår livet. Till allt av det vackra är mina dörrar öppen. Till en dag av liv hade jag valt dig.

Av Jennie-Ann - 10 oktober 2012 21:58

Ja

Jag har haft drömmar av de bästa,

som besannats.

Drömmar som givit mig frid.


Jag har haft dagar i kärlek,

dagar av liv 

stunder när jag levt i min tid.


När allt av livet förändras i sin takt.

Där livet kommer omkring.

Aldrig mer ska jag fånga lögnen 

och göra den till liv.


Vid nästa gång 

ska jag se mig omkring. 

Blicka långt och intill.

För att om någon älskar mig 

följer lögnen inte bredvid. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards