JA

Alla inlägg under september 2009

Av Jennie-Ann - 25 september 2009 22:53

Ja,

Tack

Mina barn sover,, vilar skönt tätt,,, tätt intill varandra, varandras kudde...

Leva

ha de bra,,

Aktar mig för att ha de bra.

Att du kunde sticka så mycket i ögon av liv,, kunde jag icke förstå

förrän idag.!!!

Tack

Tack, att denna dag kom till mig.


Min glada granne med ett leende ,,,...

nybakad kaka å varm


Nä så bra,,,

Är de ej.

Ack jag vet att mina barn vilar 

Tätt tätt intill....
Tack.


Små städer .... små människor!
Det kommer att vara så i många år.

Så små människor 

Tack Å hej Leverpastej !!
Undra hur mycket mer jag er ger....

Sov Gott

Å lev som ni kan! 

Av Jennie-Ann - 21 september 2009 22:51

Ja

Trött elak bitter.....

SKA jag aldrig bli.

Nä jag har icke taggat dessa ekvationer.. å de är sant.

Jag är i gott sällskap ! Jag hänger med mig.

Icke var de enklet eller i närheten till framför.

Ack och.. finner jag de i mig, i sinom tid.


Förändringen ÄR stor i min lilla värld.

I min lilla värld, har mycket kommit till mig denna dag.


Denna vackra Måndag 

Strålande sol, min kära dotter gjorde något 

jag aldrig kunnat drömma om.

Hon ska göra det igen.

För många år sedan kom vi fram, tills vi senare fick ta våra steg, km eller mil tillbaka.

Han ska nog få ihop de, de får ta den tid de tar.

En dag i taget ..... Så kommer han att sitta där i båten med napp på kroken.

Min vän, som jag gavs gåvan att låna några år.

Lycka till.

De blir bra.


Barnen är i drömmars lyckans land 

Sov Gott 


Av Jennie-Ann - 15 september 2009 20:56

Ja

I all enkelhet att finna de jag söker.

Så kommer de alltid att vara.

Enkelt, brokigt, bökigt å raka vägen fram.


Hur svårt att vara människa, eller ej?

Jag tror att vi många gånger har de så enkelt, att många krånglar till...

Vad skönt de skulle vara, att sätta många i en rullstol för en vecka ..

Så kanske de kommer till dem.

Hoppas för allas skull!
Att de skulle se, de som är i livet.


Min dag har varit skönt.

Just så där som de borde få vara.

Tack!
Mina barn har haft en lycklig dag, som de är så glad i.

Thanks good it was Tuesday 

Vad mer i livet, är mer att få uppleva?

Tack.


Här faller inga bomber inte många elaka ord å handlingar.

De är helt ok.


Så vackert landskap  ååå ville verkligen se mer.

Moder Jord så enastående, enkelt vackert i detta liv.


Av Jennie-Ann - 14 september 2009 20:48

Ja,

Med slagen i hjärtat å stegen framåt, så kommer de till oss alla.

Jag vandrade mina steg morgonen i ett hus med vetskap om att detta blir

jobbigt ,,, bra,,,

Å vad så rätt jag har.

En kvinna framför mig som kan hjälpa mig att sätta plats på så många händelser.

Ja vi får alla de vi bär ork för att lyckas orka leva genom.


Endel har hårda prövningar,,, å andra rymmer från sig själv hela livet.

Ja, jag är i bra umgänge när jag är med mig.

Vi har de icke alltid enkelt ,,, roligt eller soligt.


Men just nu helt ok.


Denna kvinna gav mig sin tid denna dag.

Tack 

Fett tack 

För att jag verkligen känner rikedomen i tacksamhet.

Om de är något jag övar, tänker å försöker känna så::
##  Jag ska icke sörja de jag saknar.

      utan glädjas över de jag har.

Tack MorMor föralltid. 


Ja, vad mindre svårt de blir när vi kommer "hem" 

Jag är hemma hos mig,  icke bostad utan tankar å trygghet.

De får bli så, så de får bli bra.

Jag har icke större visioner av livet, än att jag ska leva ihjäl mig.


tack för alla underbara som vandrar andas älskas i denna vackra värld.

Av Jennie-Ann - 12 september 2009 23:22

Ja,

I kräftans afton å då menar jag icke inte bara tecknet ... utan även på bordet.

Med vänner invid ett bord.

Hur bra kan de bli? 
De fick jag skrivet i pannan denna afton. 

Tack


Tack för vänner ...

Tack för att livet blir enkelt med vänner.

Livet kanske icke alltid vill oss väl.

Men vi gör så gott vi kan VÄL:

Skönt att falla till ro på.

Mina vänner..

Lika vacker som Bowie i Madonna.

Lika snäll som Dala Lama 

Vi har de enkelt tillsammans, i en svår värld.


Ja tack för denna dag.

För 7 år sedan var denna dag min sons sista dag i mig,

för att hälsas välkommen till denna värld.

Denna värld som behöver hanns kärlek lika mycket som solen i sig.

De blir bra,, så länge vi har varandra.


Av Jennie-Ann - 9 september 2009 21:41

Ja

Jaha

Vad vill jag mer.... 

Ett liv ,, en bra tid.

Ett liv ,,, en jobbig tid.


Sökte ro...


Ja, att vara mamma är de bästa som finns.

å kan vara så svårt.

Hör mina ord.

Hör mina ord.

Tack,, för när de orden går hem!


Ja

Ett steg framåt,

ska icke få konsekvent tre bakåt.

Av att vara människa

Hur kan de enkla vara svårt?

Nu förstår jag hur svårt, de svåra är.


Ett steg framåt.

Fina människor lever som fina träd.

brukade tänka att jag är:

Mindre än ett träd,

men större än en blomma.

Undra hur jag ska tänka för att få ekvationen att gå ihop?

Genom att vara med rätt, på rätt,  i rätt tid.

Tid i liv. 

Menlöst tidsfördriv ... boring 


Av små människor i små städer.

Kärlek lever ,,, någonstans ... i något hjärta i denna värld.



hem

Av Jennie-Ann - 8 september 2009 21:26

Ja,
Jag längtar hem. Lika mycket som giffarna längtar till Allsvensk Fotboll.

Jag längtar hem, Lika väl som en jordenruntseglare, som varit till sjöss i långa år. 

Denna blogg är lika ny, som vår lägenhet kommer att vara.


Vårt nya hem.. Jag längtar.

Jag längtar efter vårt,  till hemma hos oss.

Där ingen annan än vi 3, kan ha de just precis som vi vill.

Jag längtar hem 


Till min sons rum, att se honom ligga där i sin säng å njuta.

Jag längtar hem.

Till min dotters rum.

Att se henne vara därinne i lek.

Ja

Jag längtar hem.


Vi ska göra de mysigt i ett getto.

Vi ska ha de som vi vill, hemma hos oss.

De är klart att denna värld har många vilosamma hem, i getton.

De blir bra för oss.

Jag längtar hem.

Av Jennie-Ann - 7 september 2009 22:20

Ja,

Tätt tätt intill sover de.

3 tjejer i godan ro med mycket kärlek.

I sängen i nästa rum sover nästa kärlek.


Tätt tätt intill bamse.

Här sitter jag med min kära vän.

Tack för ännu en dag i paradiset.


De är vackert

De är många gånger glimrande, strålade, lysande bra.


Inte alltid enkelt ....

Så ska de nog även vara.

Dock är de icke så de alltid ska vara.

Vi ska icke lära oss av de hårda.

De vackra ska komma till oss, i enkelhet av kärlek.


Att vara människa i en mänsklig värld.

Så att leva denna soliga dag.

Tack




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards