JA

Alla inlägg under februari 2011

Av Jennie-Ann - 26 februari 2011 22:19

Ja


1932-02-26

Hedersfullt kärt grattis Johnny Cash

Dagen till ära ... till för dig


Stort TACK för allt å mer än så som du skapade.

Tack för känslor som skrevs ner i ordform

Tack för beskrivningen av liv.

Tack för tron på kärlek.


/ i tanken 26 =13  


Livet besökte mig denna dag.

Fulländade mig invid havet

Vackert som jag föddes för. 

Min fasta övertygelse  är att jag är här för kärlek

Född från kärlek för att möta liv.

Invid havet smeker liv min hud 

för att förstå det som blir oförståligt på asfalt

Jag litar blint på mig.

Ser på mig med ögonlock i sömn å jag vet.







så går vi ... 

Av Jennie-Ann - 25 februari 2011 23:19

Ja

Att ge bort .. bitar tankar å  känslor.

 Jag gör det, delar med mig

Å somliga tar för sig.. går över gränser..

 vad kan jag göra åt det? 

 Inget annat än att tacka att jag icke gör så. 

Att jag gavs gåvan av att leva med mig. 


Jag skryter inte .. ni kan kanske tycka så.

Inte någon av mina avsikter! Å det är så.

men jag är tacksam över att jag lärt känna mig själv så väl

på perrong i livet.

Att jag är den vän, med mig själv.

Jag möter många som inte ens kommit på frågan. 

-Hur mår jag? 

Jag har mina svar.

Söker inte längre mig. 

Söker annat .. söka kommer jag att göra livet ut

Eller .. jag kommer alltid att leva liv. 

Tills den dag jag andas ut.


Barnen sover vilar tryggt till kudden.

Mina underbara barn.

 Mötte en flicka tidigare i dag som frågade mig 

-Vad är en stjärna? 

-Jag svarade Du är en stjärna, han som står bredvid är en stjärna

och stjärnor kan vi se på himlen när kvällen kommer.

Rikedom att känna.

Tack att jag inte finner lögnen i min första tanke. 


VREDE 
Undvik vrede

och avstå ifrån hömod,

gör dig fri från varje boja.

Den som inte klänger sig fast,

utan är egendomslös

han träffas ej av lidande.


Besegra vreden med mildhet,

besegra det onda med det goda.

Besegra den snåle med givmildhet  

och lögnaren med sanning.  

// Buddha 







ska komma tillbaka till ruta 1.

vet

Av Jennie-Ann - 19 februari 2011 19:14

Ja

Vinterkylan är här i varje vrå nedanför dig Fader sol.

Tack för dina strålar denna dag.

Benen tog mig till finmänniskorna, rakt in i värmen.

Jag kom hem där borta.

För några timmar svek icke lyckans känsla mig.

Stannade kvar, icke en sekund gav du dig av.


Mormor

Älskade du

Jag saknar dig, jag vet att du har det bra med pappa å alla älskade.

Ni ler ofta till mig i kärlek.

Jag vet nu igen att det kommer att bli bra..,,..

Känslor som kommer... å lämnar mig, .men just NU vet jag!







Av Jennie-Ann - 15 februari 2011 22:18

Ja

Solen gick upp denna morgon med

Dock icke hos mig

Jag kände mig nöjd med solen som vi hade här hemma

Min son,, ,8 år 

Morgontrött ... ja 

Älskad klär "jag" han på sig i sängen. 

Men han får ligga där ..

Liten trött å människa det kommer att komma till sig.

Nåväl 

Skolan 

den bästa av världar för honom att vara i.

 Varje dag samma sak på olika vis ... 

I samma underbara kropp 


Min älskade tjej 

Tjej är verkligen rätt ord för henne nu. 

hon är tjej ut i Fingertoppar 

Bakom orden .. dramaQueen  älskad å respekterad 

Ack och dramaqueen helt klädd i rosa.

Inte mycket som påminner om mig.

Förutom hela hon klädd i rosa med Mycket.


Det ska å kommer att bli lyckligt för er.

När om jag sitter där bakåtlutad på äldre dar

Är det dessa två stjärnor som mina tankar kommer att tänkas om

Allt jag kan och över mycket mer än så.



Av Jennie-Ann - 14 februari 2011 21:40

Ja

14 februari 2011

Livet är här

Dagen gav mig insikt glädje å några !!!
Det är bra till att vara Måndag

Måndag dag 1 av 7 dag 1 på mitt liv ....

Härifrån å framåt.-

Funderar på hur många år

hur många gånger tanken mött mig tidigare?


Längtar till den dag JAG har mitt jobb.

Den dagen vårt hus finns där för oss.

Vem vet jag kanske köper tillbaka mitt egna ...

Den dagen Ingen.. ingen eller ingen aller absolut ingen kan komma att tvinga mig .

Inte en gång till i liv ska jag förlora den plats min själ har bo.

Inte en gång till.. kommer aldrig mer att ske,.

Den dagen jag får börjar om igen på mina,

å mina barns drömmar för att skapa bo.

Den dag då min själ kommer hem.

Den dag jag borstar mina  tänder på balkong 

Den dag jag dricker kaffe på taket. 

Den dag jag släpps in hemma 


Jag har lärt mig mycket,

kanske inte något jag hade behov av ,,. 

men visst har jag läsrt mig. 

Att aldrig lita en gång till.


Av Jennie-Ann - 13 februari 2011 10:09

Ja

Millimeterrättvisa.. Meter  .. orättvisa.

 Möter axlar av de mina. 

Jag ser, jag ser så mycket mer än vad jag borde se..

 Tycker illa om min medvetenhet ... lättare om allt snurrade förbi 

Utan att lämna spår. 

Utan att göra sig påmind om sin dumhet.



Om det inte är många fel 

Hitta på nya förstärk dom, å kuta på

Så ska du nog se att du lyckas kidnappa tro från någon själ. 

Tackar varmaste jobbighet ödmjukt er, en efter en.

Att ni visat mig hur jag inte kommer att möta liv.

En efter en skulle jag krama varmt,  Möta dina ögon 

känna i hjärta Tack att ni inte påminner mig om mig. 



Liv några år ... långa dagar å vackra minnen 

Spar kvar de bästa för att samla nya i framtid.


In some way

at some day

I will make it ok.


Någon värmer mig denna dag.

Eller var det mina tankar som jag lovar mig själv att jag spar ....





-

Av Jennie-Ann - 11 februari 2011 19:00

Ja


Livet är stort! 


Att bli bästa vän med sig själv,

komma fram hemma hos någon.

Som har lite större hjärta än mig.

Det kommer jag att göra, spännande.

Icke än på ett tag 

det vilar i framtiden för att göra mig sällskap i ålderdom

Jag har mig.

TACK 

Mina barn

mina fina underbara barn, som livet å fyra gånger mer älskar jag er.

Kommer aldrig att lämna eller svika er.

Kommer aldrig att låsa dörren för er, för att svika er tillit till liv. 

Era drömmar är er framtid.

Mamma älskar alltid er.

Världens bästa på att vara mina barn.


Solen har varit här för att hälsa denna afton välkommen . 




Av Jennie-Ann - 10 februari 2011 23:45

Ja

Förebilder ... Människor som tagit steg innan vi tänkte.

Människor vars mål till lycka förde dem dit.

Förebilder.

Förebilder som så tydligt visar vilka steg jag ej kommer att närma mig. 

Förebilder som visar mig tydligt hur jag inte kommer att vara

Det finns 

Det goda, det elaka tydligt dolt under ytan 


Här är jag

TACK 

Mina barn möter lycka på dagen,

natten omhuldar dem för dagens gåva.

Att vara sig i sitt liv.

Barn 

Rädd om er som Moder Jord.

Ska jag se er.


Mina lycklig dagar i livet har givit mig sällskap 

Ödmjuk behåller jag dem i liv hos mig.

Hälsar nya välkommen 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards