JA

Alla inlägg under juni 2012

Av Jennie-Ann - 30 juni 2012 23:40

Ja

Jaaaa JAG tror på det goda

Jag litar till blindo på värmen i vänskap.

Att få någon att växa.


Dissekera inte sönder 

Förstör inte ytan på det vackra 

som det bor kärlek i.

Gå aldrig ett steg, än för långt.


Å när är det för långt gått?
Jo, när människan brutits ner till små delar 

istället för en stor sammansatt helhet.


Där igenom Tror jag på det goda.

Elakheten finns där...

Kan icke blunda för det.


Du som kan brytas ner.... 
Tro inte att det behöver skapa harmoni hos någon annan.... 


Ge lite mer kärlek.

För att ge kärlek igen! 


Av Jennie-Ann - 26 juni 2012 23:55

Ja

Ett steg i sänder för en bättre värld.

Vad kan vi människor förändra för att förbättra? 

En handling av välvilja 


Jag ser mig om

Som alltid, när jag inte väljer att blunda.

Här är liv.


Här möter världen mig.

Här möter jag en liten bit av värld.

Som att solen inte lyser för att låta oss växa.

Som om att det inte fanns en mening.


Jag bär mina grunder 

Försök inte att föändra.

Se mig som jag ser mitt liv.


Inga konstigheter gör mig sällskap, 

inga tvivel som skall föda rädsla.


Så sluter jag mina ögon i tro av liv. 


Av Jennie-Ann - 6 juni 2012 00:40

Ja

Livet hälsade på mig idag.

Livet hälsade på mig igår.

Här och nu känner jag efter 


Dagar, stunder när livet levs.

I all sin omvårdad 

se på mig


Ord i sin rätta bemärkelse 

ord från hjäratat som lever i sorg.

Så hamnar orden i sin ort

försånd som föds från grunden.


Så älskar jag de mina 



om allt vore så enkelt 

Som jag vill bestämma att de vara ska. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards