JA

Alla inlägg under december 2010

Av Jennie-Ann - 30 december 2010 23:34

Ja

Sista dagen i de sista livet, i de sista året.

Har kommit för att göra mig sällskap, 

fröjdas över de som kommer.


Tror inte på annat än mig själv

Litar inte blint en gång till.

Jag ska bevara min syn på människan 

tro gott om människan tills motsatsen är bevisad av eders majestät


jag blickar högt i skyn

Ser varje stjärna för att smekas av dig.

Livet är vackert

Påminner om liv som min mor givit.


Älskade underbara barn

allt å mer därtill ska ni få,

små steg för att hinna med alla.

Livet är vacker


Möt de nya som kommer 

Med kärlek för att göra dig sällskap 

Se över ditt hjärta för att våga ännu en gång.


Livet är här å hälsar på dig 

le medan du kan tillbaka till liv. 

Ett vackert gott nytt

Många dagar av lycka kommer att göra mig sällskap 




Av Jennie-Ann - 30 december 2010 00:39

Ja

Så lika, så olika lika

kände tankar .. mellan .. tystnad

För att utplåna ekot.

Ord är till dig.

Varmaste själ i liv


Huka, känslor far över tystnad

för att icke kännas vid,.  trots eko.


Raka axlar vänder om för att ta farväl. 

Ben vilade när han bekände, ock rygg rak vid avsked.

Av något jag ska, är det från hjärtat mitt.

Erkänna liv vid lust.

Icke att förbanna,.. icke till ondas nåd

Sätter jag mig ner.. å på er ser på! 


Möter liv.


Älskade,.. älskade barn jag ger allt  

för mer därtill.

Att se er lyckas ger liv.

Att lämna över liv till er.


Varma människa välkommen 


Från liv till kärlek över liv.

Av Jennie-Ann - 28 december 2010 15:59

Ja

Val att välja... att inte välja är att välja.

Att välja att ge din skit var de bästa du kunde välja.

Att välja att ge din kärlek var de bästa du kunde välja.

 Att välja att välja.


De finns inget som kommer tillbaka ...

allt förändras ständigt , å jag med det.

Jag växer inser å förstår lite mer,  än från igår.

 Jag ska skapa min egna lycka !
 Där kärleken tar första plats

Andra ger jag till nyfikenheten

Tredje för livets skull


De är vackert att leva med vackra männsikor

De blir krångligt med krångliga

Å de blir så jävla jobbigt med jobbiga människor

Så mycket jobbigtid har jag inte över mer.


Nu kommer hon med leendet som tar mig vidare livet

Tack för det!

Av Jennie-Ann - 26 december 2010 13:08

Ja

Jag ska tillägna denna dag idag med något trevligt.

Något som är så trevligt att jag ska för en gång skull

göra det många gånger.

Jag ska stå å njuta när jag är där.


Jag ska ställa mig framför spegeln 

njuta spegla njuta å titta på 

världens bästa mig.

Njut mer å lite till.


Tack att jag är jag 

att jag bar förmågan att mottaga MIG
Möta mig i sanningens essä  

Tillägna livet kärlek 

å ge det mig lite mer. 


Det är en dag av lycka idag.

Tack för det kära liv.

Av Jennie-Ann - 21 december 2010 18:19

Ja

Blott en dag en natt som kommer insvepandes i liv.

Värmen är längre bort än livet och frestelsens ögonblick här.

Jag gav tid ... rum... i mod

För att möta kärlek


Genom de korta livet

Springa sakta fram över berg

För att se dit hän.


Jag möter dig med tro

Jag blickar över axlar av kärlek

För att  veta att liv är här.

Hälsar dig välkommen att stanna hos mig.

Gör mig sällskap gå ej

fortare än mig.


Jag springer sakta bredvid  dig.


Av Jennie-Ann - 20 december 2010 19:38

Ja

-20 ute å ca 40 cm in 100+.

En skillnad på 120

Skillnader olikheter å värme.

Ge dig hän för drömmar att möta dig.

Ge dig hän för drömmar att möte mig.


Med leende i hjärtat

ska jag blicka dig.

För att åter å åter samla frid för dig.


Icke fega ut för rädlans blick.

Ge mötet en frekvens av livets ögonblick.

Här och nu

Morgondag bär frågor

Gårdagen svar som tilldelats mig.

Jag bugar å niger för att tacka dig.

Mening av mening handling i mod ska jag möta livet i gyllene skor.

Vackert dansa fram med ett leende för dig.

Tackar jag Jesus att jag skapat mig.

Av Jennie-Ann - 8 december 2010 09:41

Ja

Jag mötte en känsla som berättade för mig

Förstod att jag har förstått sedan år tillbaks.

Allting faller på plats,

å jag kan vila i mig själv.


Möta människor med det som bor i mig.

Där jag är, finner inte många rätt.

Tacksam över att vara den jag är.


Livet tas ifrån någon  NU

Livet ges någon NU

Allting förändras ständigt.

Det goda växer å förökas för att förstärkas.

De onda kan växa med, över alla gränser för essänsens rätt.


Jag mötte en människa som bar tro.

Jag följer dig över till ljus.

I tron på de vackra liv.





Av Jennie-Ann - 7 december 2010 14:51

Ja

Härifrån å framåt ännu en dag bland parasiter.

Här å där.. känner av å inser därefter.

Möter människor som bär en stolthet över att vara människa.

De är vackert


Vinden gör mina ben sällskap.

Knarret under skor ersätter röst

Ögonkontakt får mig att tro


Ger tanken ett hopp

om tro på vackert liv.

Ser över väg för att fundera vilken väg.

Vi ger av oss, från det som bor i djupet av oss själv.,


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards