JA

Alla inlägg under april 2012

Av Jennie-Ann - 28 april 2012 00:34

Ja 

Så många, så många, Så många runt omkring. 

Som strävar, som längtar, som vandrar omkring.

min vildaste fantasi ...

skrattet går till mid.


Ni somliga äldre 

var där jag är

Se på er, mer från längre än här.


Som om mina tankar icke var sann...

Lade ni då ett dåligt samhällsprogram 

till från se dagen i sig.


Min tro på det vackra passerar förbi

Till att leva vid sidan av liv. 




Av Jennie-Ann - 20 april 2012 23:34

Ja

Som oförståndet möter dig 

så möter du mig.

Som förståndet som bor i dig

så möter du och mig,.


Världen är det vackraste av jordelivet av att leva i.

Möten berättar i sin enkelhet av vad som bor vart.


Mina funderingar kommer, gör mitt sällskap. 

Vi människor föds och präglas utifrån det

Vår värme och kärlek berikar oss.


Så möter jag dagen.. utifrån något som bor i mig 

till en annan del av möten 

för att möta dig. 


Jag har en tro av kärlek 

till att ge det vackraste sin plats.

jag har en tro av liv

Att leva livet ut. 


Om alla visste när vi mötte vår sista dag

Hur skulle ni då möta er, i just denna dag...

Det finns människor som lever som om denna dag är deras första.

Jag lever som om denna är min sista.

För att i fingertoppen ta den tillvara.


min dag var rofylld

som jag önskat så länge.

Min dag var min i liv.


Om jag fick ge bort något under morgondagen 

så är det till er.

Var rädd om den, som ert liv!" 





Av Jennie-Ann - 8 april 2012 01:34

Ja

Med våra ögon ser vi på varann.

Med oilka ögon möter ögon varann.

I mina ögon ser jag dig 

utifrån vad som bor i mig.

Mina ögon söker lycka

I mina ögon.


Jag blickar runt i förtröstan 

om att förstå.

Det obegripliga som möter mig ändå.


Vacker när vacker är som bäst.

Skratt ekar, bygger bo i min själ.

Som olika ögon möter varann.


Från olika världar under ett tak

Ska jag försöka att bära min rygg rak.

Som tro på liv. 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards