JA

Alla inlägg under november 2011

Av Jennie-Ann - 19 november 2011 00:12

Ja

En väg till för allt som sker.

Leder denna väg fram

Eller tusen vägar tusen mil tillbaka? 

Mina fötter möter asfalt 

medan själen väljer annat än så.


En väg fanns för dig att gå

Jag känner av val.

Vi väljer

Inte kanske när det passar 

utan vår vakna tid.


Vägen är delad

Tiden likaså

En dag kommer jag att Tacka 

Stå rak och aldrig någonsin välja att se på.

Den svages styrka 

Ska jag i livet vända till att växa så.

Kärleken har ett bo.

Tilliten, ärligheten likaså.

Av Jennie-Ann - 2 november 2011 22:05

ja

Jag satte på mig arbetsskorna denna morgon.

Som alltid .. gör jag.

För min skull


Dagen mötte mig,

en kväll ensam hemma Tv gör mig sällskap 

Jag har inte ett hallon imagen,

aj. 

Ont 


Vad människor gör i sina dåliga väl.


Jag önskar ge vidare en viktigt insikt 


ORDET
Var försiktig med vad du säger.

Ord är mäktiga vapen, som kan skapa olycka.

Klä aldrig av någon naken med din tunga.

Gör aldrig någon liten med din stora trut.

Ett hårt ord, ett skarpt ord, kan bli liggandes länge

och bränna på hjärtans botten. Efterlämnar ett ärr där.


Finn dig i att andra människor är annorlunda,

tänker annorlunda, handlar annorlunda, talar annorlunda.

Var mild och barmhärtig med dina ord.

Ord ska vara LJUS, Ord ska försona,

förena människor, skapa frad.

Där ord blir vapen, står människor som fiender mot varandra.

Livet är alltför kort och vår värld alltför liten 

för att göra ett slagfält av den.


                                                        (Bosmans)


Bär det i din tanke för att förgylla ditt nästa möte men en annan människa. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards