JA

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jennie-Ann - 29 augusti 2009 23:42

ja,

Inpå knuten eller mils avstånd.....

Vem är närmast??? 

De jag bär i mitt hjärta, av egen fri vilja,, lust å glöd.

Tack för en underbar kväll på stranden.

Vi fyllde stranden med marshaller


ÅÅÅ där under stjärnor som faller, å vetskap av att någon ska upp

till vandring ....'

De är vacker många dagar i detta liv.


Hur små vi i själva verket är.

Å de minsta är nog de som "vet" själv att "de är störst".

När vi väl vet,  hur bäst vi är! behöver vi icke återberätta

Vi vet

De är skönt att veta. 


Tack för bra självförtroende ....

Men hur känns de, när de är byggt på fel ingredienser?


Jag har en varm självkänsla många dagar av året.

Å jag har många dagar ett balanserat självförtroende. 

 Å jag har korsningar i mitt liv då jag undrar ...

Så mycket,  som när vi söker gula kantareller i Oktober. 


I mitt liv har det sprungit vackert denna dag å

jag fick av egen fri vilja med mina älskade barn

å varma grannar leva i en vacker kväll.


Thanks God and Buddha it was Saturday.


Av Jennie-Ann - 29 augusti 2009 11:35

Ja,

jag hade en dröm natten som var i mitt liv.

Denna enda natt av detta slag.


Jag drömde att sommaren gjorde intrång å blommor slog ut.

Jag drömde om vatten invid mina fötter å mina barn sprang bredvid.


Min hjärna tar sällan semester

Mitt hjärtat fortsätter att slå.

Mitt hjärta som jag behöver vila å vårda.

Min kropp är frisk. Tack

Mina tankar är sunda

Mina barn leker lyckligt

Hur mycket i livet kan vi få.


Tänk att de bästa av glädje i livet är ofta gratis,

Som att stilla ha en dröm som ger mig ro.

Att se mina kära lyckliga.

Å att uppleva gåvan av att vara frisk.


Klart som vatten, att det blir bra,

de kommer att ta tid,, å de är ok.

Jag är på en lugn väg nu med ro omkring.

Jag är människa i denna värld.

Å jag kommer att fylla min tid jag har kvar ,,,

Med de som gör mig lycklig.


Tack för livet. 


Av Jennie-Ann - 28 augusti 2009 21:50

Ja,

Jag mötte en kvinna vid bordet: 

Vi samtalade ,,,, 

Leva

Älska

Leva

Barn

Kärlek

Tro


Vi hade en djup dialog ,,;;; 

hon tog mig i handen å sade::

    kom ska jag visa dig en bra människa!

Vi stod framför en spegel

Där stod Jag.


Att vara vilja veta till att ärligt kunna förstå.

Tack för all skit jag fått:

Så jag tydligare vet att jag, icke ska ta dessa meningar å handlingar

till mitt egna liv.

 Tack för all kärlek jag fått::

Så jag tydligare kan ge av min kärlek.


Funderar på om solen kommer att skina i morgon när::

Loppen ska springas, å någon vinna.


Funderar på hur orätt denna värld har blivit.

Att leva rätt i en märklig värld. 

Är bättre än att leva helt galet fel, i en galen värld.

Å tro sig veta ha rätt.

Ja,, jag jagar icke galet ,, jag söker med kärlek rätt!  

Ja, Yes; Jag har de bra.

Här bor ro, lugn faller intill.

ÅÅÅÅ jag är frisk! 

Av Jennie-Ann - 27 augusti 2009 21:01

Ja,

Kan livet var så enkelt;; 

för att

Förstå andra, så förstå sig själv.

För att möta andra;;

Ska ha mött sig själv.

För att vara ärlig till andra

Ska vara ärlig till sig själv.

För att från djupet av hjärtat älska 

Känna från djupet av min egna kärlek, till mig.


Mitt förstånd till mig själv

Ger mig gratis förståelse för andra


Mitt liv började när jag fick barn,

Från att redan känt att jag förlorat så mycket

Då jag igen fick jag uppleva förståndet till den enkla svåra kärlek.


Ja jag har gått många vägar.

Tack 

Vad mycket jag har fått uppleva under dessa få år jag levt.

Inte många  av mina vägar, skulle jag vilja leva utan.

De har varit berikande i så många avseenden 

De har varit dyrt vissa stunder.

Dock har de alltid givit mig: 

Tack .

Nu bär jag igen mitt eget förstånd över varför jag älskar att ge.


Av Jennie-Ann - 26 augusti 2009 18:39

Ja,

I den bästa av världar har jag varit idag.

Andats, vandrat å tänkt.

Tack


Mina barns skola är där freden tar sin start.

Visst de är bråk där med!

Men hur de tar hand om bråken ,,,

Bygger för välomsorg å harmoni för att alla ska ha de bra.


Om jag kunde önska världen en bättre värld

Skulle vi väl kunna börja där.

Dessa barn ger mig tro om en kärleksfylld värld. 

Dessa barn ger mig tro om att livet är vackert som

en sommaräng.

Fridfullt som de kan vara runt en öppen eld.


För att få de bra,, måste vi börja med att känna oss bra

För att få de bra ,, bör vi leva i sunda miljöer.

Med alla våra barn. 

Av Jennie-Ann - 25 augusti 2009 20:53

Ja,

Som små vackra blommor.

Som små stora träd

Som underbar, som himlen.


Finns en plats som är vacker som himlen, på vår jord!

Jag har funnit den,,, I några hjärtan ...

Tack


Som tack för dagen, tack till dig.

Som tack för kärlek, som tack till mig.


Att jag är jag ..

Att jag är just precis som jag vill va.

Av  min kärlek till er.

Av er kärlek till mig.

Som tro på livet

Som tro för gott

Sensommar vindar lockar oss upp.



Av Jennie-Ann - 24 augusti 2009 20:00

Ja,

Jag har fått en tidig julklapp.

Tack


Helt lyckliga, hemma, glada, kärleksfyllda fick jag se idag.

Mina barn ....

I ringen med alla sina vänner på skolan.


Tänk att vi fick världens bästa, ärligaste,,  underbaraste fröken.

Hennes hår är blont.

Hennes ögon blå

Ryggen rak

I hjärtat bor frisk kärlek.

Våran fröken.

Tack


Vad i livet är mer underbart än att se mina underbara barn "hemma"

på skolan.

Skolan kan vara så bra idag.

Skolan kan vara kaos. Det har vi kommit ifrån.

Tack Gud å buddha  för alla underbara människor i denna värld.


Det finns en framtid för oss som är varm,

som är vacker.. som är till för oss.

Våra kroppar är trötta

Våra hjärtan lyckliga

Nu vet jag att vi kommer att få de bra.

Tack för livet

Tack För malin

Undra om de finns ett berg i denna

Som bär allt de hon i sitt hjärta bär?


Av Jennie-Ann - 22 augusti 2009 11:01

Ja,

Små lätta droppar faller ner.

Små tyngre droppar faller breved.

Som små stora människor sitter å ler.


Här skådas livet från ett annat perspektiv.

Här skådas livet från min tid.

Av allt som varit ... ångrar ingenting.

Av allt som varit ... såg mig er.


Med steg dit fram, når min resa sitt mål.

Med känslor av kärlek ska jag älska lite till. 


Som stora droppar av regn

Ska de falla fler

Som stora drömmar

Ska de hamna här breve 

Som tack till livet.

Som tack till mig.

Som tack att dagens gryning kom till mig. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards