JA

Alla inlägg under augusti 2008

Av Jennie-Ann - 29 augusti 2008 17:46

Ja,
Jag vaknade i ett rum av grönt denna morgon.

Bilars motorer slår och grävmaskinen gör sitt jobb.
En stad där jag hört så mycket fint om,  och så mycket illa.
Äntligen får jag  utforska själv och blida mig en egen uppfattning.
Tack.

Jag visste vad som var det viktiga för mig idag!

Jag övar på att icke dricka kaffe,

(märker om jag klarar det några dagar.)
Så frukost, blev ägg dagen till ära.


Mina kläder var med och sökan efter en bra Tasko började.
Jag mötte en man som verkade både trevlig och ärlig.
Mot de hus jag sett fram att komma körde han.

Ja, vad är kvar??

Jag har gjort en gång till det jag kunnat,

och jag tackar mig själv för det .
Denna värld gör ont,  
Om jag  fick ge något som varade för evig i livet skulle det vara:::
Eget ansvar.
Kanske då .... Skulle vi ha en vackrare värld.

Jag tillhör icke Generation one .


Tallins stad är som många andra städer.
Och jag är tacksam att jag fått se det med egna ögon.
Lycka ...... Till....... Oss som lever!

Av Jennie-Ann - 28 augusti 2008 21:17

Ja,

Här faller regn, barn som väntar och vuxna som ler glatt.

Jag är i Tallin.

Av egen fri vilja, att vilja se hur denna stad lever.

Förmõn att leva med den.

Äntligen upplever jag, utan att leva upp till nõgot.

Den skillnaden är stor, har livet lärt mig.

Jag vandrar vidare.


Att det är sõ enkelt att leva.

När vi, du och jag tar eget ansvar om vart jag vill,'

 Kommer allt till oss, jag möter sällan enkelhet som gõr frõn mig,

i min värld är livet bra.

Visst ser jag utan glasögon att det är svõrt!

Att det dõ finns männisor, som har insett att ge är att fõ

 sõ vi kan möta varandra.

Tack för en dag i Tallin utan att bli besviken av nõgot.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards