JA

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jennie-Ann - 30 oktober 2011 00:54

Ja

Lyckan bär sitt ansikte 

Sorgen har saknar leende 

Smärtan söker tröst i tro.


Utifrån liv till sekund 

bär kropp vår själ 

För, till att vara.


Andas ut känn in vad som är

Dagen för mig till tanken Om

Om jag inte gjort mitt yttersta 

vem ska jag tro, kan leva i min själ.

Saknar jag själ, säljer jag mig till andra. 

Bär jag mig, bär jag mig fram!

Tack 


Längtar tills liv tar vid.

Ser vatten bilda is

Ser sommar blir till vinter 

För om inte tiden var

som tiden är

Acceptera. 




Av Jennie-Ann - 22 oktober 2011 23:55

Ja

Mirakel sker ... 

Tiden lever, sekunden, dagen, månaden till år.

Idag hälsade miraklet på.

Tack 


Fotboll ....:)

Passion

Frustration 

Känslan till lycka

Gavs allsvensk fotboll till större delar av Sverige land.


Fotboll är spel

Livet är liv.

Synd att människor spelar bort liv, 

istället för att njuta av fotboll.


Hälsade på i familjen 

Familjen där kärlek, stök, glädje å delar av lyckan är befäst. 

Jag dansar å ler.

Å förstår vad jag har.


Pinsamheter, dåligheter hälsas icke välkommet.

Misslyckandes är erfarenheter som bör betänkas för att växa vidare

i vackrare form. 




jag finner även mitt Mål. 

Av Jennie-Ann - 21 oktober 2011 23:39

Ja

Jag tänker ofta på ett ord som saknas i vårt samhälle.

FÖRLÅT

Förlåt mig för att jag har sårat dig.

Förlåt mig för att jag svek dig.

Förlåt mig för att jag inte fanns när du behövde mig.


Jag har sårat människor

Dock jag har ALDRIG sårat medvetet.

Dock har jag har aldrig svikit medvetet för att utelämna dig.

Dock har jag har aldrig medvetet lyst med min frånvaro.

Jag har aldrig medvetet uttänkt velat såra.


Jag lever

Jag tackar livet min dag för det.

DÄr jag känner sorg för människors val i beteende.


Vad gjorde dig,

Vem gjorde dig så illa för att såra mig?


Ofta är jag tanken av vad jag önskar själv av livet

dagen stunden sekunden 

i mötet.

Där vill, å där i sekunder kommer jag hem.


Varför använder vi inte ett så betydelsefullt ord mer?

Varför görs handlingar till svek.

När meningen med livet är kärlek .....?


Det kanske var såhär för dom.....


Av Jennie-Ann - 12 oktober 2011 22:01

Ja

Jag gör kullerbyttor, 

huvudet snurrar tankar far fram i 490 ...

Det bränns att leva 

Det är vackert att leva 


Men, när inte mycket är som det ska vara.... 

Men ändå är det som sig bör....

Ja då kommer mina kullerbyttor 

I livet


Livet är lätt 

Men fel gör det svårt.

Tackar högaktningsfullt för det som somliga visar mig, på hur jag INTE ska vara.

Så från mitt hjärta 

min innersta känsla, Tack du som påminner dig om mig.


Ja ska kirra det..

Ta vara på livet för det kommer en dag när du inte är här 

annat än i någras tankar. 


Av Jennie-Ann - 5 oktober 2011 23:19

Ja

I mina barndomstankar och år 

var mina tankar nära.

I mina vuxenår bär jag mina tankar i hjärtat nära....


Somliga dagar 

Dagar jag ser mig omkring 

ser jag

I en del av världen som har allt

Men som somliga dagar i mina vuxna år ser jag att

somliga saknar allt!


De vuxna i kärlek å vilsenhet.

Kanske även trolöshet.

Ser jag vuxna som förlorade barn.

Hur var deras möte innan vi möttes idag? 


Om jag fick bestämma 

Om jag fick bestämma för en dag.

Skulle världen i Sverige leva i värme för just denna dag.


Behöver vi förlora vårt allt 

för att säga att jag älskar som du är.

I fattigmans land....

I rikemans land kan vi sprida vår kärlek 

såsom kärlek är.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards