JA

Alla inlägg under mars 2008

Av Jennie-Ann - 31 mars 2008 11:28

Ja, det sägs att den som väntar på något gott Sällan väntar för länge !
men nu var det på gränsen......

Vi åkte ur för att komma tillbaka, så mycket starkare
Vi åkte ur för att komma tillbaka, som ett helt lag
Idag är dagen VI väntat på
Idag är dagen Där GIF spelar Allsvensk Fotboll!!!

Till alla som redan slår vad om att de åker ur, är det bara att le.
Så får ni, en dag själva se!

Lycka lyckligt till, till en 6:e plats i år...


Ja, nu kliver vi på och önskar lyckan med oss Består.

Välkommen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Jennie-Ann - 30 mars 2008 13:21

JA, Sommartider
Varmt välkommen
Blommigt välkommen
Underbart Välkommen.
Som jag har väntat och längtat!

Kvällen som var hos oss igår släckte jag mina lampor.
Tack kära granne för att du följde mitt råd.
Jag stegade ut på min balkong tog några friska andetag.
Blickade ut över staden och det var tyvärr för många lampor tänd
i mitt tycke.
Australien samt U.s.a och många andra länder följde råden.

Tack för tankar som inte fattas,
Tack för människor som bryr sig, om mer än sig själva.
Men det kanske är så för många att den totala sorgen och ensamheten
måste smeka dess själar innan de förstår.
Jag trivs med människor som har fallit och rest sig.
 Som mött botten i sig själva,  och vågat.
Eller lyssnat på sig själva!
I detta enda underbar liv som innehar både rosor och vitsippor.

Vandra ut denna soliga sommardag och möt livet!

1 DAG kvar!!!!!!!!!!!!

Av Jennie-Ann - 29 mars 2008 09:33

Ja, god smekt Morgon!
Här skiner solen, det är lyxliv att ha min kropp hos dig sol.
Tack för att du skiner på mig.

(NEJJJJJJJ just nu kommer moln), ska inte ta ut något i förskott!!!!!!


Vissa av oss använder kontanter
Somlig går med cash
Ja, jag gör det

Inte i Bakfickan
Inte i Bröstfickan
Inte utanpå bröstet
Jag bär i Hjärtat

Inte många har kommit in hos mig
Inte många har rivit mina murar

Lycka till ställ dig sist i kön
Du kommer inte.......////////////

Hur mycket musik finns det, utbudet är enormt.
Men det skapas i mina öron mycket s___!
Sedan kommer det någon som har hjärtat på rätt ställe,
och levererar som denna text.



I keep a close watch on this heart of mine
I keep my eyes wide open all the time
I keep the ends out for the tie that binds
Because you’re mine, I walk the line

I find it very, very easy to be true
I find myself alone when each day is through
Yes, I’ll admit that I’m a fool for you
Because you’re mine, I walk the line

As sure as night is dark and day is light
I keep you on my mind both day and night
And happiness I’ve known proves that it’s right
Because you’re mine, I walk the line

You’ve got a way to keep me on your side
You give me cause for love that I can’t hide
For you I know I’d even try to turn the tide
Because you’re mine, I walk the line

I keep a close watch on this heart of mine
I keep my eyes wide open all the time
I keep the ends out for the tie that binds
Because you’re mine, I walk the line/////J.Cash


Ja, hur stor kan jag bli, jag är mindre än ett träd.
Men större än en blomma.

Må denna dag föra glädjen till, annars blir jag ledsen!!!!!



Var med och tänk i dag med (20-21)

Släck lampor och tänd tankar!



2 Dar Kvar!!!!!!!!!!!!

Av Jennie-Ann - 28 mars 2008 19:43

Ja, hur kul är kemi att plugga?
Någon som vet kan ju svara. För jag har inget svar! Tänk att så mycke kunskap kan få plats och mycket mer ska in. Men hur f___ kemi ska få plats i min hjärna, det är en gåta för mig. Fördelen med påsklov är att det är ingen som pluggar , Förutom givetvis Malin och JAG och några få förunnat till. Annars var det jag och städarna idag, skönt!


Malin skrattar länge åt OCH med mig HAhahahaha om kvinnans lust till

Herr Perfek, när jag Övertygat berättar han finns!

Att de är han som gör de perfekta Rätt och de perfekta Fel.

Helt enkel herr Perfekt!

Hon kan inte alls förstå mig nu, men då blir övertygat om att han vaktar grannes porslin katt, för ingen har sett honom, När jag skrattar och säger nej nej han är kanske allergisk, så han åker bil. Då skrattar hon!!!!!

Jajajaj,


Vag gör vi av livet, jo vi läser och skriver så batterina i datorn tar slut.

Helt klart är kunskap skönt att bära, men kemi!!!
Well well tro mig jag vet att de kunde varit värre.......


Solen skiner och det är fredag, bolaget är öppet och JAG är värd Rött GOTT vin. Så där står jag och finner en flaska som smakade undebart förra helgen. Tänker att jag testar om den är lika god i kväll!!


Staden ungdomar och Malin gör det dom kan för att få med mig ut i Kväll"
Men fatta jag är Tant Jennie-Ann!!!!!



3 Dar kvar!!!!!!!!!!!!!!!!




Av Jennie-Ann - 27 mars 2008 22:09

Ja, upp och hoppa blåbärs soppa.

Hur skönt kan det vara att hoppa upp på dig, spinning cykel!
Det vet jag, att sätta sig på dig och börja resan,

det liknar verkligen inget annat i detta liv.

Här sitter jag fast, fast jag är fullt rörlig och kämpar framåt.

För det är det jag vill i detta liv. Och här kämpar jag så svetten rinner och benen värker. Det är skönt!

Jag vill fram i mitt liv. Jag vill inte stå still, jag vill mera.

Jag har velat ( sällan tvekat) i hela mitt liv.

Jag har alltid älskat att veta mer. Och sedan lite till, till intresse.

Aldrig veta mer än någon annan, utan för mig att veta, mer än jag visste innan. Det är skönt att mötas i det. För det är för de med,

som vi är här att vara med rätt. Annars blir det fel!


Tack alla underbara puckon som visar hur jag aldrig ska vara!!!!!!!!



4 dar kvar!!!!!!!!!!!!!! 



Av Jennie-Ann - 26 mars 2008 19:29

Ja, Havets vindar smeker min hud, här sitter jag med en vän och betraktar livet.

Vågorna strömmar och fåglarna dyker:

Det kommer att gå bra för oss!!

I detta land, i denna stad, i detta liv!
Så kommer jag att se till att det går bra,

men idag var inte dessa tankar och hälsade på längre stunder.


Ja vart tog ni vägen, fördelen med vår regn är att tårarna på kinderna blir ett med de droppar som faller. Det märks inte!!!!

Då är det sorgen i hjärtat som vi bär.


Vuxna ord säger: Det kommer att bli bra, men när f___ då,,,,

Undrar jag?

Ja, jag vet från mina fötter att det kommer att bli bra,

för livet för mig är så viktigt.

Men nu vill jag hellre vara i mål än att cykla i denna uppförsbacke.

Men det är ju här jag får musklerna!!!


Och bra känslor kan jag inte köpa på Internet!!!!


5 dar kvar!!!!!!




Av Jennie-Ann - 25 mars 2008 20:09

Ja, där hade jag förmånen att sätta mig ner. En kär vän till mig, arbetar som präst. Vi känner varandra väl och jag aldrig haft känslan av att jag biktar mig när vi talas vid. Kanske för jag aldrig har något att bikta mig över!
Ja, där fick jag sitta vid ett underbart runt kaffe-bord. Dela en kopp kaffe till Lunch, med en Bra Kvinna. Gullig som hon är vill hon bjuda på en massa godsaker. Men jag konstaterade för henna att ; jag är söt nog!!!!!

Jag behöver inget mer socker.

Vi skrattade instämmandes båda två-


Jag fortsätter dagens arbete och står i denna Levande stad och tänker:

Gud och Buddha här känner jag ingen, det är verkligen SKÖNT:
Tills hej på dej kommer... Jag tänker vad betyder det när man tänker om trollen ????


Jag sätter mig i Bilen och och startar motorn och drar ner glajorna.

På väg,, skönt.

Tack Ulf Lundell för Kär och galen!.

Tack Uf Lundell för Lycklig!

Tack Ulf Lundell för all bra musik DU delat med dig under dina år.


Jag närmar mig en ny stad med förvirrade männikor, mannen före mig i Bankomatkön lämnar kvar sina 500-hundra lappar,, så jag skriker till och då är det på mig folk kollar, konstigt... han som glömde pengar tackar så hjärtligt och fortsätter fram fram i livet.


Hum, där fick jag stå en gång till i livet. Men visst är det SKÖNT att vara ärlig och snäll!!


Nu har jag en underbar skåp råtta, som lovar att inte äta socker.

Jag undrar var en 5-åring tänker när det är det man säger,

och har har handen full???
Men jag älskar dig Grabben, det är inte lätt det där med sug!

Bättre med de problemet,,, än alla andra som suger!!!


Må gott vandra i frid.


6 Dar kvar!!!!!!!!!


Av Jennie-Ann - 24 mars 2008 21:56

Ja, Solens strålar väckte mig denna Röda dag, Grannen är borta så persiennen är uppdragen!

Så skönt det kan vara att vakna till denna värld.

Denna dag för mig var inte så Röd, känslan av gul satte tydligare spår hos mig.

Jag satt i solens sken, en bok i handen och kaffekoppen intill.

Less is more!!!!

Jag tog en promenad med ensamheten i hand, skönt att vara.

När jag kommit en bit på väg, kom tanken till...

Här står jag nu, jag är tacksam för alla andra människor, som hjälper mig att vara den jag är. Lyckan svepet om hela mig och jag hade ro.


Det är skönt att veta.

Det är skönt att veta vem jag är.

Det är skönt att veta vart jag vill.

Det ä skönt att veta.


Ensamhetens ro, ger mig trygghet att möta morgondagen!


Tack för en dag i solens sken. Sov gott!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards