JA

Alla inlägg under juli 2012

Av Jennie-Ann - 25 juli 2012 23:46

Ja

I tron på det goda...

Så slutar jag aldrig att förvånas.

Det tappas upp 

Jag känner av.

Hans elakhet har inga gränser.


Ok 

Accepterar och är mig.

Jag själv är min bäste vän.

Så ingen behöver jag skada!

Tack 

Tack att jag är jag.


Oskyldigt anklagad var hans drag i idag.

Ok 


Livet är nu i sin skörhet å korthet.

Utifrån det möter jag morgondagen med tro.

Somliga människor gör allt för att inte göra någon illa.

Medan andra gör allt som finns för att foga skada.

Accepterar att hans vilja är att skada. 


Hum jag är en oskriven bok som många redan följt några kapitel av. 

Där viljan var att skada. 


Av Jennie-Ann - 22 juli 2012 23:33

Ja

Jag sluter ögon

Mina ögon av blå.

Där ser jag dig.

Dig som egen person.


Jag sluter mina ögon länge.

Vill ha dig kvar 

se det bästa av dig.

Se dig från ditt rätta ljus.

Jag sluter ögon blå. 


I mina ögon är allt rätt.

I mina ögon du ler.

I mina ögon.


Sommarvindar gör mig sällskap 

Jag öppnar mina blå och förstår.

Att du har vandrat vidare då. 


Som jag är har jag blivit av mig.

Av egen vilja, lust av att vara just mig.

Jag ser mig om.

Å sluter mina ögon här. 

Så har jag dig här.


Av Jennie-Ann - 14 juli 2012 22:45

Ja

Bollen är rund

Som Moder Jord i sig

du rullar av kraft från vilja.


Att vilja 

Att kämpa till mål.

Rätt mål


Jag har velat till rätt mål.

En gång fanns mål i mitt liv.

Nu finns längtan efter att finna ett nytt.

På egen hand i denna värld 

kämpar jag från min lilla vilja som är kvar. 


Ser livet framför mig.

Där finns möten där drömmar når mål.

Där dagar fylls av kärlek,

ska jag ska hitta mitt hem. 



Av Jennie-Ann - 13 juli 2012 22:23

Ja

Jag känner att allt det goda har 

ett bohag. 

Värmen, omtanken som sprider sig i själ. 

Som vidgar vyer till oändlighet 

För att möta människor.


Faller till ro

I livet i sig.

För att möta morgondagen 


Se livet gott folk.

Vårda omtanken 

Ta väl hand om omdömet. 


Sov i ro.

Sov i kärlek. 


Mamma gör sitt bästa, 

Pappa gjorde sitt.

Här möter vi andra turen till det goda. 

Av Jennie-Ann - 8 juli 2012 00:17

Ja

Ljuset har gjort sällskap 

Ett tag i sin tid.

Mörkret kommer till oss 

för att möta oss i frid. 


Fönstren är öppet

Var och en för sig.

Känner sommaren är  

För att se oss här


Se ljuset, det vackra som det bär.

Hör mörkret viska 

Ett namn i en svär.

Känn doften av liv.

Möta mig här. 



Av Jennie-Ann - 7 juli 2012 00:46

Ja

Jag ser dagar, månader och år av svunnen tid.

Förlorade dagar 

Förlorade år.

Nu ser jag mig om.


Någon vacker fick mig att gå.


Livets dagar med innehåll ...

Spara det bästa 

Allt det som är för dig.

Ta hand om livet som det möter dig.


Min vandring är påbörjad 

till ett mål jag icke ser.

Längtan att komma till lugnet intill.


Jag hade en dröm

För god för att vara sann.

Där vi människor levde i en värld.

För att älska varann. 


l.


Mitt liv i väntans tid.






Av Jennie-Ann - 2 juli 2012 22:31

Ja


Hans rygg är rak

Tillbakalutad med händer i knä.

Jag ska göra dig illa.

Jag ska göra dig så illa att du aldrig glömmer.


Dina drömmar ska jag ta, en efter en.

Dina visioner kylvar jag samman å gör till mina.

Dig ska jag bryta ner..... 


En bit av en människa 

är även han.

En tid i ett liv. 


Mina känslor i att,

Under himlen ryms många.

I kärlek skapas det vackra. 

Känn och lev.


Jag har lärt mig

Där drömmar krossas ...


Jag har lärt mig 

Där drömmar föds pågår liv ...


Jag ska se 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards