JA

Alla inlägg under februari 2012

Av Jennie-Ann - 25 februari 2012 00:32

Ja

Rättvisan har gått sin väg...

Ifrån mina vägar

Långt långt bort mig och mina barn...

Han har bestämt 

Märligt vad en oventandes man kan göra.


När hjärtat värker 

vilken väg tar hjärtat då?
När hjärtat faller

vart faller hjärtat då?


Idag vet jag att ärlighet är svårbevisat

vad jag kan, skall jag göra det jag kan för att bevisa dess ärlighet.

I tron på det goda livet 

som jag givit mina två barn.


Av Jennie-Ann - 18 februari 2012 00:35

Ja

I förväntan av något som jag själv förtjänar 

ger jag vidare. 

Mina tankar känner sig trött på människors existens 

Somliga ....


Vi är olika

Så olika från begynnelsen 

tills denna dag.

Sveper värme om mig 

för att vara nära.


Ser mig om 

Efter det ärliga

År sedan.... min medvetenhet är total 

Ärlighetens väg överlades för något så banalt som lögner.

Ett val i sig som jag icke kunde styra

Val


Av något människor gör så är.... val 

av vem vi vill vara.

Somliga vill göra karriär 

Somliga vill ta hand om sina barn.

Somliga män ....

horar på som horan i sig.

Utan att han ens ser sig om.

Som om

det skulle kunna läka honom... .

I en förlorad själ av sig själv. 




Av Jennie-Ann - 11 februari 2012 23:09

Ja

Jag tror på barn

Vilken ger mig tro om liv

I det stora till av det lilla av att vara barn.


Mina ord är ärlig 

som livet i sig 

där vill jag vara, av att vara mig.


Se de livet växa en dag till

i tro på kärlek för att drömma en dröm till.


Jag funderar på vad "vuxna" gör...

Medan jag tänker som Herr thåström gör...


Av Jennie-Ann - 10 februari 2012 22:56

Ja

Jag söker ro i stressen 

stressen som lastas över mig.

Vart tog det vägen, vid ett vägskäl valde jag fel.

Så noga i mina val

visade sig allt fel.

Vackra människor ni värmer hud.....


Jag såg varma ögon i kväll 

Varma ögon mötte mina blå.

I ett liv så kort

37.... 

Åren springer fort förbi 

Männsikor passaerar utan att jag minns 

Människor stannar kvar, bygger bo.


Jag minns allt för länge sedan med

Varmt, blommor, gräs och hemma.

Under så många år var jag fri.


Inte av allt i det elaka 

kan en man ge en kvinna.

Funderar på när det tar slut.

Medan jag nu har mitt svar 

till att det tyvärr alltid nu kommer att stanna kvar. 

Från ett liv 

från några så viktiga val.

Valde jag att välja fel. 


Only god can jude me! 


Av Jennie-Ann - 4 februari 2012 00:05

Ja

Jag läste ett reportage idag som brännde till....

Över hur sanningen många gånger visar sig!

Med all respekt så följer den fria viljan att läsa det här

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/jag-ville-att-mamma-skulle-vara-mamma



Till mina barn ger jag allt av kärlek i att tänka med medvetenhet i bekräftelse.

Jag lutar mig mot väggen av, någon annan som har rättigheter...

Jo missbruk, .....

Mina barn är i lika stort behov som jag varit i!

Över hur det är att vara barn och människa. 

När jag var ett litet barn så var missbruk inte nära.

Förklara för mig varför barn ska leva sin barndom idet?


Mamma eller pappa 

Någon är inte där.

Orden finns å handlingar en stund....

Medan.... vuxna ställer krav

på att barn skall lägga sin grund.


Idag så har vi krav på en 10-årig 

som inte en 40-årig alltid klarar av att leva upp till.

Hur ska jag förklara då hur saker kan va? 

Hemma här funderar jag en stund 

utifrån vilken grund

människor vill mötas .. för att leva en kort stund? 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards