JA

Alla inlägg under april 2010

Av Jennie-Ann - 29 april 2010 20:15

Ja

Fågelsång på väg till bilen ,,.. gör mig lycklig 

Hör kvittret intill min hinna av öra

Fåglar .. 

Vackert som livet är 

Fritt som livet är.

Jag vet av .....


Radion gav mig Elvis, av egen röst.

Tanken gav mig:; att du är där.

Du dansar med honom .... ------ ser på

Som kärlek.

Som liv.


Där ni är.

Vart är ni nu....

Penna gungade under dagen.

Tack för er närvaro.

Av att en gång... lång stund givits gåvan av er.

Är jag totalt medveten om att ni är här.

Lämnar mig aldrig  för kärlek skull..... skulle ni aldrig göra.

Så dum är inte ni.

Kan de vara endel av min kärlek till er.

Att ni aldrig lämnade mig.

Vackert att veta .. stort att känna.

Tack.

MEd all respekt; Tack.


Respekt ska jag bära med mig ... Skönt att känna.

Att de verkligen finns någon (T) att beundra.


Barnen kastar kula ... natten gör sig redo att möta oss.

Av Jennie-Ann - 28 april 2010 17:46

Ja

Över regn,,, sol .... å högar av snö.

Genom nattetid 

Över morgonsol 

Under spöregn.


Så saknar jag dig.


Tidens svunna klocka 

Hjärtats slag stannar av

Bruna ögon ser över mig.


Så saknar jag dig.


Jag saknar dig igår.

Jag saknar dig idag.

Jag kommer saknar dig genom morgonens första timme.


MorMor. 



Lars Winnerbäck – För dig



För kärlek skull. 

Av Jennie-Ann - 27 april 2010 21:16



Ja

Som en sommarvind kom fram 

Möttes tro för liv.


Som en sommardag tog fart 

Gavs livet till behåll.


Som en sommarsol

Levde din kärlek här.


Som en sommardag

Saknade jag dig idag. 


Av Jennie-Ann - 25 april 2010 00:12

Ja

Märkligt ... hum jag som är ...

så påverksbar av lukt.. 

insåg under denna kväll att de luktar i getthot där jag nu förvarar mig rumpa.

Här kommer doften av duggregn lika intill som doften gör ,, gjorde hemma.

Märkligt... de luktar hemma .. fast jag inte är hemma.

Tokigt.. 


Ja de var en afton av lugn, i getthot.

Fast att blå-ljuset körde in till lekparken.

Ja, jag behövde vara 35 för att se det.

Jag småsprang hem med baren för att lägga energi på annat.

Vad jag önskar att mina älskade barn inte skulle fylla sin tid med detta.


Acceptera.


Nu är livet här, å lekparken ser ut som den gör !
 Påminner ingenting om mina, år i barnsben.

Kanske antalet barn.. . vi var många.

Många skor .. många viljor .. å mycket kärlek.

Så var de med mina vänner när jag var liten.

Visst bråkade vi ! !
Så är de, Men de behövdes aldrig några poliser.

Tack att de finns bra poliser.

  Några här åå några där.

En kår som alla andra vissa stinker ... medan andra blänker.


Well mina vänner gav mig deras tid.

TACK
Mina barn lekte så en somnade åå en ville aldrig att vännen skulle gå hem.

Dom är som mig, leker till de somnar .. eller vill aldrig gå hem.

Jag är så dålig på att avsluta något bra!
 Men tack för en fin dag när solen gjorde mig sällskap.

Å några tankar om kärlek fick tro.

 Sov i rofylld kärlek.



Något till någon som icke kunde mer..

Här är till er eftertanke som saknades.

Kanske ni TÄNKER nästa gång.



Nirvana – Rape Me




Av Jennie-Ann - 20 april 2010 09:49

Ja

Jag pluggar läser ... läser¨å förstår mer.. å mer.

Börda eller kunskap.
De som kommer till oss. Många år av livet har karma haft stor betydelse,

för mig.

 I dag funderar jag på vad det är som styr?

 Vad är de som gör att människan i sitt enda liv beter sig som så illa?
Hur stor del av livet, kan varit fel?

Till  att människans handling blir så obarmhärtig?


I ett samhälle där påtagligheten av hur liten vi i grunden är,

torde förståndet komma till hjärtat.

Om vi speglar barn, som  kan vara så elak,

Så funderar jag på hur elak kan vuxna vara

Vilka förebilder är de idag?
Vilken värld har vi tänkt att lämna över till dem?
Krig, lögner, mord med ensamhet.

Denna värld skrämmer mig. Väcker mig på natten

tar min ro från mig å gör mig ledsen.

Aj för elaka falska människor.


Om vi aldrig tar ansvar för våra handligngar och tankar.
Vem ska då göra det?
Så vilka kommer att gå i dessa spår?
 ...Vilken dag visar ni era barn?

Mina barn vaknade av solens ljus med mammas kärlek.

En frukost för att kunna bege sig till världens bästa skola.

Väl där å lycklig.

Jag har redan gjort mitt bästa idag.

Å vet vad JAG mår bra.

Mitt bästa är inte att vara elak!
Mitt bästa är att ge min kärlek.

Vad jag önskar att jag hade människors tankar och handlignar bakom mig i det!

FRED med kärlek

Solsken med kyss.


Av Jennie-Ann - 19 april 2010 14:15

Ja

Kära C:Faren ska rövböla.... med ett leende.

Här sitter jag å påstår att han har de bra,, åå där kom den.

Som om de skulle vara i närheten till synd om min vän! 
Well well...
Undrar vem de är synd om..

De som får ett kärleks Mess 5 månader senare.... eller dem som skickar??
Ja ,,, med wtf ,, de är bättre att ge, än att inte gett.


Så där,, se där;;  ge lite kärlek till!

Måndags solen lyser med sin styrka ..

 Barnen på världens bästa skolan .. själv sitter jag på tåget. 

En vän som är vår_ _ _ 
Så kan de vara i detta liv.

Vi små människor.

I stora kroppar med starka hjärnor... som driver på fram...
Å de är fram vi ska!


Gårdagen bär historia

Morgondagen drömmar 

Å denna dag gåvan.


TACK för liv..

 TACK för tro 

TACK för kärlek, 


Tanken av tåg kan skena som på räls.

Stanna i liv å var stolt över DIG! 

Någon påminner om någon, som inte påminner om dig.

Några tar steg, vandrades fram !




Av Jennie-Ann - 18 april 2010 18:52

Ja

Vilken underbar helg.

 Vän som sover över 2 nätter, kan vi vara så lyckligt lottad?
Ja tydligen i ärlighetens namn.

Hon är ju så go, mysig å helt fantastik som 8-åring!
 De är skönt med barn.

Livet får sig en mening som följer med sanning.


Lögner....  å va många som så mycket ljuger.

Så står jag där tar emot... å faktiskt endast tycker synd om

DIG som inte orkar möta dig själv ärligt.

Vilken outhärdlig resa i livet,,, som faaan aldrig tar slut.

Lögner kan ju ta en resa till Köpenhamn. 

Ja 


Jag har de bra, jag är helt befriad från det.


Tack 

Kyrkans stund denna dag tog ännu ett steg till ärlighet, medvetenhet 

i kärlek.

Kärlek lever ...

 NU har min blivande älskade avslutat SöndagsMiddag.

njuter där i soffan i väntan på av vad livet har att ge.

De blir fint! 

TACK att jag är JAG
TACK att mina barn blev som mina barn blev.


LEV i kärlek å ge med dig av det!  

Av Jennie-Ann - 16 april 2010 22:23

Ja

Jag har de här. 

Vet .. ser å känner intill.

Invid sängkanten i sömn.

Lutande till köksbord över ...

finns på dansgolvet.

De är finns på dansgolvet eller i sänghalmen hos oss. ...


De är så helt.. mycket, ok bäst för mig.

Morgonen gav mig ... ja oj tack att solen skiner denna tid.

Skillnaden från Januari rusk är STOR! 
Väl på tåget,,,

Skola ... jag å mina idoler är på samma nivå i olika tider.

Konstigt å ärligt.

kunskap för mig är ränta av livet! 
Så jag trivs. Å mina barn har världen bästa skola.


Well well .. hemma 3 starka tjejer å 1:en dunder stark-svag stor-liten kille.

Vi Dom Jag ... vill ha de bra.

Packar å där.

TACK

För att livet ger all enkelhet.

Så rätt.


Ja att leva fel .. är även ett val,

... jag inte kommer att ta.

Försök att lägga det i min mun....

Så kommer du hem till DIG: 

Jag lever , fast visst i ärlighetens namn utan dig!
Lev väl.. å Lev de bra.


Andas med ro.


Thåström – Karenina


Thåström – Kärlek är för dom






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards