JA

Alla inlägg under januari 2014

Av Jennie-Ann - 31 januari 2014 23:36

Ja

Mina barns ögon 

blickade mig.

Mina barns ögon 

såg rakt genom mig.

Mina barns händer sa:

Mamma, håll om mig.

Mina barns händer sa:

Mamma, vänta mig. 


Jag önskade livet till er 

En uppriven framtid 

Förlåt  

När broar byggs 

raserades pelare för mig. 

 

Mina vackra fyra blå 

vägen mellan oss har tvingats svår

Mina vackraste 
Må livet bära oss kärt. 

 



Av Jennie-Ann - 27 januari 2014 21:50

Ja


Förlåt 

Mitt förstånd har sprungit kapp

Tiden har givit, mig mina svar.

I kväll ger livet mig 

tunga andetag.

Jag anade alltid fler svar.

Nu du givit svar på frågor som var.


Vandra 

Länge 

Stå rak i rygg 

Se livet där framme 

Allt väntar dig.


Jag ömt och stilla ber

Snälla

såra mig inte mer.


Bilder bär svar 

Ord meningar från din tid som var...


Nu är det dags för mig att finna andra svar

Så Du vandra vackert 

fram dithän 

Mina steg väntar en annan väg.  

Av Jennie-Ann - 11 januari 2014 00:15

Ja

Jag hörde det komma 

Dess viskan intill mitt öra

När jag såg...


Livet är mitt med mina val

Förundran lever kvar.


Jag läste svaren med ebb 

Läste dess mening innan flod tog mitt svar

Jag bär med mig några frågor kvar...


Allt av livets bästa 

Se  

Vänligheten bär vackra ögon

Se ljuset i mörkret när svaret är kvar

Meningen har skiljt oss åt

dagar väntar dagar kvar.

Vandra den väg som är ändad för dig

Stå rak i ryggen när pilar riktats mot dig. 


Som dimma genom ståtliga berg

Där livet är befäst 

Känner jag din hud invid mig.

Tiden försökte ta dig av mig

I sinom tid kommer jag att älska dig.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards