JA

Alla inlägg under december 2011

Av Jennie-Ann - 24 december 2011 01:26

Ja

Möter i mitt huvud från hjärtat tankar kring ord.

Tankar som rispar märg.

Tankar som bestiger berg.

Jag mötte sannigen i sin närvaro.

När ord icke räcker till 

talar tystnaden sitt tydliga 

Jag ser det jag  ser


I tron på det vackra 

I tron på liv

Kan jag välja, att välja se över onskans liv. 

Så olika vi mäniskor kan bli.


Så olika vi är 

Så olikt allt var.

Tiden har med tiden givit mig så många svar.

När alla misstag är gjorda 

Från en av oss var 

Kommer jag att möta de som stannar kvar. 






Av Jennie-Ann - 12 december 2011 22:52

Ja

Godnatt i Svenneland

Här i Norr finns det inte plats för barn som har etablerat ett liv.

Här i Norrland Sverige 2011 finns plats för några...

ungefär 10 mij 

Min hemvistelsekommun ca 97.000

Inga andra ...!

...Ska kanske marknadsföra kommunen i Tyskland eller Polen för vi ska ju växa....

men kommer du från Libanon och har gått i Svensk skola några år 

och pratar svenska flytande.

DÅ är Du inte välkommen!

Jag kommer att bära med mig denna smärta.

jag kommer inte att göra något för att för den vidare!

Faan, Jag ber ofta om Tacksamhet över att vara svensk ...

Det kunde ha varit värre.....

Men ikväll ber jag om ursäkt för att vara svensk!




http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=4846671



Att göra fel är en sak.

Men att inte ens bära kunskap i, vad som man felat i.

Är något så mycket mer sorgligt.

Att tro att fel är rätt ... Är så FEL!

När lär dom sig det?


hum vi små människor visar ännu en gång vem vi är.

Å jag kommer inte aktivt att delta i det.



Vart ska Mari-Belle & Elie leva sitt fortsatta liv med deras föräldrar? 



Av Jennie-Ann - 3 december 2011 00:01

Ja

Jag har lånat en till dag av liv.

En dag som jag levt i mitt.

I min värld.


I min värld och verklighet,

möter jag mina möten.

Livet blir långt,

livet blir kort.

Denna livsgåva.


Jag har min tro.

Jag bär mitt liv

I mina tankar här.


Vindar sveper 

I lust av liv

Vindar susar som människor gör.

Jag trivs under solen 

i vindens namn.

Fick jag låna en dag. 


Barnen sover i lyckans land.

Barnen sover i ro.

Jag kliver fram

å kliver dit. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards