JA

Alla inlägg under november 2012

Av Jennie-Ann - 30 november 2012 00:17

Ja, Funderar över sorgens alla meningar. Där jag ingen av dem förstår. Möter mina tankar i förvirringen som inget av detta förstår. Solen väntar dig, nätter som ska ge dig ro. Livets många dagar som har meningen i vårt byggda bo. Jag vill ha dig kvar. Så många dagar i sig. Jag vill vill ha dig kvar hos mig.

Av Jennie-Ann - 23 november 2012 22:30

Ja

Jag tycker om när solen ser dig.

som när du möter sol,

njuter jag.

Som du som person 

spar jag dig

I mig

i mitt hjärtat mitt.


Det väntar så mycket 

på att möta dig.

Det väntar så många 

som älskar dig.


När någonstans lyckans besked 

borde vara hos oss.

Dräper sorgen oss än längre ner.

Där jag stilla ber.

Ge dig Lena tid.

Låt dagar få möta dig här,

en efter en som är ämnad till dig. 





Av Jennie-Ann - 20 november 2012 21:49


Ja

Med olika ögon vi ser på varann.

Från olika känslor vi bemöter varann. 

Från hjärtat till hjärta 

vi fann varann. 


När inget är likt 

allt är förändrat 

tar jag ett stilla steg.


Från omdömets förmåga 

ska jag döma rätt.

Aldrig föra vidare andra människors orätt. 

Tackar för ondska 

hos mig tar det slut. 

Du elaka lilla 

försök att andas ut.


Här är det stilla 

hos mig är det ro.

Jag lovar eder alla 

att möta livet i dess kärleksfulla tro. 


Av Jennie-Ann - 17 november 2012 22:48

Ja

Jag hör hur du talar till mig.

Jag ser att det finns i närhet av dig.

En inblick i ett liv.


Se er om 

runt omkring.

Va så mycket mer snäll.

Nu när jag vet hur ni behandlar mig.


Jag förstår så väl

allt omkring

hur ni är.

Tystnaden talar gott och väl.

Oppps en dag kanske du att hamnar där.

Det finns inga försäkringar.

Eller trolagda liv.

Därför är det enkelt 

en dag i liv. 




Av Jennie-Ann - 15 november 2012 22:22

Ja

Jag släppe in ljuset,

ljuset i sig.

Öppnade fönster 

alla för dig.

Jag hade tron

omsvept i mig.

Jag hade värmen 

från dig.


Det var ett tag sedan

många timmar i sig.

Nu ser jag ljuset

när ljuset möter mig. 


Jag ville så länge

tro på det vackra i sig.

Nu vet jag att 

onda stunder väntar mig. 


Tillitens öga 

såg in i mig.

Stunder av glädje

då jag plötsligt insåg att jag

förbarmats av dig. 


Av Jennie-Ann - 10 november 2012 23:15

Ja

Den fattige räknar pengar

Den vise lever liv.

Den kärleksfulle andas i frid.


Ta mina ord

Ta mitt liv 

Under falska ord

Kväv min frid.

//


För någon som förtjänar::

Lena

Liv

Andas i frid

Ger dig allt som väntar din kärlek. 

Med varmaste ögon

kärlek av det.

Är jag hemma när du ser rakt in i mig.

Håll mig om

som jag håller om dig.

Så värmer vi livet som livet håller i sig. 



Av Jennie-Ann - 10 november 2012 00:12

Ja

Det lilla vackra

hälsar vackert på.

Det stora elaka ber jag

genast om att gå. 

Vinterskrud för något vackert

hade ögon för.

Sommarstenar byggde berg.

Till undran från för.


Jag kommer inte att tänka om

Jag försöker tänka till 

Jag försöker inte få dig att vandra dit du inte vill.

Skulle aldrig förmå att ta någons tid.


Det finns en värme

I det sanna liv.

Det finns en lycka 

som växer i frid.

Det finns 

för den som tror.


Ögon vilar i guld.

Andetag.



Av Jennie-Ann - 3 november 2012 23:30

Ja

Blicka högt 

så långt dina ögon tar dig.

Vandra 

vägen som är ändad för dig.

Lev

de liv som du anser vara ditt.


Jag 

ser det som berör

Vandrar 

i små sakta steg dit hän.

Lever

Som jag är.


Vårda dig, som du älskad är.


Livets orätt

öppna icke dörr.

Livets sorg 

stäng den ute.

Se dig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards