JA

Alla inlägg under maj 2014

Av Jennie-Ann - 7 maj 2014 23:43


Ja

Det är stilla nu

En vind som smeker hud,

i nästa sekund en orkan 

från att vilja väl.


Jag vill tro.

Jag är troendes 

från vad som varit 

till vad som komma skall.


Möter dagen från innersta kärlek 

se människan 

från sekund 

till behov.


Livet föder ack icke 

rädsla 

det födde människan själv. 

Livet skall bestå


Utopin visar 

vägen att gå.

Från det jag kom 

skall jag i livet förstå. 






Av Jennie-Ann - 4 maj 2014 00:16

Ja

Det var för livets skull

från en mening 

som det kom.


Det är för min skull 

från många meningar 

som det föds.


Som barn hade jag kärlek 

bär det rummet närmast hjärtat i vuxenskap.

Minns syster läsning,

brors musik,

mors mat

och fars existens.



Det var bättre förr

när tryggheten smekte mitt hjärta

klappen intill min kind 

tryggheten i farstu vår. 


Vilka steg skall folket gå? 



Av Jennie-Ann - 3 maj 2014 00:42


Ja

Så stilla 

Så försiktigt 

Med så små ögon 

ser jag.


Långt bort

Långt härifrån 

Nära nästa gång...


Hör skrattet ovan där.

Hör sången som påminner mig 

om just 

kär.


Det var sorgligt 

den tid som var...


Kärleken förenar 

bidrar i allt 

Kärleken stärker 

så långt bort

från att icke aldrig

bryta ner allt. 


Din elakhet lockar ack icke mig. 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards