JA

Alla inlägg under februari 2013

Av Jennie-Ann - 27 februari 2013 23:16

Ja 

Du gjorde mig sällskap denna dag.

Oro 

Du förde mig på tankar som jag icke ville kännas av.

Oro

Du skakar mig.

Oro


Jag sluter mina blå.

Ber stilla

Andas 


Lugnet

Drömmen 

Vandrade 


Det vackraste är ditt.


Av Jennie-Ann - 26 februari 2013 21:48

Ja

Somliga dagar 

Somliga dagar som möter livet här.

Liv 

Rädsla 

Sorg

Lycka

Det har varit hos mig på besök i månader, dagar, timmar till stunder i känsla.

Ja genom livet.

Mod

Jag har i mig själv, att icke svika mina känslor. Jag vågar möta mig själv

Jag har inte många gånger svikit mig själv.

Lämnat min själv på oförrätt plats. 

Min kropp är trött 

Förmånga ensamma år 

Förmånga ensamma sår.


Ärligheten ger ärlighetens bästa relation.

Så sann som ärlighet kan vara.

Kan skrämma dig

Mer än kanske livet kan skrämma mig

Där skulle jag icke lämna dig.


Vägen är lång 

Så mycket som väntar i liv


Allt av det bästa

Ge det till dig.

Som livet vill älska dig.

All av lycka 

som väntar på dig.

Stanna där för där är livet för dig. 



Av Jennie-Ann - 25 februari 2013 22:30

Ja

Det var där!

Levandes i tanken 

Kär till livet 

Jag kände vinden invid hud. 


Nu jag vet

Stunden 

Dagen 

Sekunden 

Känslan 

Tron

Hoppets vingar breder ut sig över mig.

Du kan jaga mig till dina sista tankar 

Du kan hindra mig från liv. 

Du kan ta mina konton... 

Men du kan aldrig tvinga mig! 


Av Jennie-Ann - 24 februari 2013 22:06

Ja

Faan

Jag ställde frågor

fast jag har mina svar.

Jag öppnade tankar 

som skulle ha stannat kvar.

Faan 

Jag skulle hållt min känslor kvar.


Livets dagar är sol

Dagar i livet är dyr.

Betalat idag med!

Vad har jag gjort för att förtjäna dethär?

Vad får mig att tro att kälek lever här? 


Vad gör människor här? 






Av Jennie-Ann - 21 februari 2013 21:19

Ja 

Som när 

Som när det faller in.

Som när livet möter sanningens sekund. 

Som när.


Allt i en dröm 

utan verklighet 

Allt för en stund 

som saknat sin kärlek.


Faller ner mot marken 

slår mig hårt

Tänker tanken 

hur hamnade jag här 


Allt av allt 

hade förändrat 

Inget av detta som borde kunnat ske. 

Ingen hade behövt se mer.


Fallenheten kring folket 

skingrar onda svar.

Falskheten i känslan 

berättar för mig att det är dags att ge sig av. 

Vidare för hemmet 

som väntar på mig.

Vidare till livet för att vara älskad av dig. 



Av Jennie-Ann - 20 februari 2013 23:26

Ja

Jag ville tro på det goda

vackra i sig.

Jag vill leva livet

Livet i sig.

Precis som ditt mantra

över all kärlek,

som icke bor i dig.


Jag ska möta solen

du kommer att skina på mig.

Jag ska vandra vägar

som är ämnad för mig.

Jag kommer en dag att möta dig.

På en annan plats 

än du tänkte med mig.


Din egoism 

talar ditt språk

Du kan av egen konst

bara tänka på dig.


Gåvan från dagen ska jag vårda hos mig.

Tiden i sitt korta liv 

skall andas på mig.

Jag ser mig om

å jag längre inte ser dig.




tid

Av Jennie-Ann - 17 februari 2013 18:40

Ja

Skakade hand med kärlek. 

Kär som sig...

Tankens räddning ömmade mig 

Vinternattens ljusa skrud håller om sig hos mig.


Se livet 

Dessa få dagar här.

Ömma varmt all kärlek kring dig. 


Allt av det bästa 

vackraste för dig.

Allt av sol 

för kärlek till dig.

Tänkte du tanken någonsin på mig...



Av Jennie-Ann - 12 februari 2013 22:46

Ja

Skillnaden för människor 

gör människor som skillnaden bor i!


Ett val av att se på när människor felar ...

Icke det lockar mig

Ser ögon som ser på...

Hahah om du visste mer än så! 


Sverige är en rättsstat 

utsätt dig för det, så din förståelse ökar. 

Prata icke illa om andra.

För du doftar egen parfym 

Brukar ofta tänka på det.


Ibland är det svårt att se, det vackra i fel.

Dåligt beteende från felandes steg. 


Jag har sett den sanna elakheten

Har icke haft uppsåt att utsätta dig för det.

Men vänd dig om och säg Fel.

När en människa gör fel! 


Tänk tanken att vi nu skapar en fortsatt värld

för där dina älskade ben 

en dag kommer att lägga sig ner. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards