JA

Alla inlägg under april 2013

Av Jennie-Ann - 27 april 2013 22:17

Ja

Havet gav mig möte

En stund till av liv

Tackar ödmjukt för det

Solens strålar värmer ömt om liv.


Jag ser mig om


Du väckte mig

Skakade om min existens 

Såg min person

Vilar djup av det.


Allt som liv vill ge dig.

Förvandla det till ditt.

Låt vinden föra dig fram


Du har givit mig glädje, värme, ilska och liv.

Allt av de känslor som återberättar liv. 


Jag ser mig om



Av Jennie-Ann - 20 april 2013 22:37

Ja
Utifrån ett runt klot lever vi

Levandes andandes levandes ...

Tillsammans faller allt samman. 


Ge aldrig bort något du icke önskar själv.

Bär aldrig egoism över på annans väg.

Ni har lärt mig hur ni fungerar.

Tackar ödmjukt för det.

Sluter mina blå.


Mitt hopp

min tro 

min tillit 

skall landa där den hemma hör.

Min kärlek skall möta min kärlek 


Tackar mig själv

För att kunna motta det som möter mig. 


Där kärleken lever växer livet.




Av Jennie-Ann - 20 april 2013 00:22

Ja

Jag söker en vän

som är vilsen i sig själv...

Hur kunde jag, Mig göra detta mot mig?

Utsätta er för detta? 


Söker svar i djupa hav


Funderar, tanken tar icke rast.

Oron  

Kärleken för er

Jag svek mig själv och er

vid några dårliga val.


Förlåt mig 

Förlåt sig själv...

Förlåta liv för att jag svek.

Djupa ärr

många lyckliga själar som icke har eget möte

Fann lycka nu

Grattis för pinsam existens 


Söker svar i djupa hav


Vägen är längre än backen i sig

Vägen blev längre än liv över tid. 

Försummade år

Förkastad tid.

över dag i liv... 


Mina älskade barn 

så har mamma alltid älskat er. 


Av Jennie-Ann - 12 april 2013 23:12

Ja

Kunskap i sin ära 

vad vi använder vart...

ord ...

Tankar ...

känslor!


Över tid tillbaka sedan mötte mig förståelsen till följande. 


Var försiktig med vad du säger.

Ord är mäktiga vapen, som kan skapa olycka.

Klä aldrig av någon naken med din tunga,

Gör aldrig någon liten med din stora trut.

Ett hårt ord, skapt ord, det kan bli liggandes långe

och bränna på hjärtats botten. Efterlämnar ett ärr där.


Finn dig i att andra är människor är annorlunda, 

tänker annorlunda, handlar annorlunda,

talar annorlunda.

Var mild och barmhärtig med dina ord.

Ord ska vara LJUS, ord ska försona,

förena människor, skapa fred.

Där ord blir vapen, står människor som fiender mot varandra.

Livet är alltför kort och vår värld allt för liten 

för att göra ett slagfält av den.

 


Sov i ro å möt dig själv! 


Av Jennie-Ann - 10 april 2013 22:50

Ja 

Enligt forskning fram till sent 60-tal hade barn inga känslor...?


Finner förståelse över att världen är 

som världen är.

Hur kunde ni tänka så då?
Vad skulle det bli av er som betraktad så, då?
Svaren kommer till mig idag.

Jag bär förståelsen ett steg till.


När ni växte upp ... 

utan känslor i betraktares öga 

Hur skall ni känna nu.

Svårt att förstå förlåtelse från så. 

Arma ni.


Finner förklaring 

Somliga frågor får svar.


Vackert att ge något som icke är givet.

Hur kunde somliga 70-talister skämmas bort så? 

Idag vet vi så mycket mer.

Önskar att ni förstår att känslor är vackert att få. 


Så tack mina nära som skapade mig.

Tack att jag som barn fick vara just mig.


Av Jennie-Ann - 8 april 2013 21:57

Ja 

En kall vind av elakhet svepet in.

Gå 

Vandra din väg.

Toppen har många gånger gjort mig sällskap 

För att möta det enkla i liv.

Jag såg mig om

Där allt var frid.


Tillbaka 

Till värld och verklighet 

Jag vill vandra vidare.

Fram dit jag hör hän.


Omsluten av ensamhet 


En dag kommer jag att tacka er 

Varmt 

Tack 

Att vägen genom liv inte går efter era spår.

Tack för att ni visat hur tid icke skall förgås.


Omsluten av ensamhet


Svåra steg i ensamhet 

som vandrat för att möta tvåsamhet.

Ondska föds icke i mig.

Har inget fäste trots att du matar mig

sväljer jag icke 

Med det du matar mig.

Vägen är framför mig,

skall följa solen som skiner på mig.


Omsluten av ensamhet



Av Jennie-Ann - 2 april 2013 23:24

Ja En stilla verklighet möter mig. Varmt omsluten i ro. Bär jag med mitt vackra. För dagar till stunder, för dagar i liv. Ser jag på när människor förgör sina liv. Här är allt vackert, blått i sig. Här kan jag stilla minnas dig.

Av Jennie-Ann - 1 april 2013 23:32

Ja

Vinande vindar smeker hud

Sol gör sig redo för tid här

Mörkret har givit sig av.

Det kommer att bli bra.


Sakta med mig som befäl 

Stilla med några få här.

Mormor finns med.


Livet förändras 

skiftar under tid.

Enklare nu att vandra fram i frid.


Stilla för liv i behåll 

Ett ögonblick av tid.

Så ser jag dig här 

när jag sluter mina blå i kärlek.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards