JA

Alla inlägg under december 2009

Av Jennie-Ann - 31 december 2009 03:06

Ja

Något i närheten AV

sanning 

Tack MR: PNEW


För ork....

tro å sanning.. 


MR:PHR


Thåström – Indiansommar




Till alla som saknar 

Carola – Främling

Av Jennie-Ann - 30 december 2009 20:55

Ja,

Livet 

Ännu ett år gavs mig andan till att orka, våga å vilja.

Ett år av kärlek, svårhet å allt som jag aldrig kunde, för ett år sedan drömma om.

Mycket har jag lärt mig ,,, ... om ER

Mycket har jag fått känna i mig.


OM jag fått bestämma lite mer.

Hade detta år, fyllt detta liv

som jag hade givit kärlek, glädje, ömhet, humor å passion.

Bestämma ska vi göra tillsammans.

Ni valde för mig.

Kanske för att ert liv icke mer!


Ett år,, en dag , en vecka... från sekund NU.

Så fortsätter de för de som bär livet kvar i behåll.


Ett kommande år smeker mig i framtid.

Ett år som jag mer ska förstå.

Tack

För att ni visat hur små ni är!

Somliga förstör medan andra bygger högt å långt.


Jag ska fylla mitt liv med alla mina drömmar som jag kan förverkliga.


Vi är så olika, å så sak de vara , "de var även så för er, när ni var mindre".

Världen i Sverige är icke stort.

Ett så litet land med kunskap om så mycket,

men varför tar vi icke denna kunskap med oss ,,,?

framåt  Å Tänker att vi kan visa världen hur harmoniskt å lycklig de kan vara.


De finns mycket här, som ligger sig bra i en förändring.

Så om ALLA ni som läser detta ,.

Tänka av att: Ge MER:
En av de bästa reklamer jag läst i mitt liv under mina år är
ÄLSAK MER:
Alla vet vad jag menar.


Så vackert TACK för detta år.

Ge er de fina ni ger mig.

Komihåg att: onskan startar eller slutar i er tanke som kommer från ert hjärta.

Gott Lyckligt NYTT år.

Allt gott alla barn, kvinnor, män, vänner, pensionärer å levnadsglada människor.

  ///Jennie-Ann 


Lou Reed – Perfect Day - 2003 Remaster

Av Jennie-Ann - 29 december 2009 18:05

Ja,

Isvindar 

NorrNordvindar piskar, viner 

över

Leva 

Liv? 
Porten låst, haspen på.

Min kropp är trött.

 MIn själ .,,,


Less

Liten

Trött 

Stor 

Lycklig glad.


Tänk den dag jag har ::
Där mina behov kan ge hän för.

I detta liv

Med detta skal, ska mina behov

vara lika rätt som en mjölbagge.


Riktigt illa

skada mig.

Undrar vem ni skadat mest ?


Jag jag är ..,,,.

Men jag är icke av falska värden

Jag är icke av osann natur! 


Thåström – Jag är en idiot - The End



Av Jennie-Ann - 28 december 2009 21:12

Ja, vissa lyser med sin frånvaro 

medan andra värmer med sin närvaro.

De bränner å värmer.


För DigDu som....

http://www.youtube.com/watch?v=tbZDjnWtK1A


Promenaden in till staden var lika skön som bubbel i munnen.

Underbara vänner jag har! 
Tänk om fler vandrat era steg

känt era känslor, varit i närheten av livet så

klokt enkelt.


De finns fina människor i denna värld.

De finns underbara städer att glida in, å möta Liv.

Dock bor jag i ett  Gettho å

jag bär tro av att eftersom jag aldrig upplevt de, så skulle livet lära mig detta.

För att ,..,.. Jag varför funderar jag på.

Men mitt liv ska väl antagligen fyllas med GetthoTid.


Thåström – En Vacker Död Stad


Men solen går upp här med, 

snö faller 

å barnen är lycklig ,.
De är desamma som där MITT hus byggdes,

Kommer alltid att känna :;: jag kund få haft De kvar.

Jag kunde faan fått haft mitt hus kvar, efter allt jag varit tvungen att tas av.

Personligen så föredrar jag att ge, Än att ta av!

Men vem kan ljuga för mig, å påstå att livet är rättvist.

Jag saknar kaffekoppen på mitt garagetak, jag saknar att poiaa,

jag saknar att låta mina barn vara hemma .

Jag saknar hela mitt hus.

Humm drubbel trubbel bubbel 

jag ska ta mig härifrån! 

Skål! 



Av Jennie-Ann - 27 december 2009 22:53

Ja

Min älskade stora lilla dotter har svårt att somna i kväll.

Vissa kvällar är så i livet .,,..

Vide sover med pappa 

Saga tänker å känner ,. varför vill ingen sova med mig?
Vad är de för fel på mig?
Min kärlek .,,

Inget fel,, hon är som mig

hon vill sova tillsammans.


Jag har liksom icke fattat varför har vi ett liv, om vi inte ska vara tillsammans?
Jag är liksom trög på den frågan.

Jag har ju livet för att leva de, med de som bor i mitt hjärta.


Mitt hjärta har stor plats.

Saga räknade matte å frågade ;:
Om 18 år hur gammal är din älskade?  
När ska tiden vara rätt, å hur lång tid kan jag få?

Jag vill bara i enkelhet ha din tid. 


Tänkte idag på en tokSKÖN kille

LP Lundell.

Dina föräldrar tänkte med, när de gav dig ditt namn.

Snyggt som mitt!! ,.

De är lika fint som dig.

Så denna till dig.


Ulf Lundell – Aldrig Nånsin Din Clown


Vi är ju likadan i frågan på hur kul ska de va?
Tokskoj!
Du är en fin prick, en rolig flinga  

någon som finns kvar när ljudet i huvudet tystnat. 


Tack

Vackert ärligt kärleksfyllt TACK för denna dag.

En dag till i liv ,. utav.,..

Av Jennie-Ann - 27 december 2009 03:13

Ja,

Små mycket mer än vad jag ens kunnat drömma om.,,..

Smekte ömt mig i aftonsnöfall

Så mycket mer än vad jag ens kunnat anat 

Kom fram för mig.


Niger, tackar vackert för liv

Sist i taxi kön, kom fort först.

Inte ens elak i tanke  

Å är där framme ,., först 

Hemma NU;^

Mina barn sover med pappas, som de ska va,

jag älskar att veta att mina TVÅ är lycklig.

Jag älskar att veta hur bra de har de.


Ja, Kärlek lever 

Kärlek lever !! 
Kärlek vinner


Kom på,.,.

Ville för allt, att du skulle ha de Bäst  

Dumpad .,...

blir någon någon gång.

Du för jag.


Kärlek LEVER 

Av Jennie-Ann - 26 december 2009 13:57

Ja

Som på riktigt mysigt å varmt som är lite vackert.

Min lilla kropp är en tröttis, mitt hjärta på plats.

Å de är ok med mig.


Jag har underdunder sköna vänner,

Tack att livet förde oss samman.

Så att vägen, stigen av tiden fylls med glädje.
Mycket roligt vi har upplevt.

Å vad mycket skoj vi har kvar.  


Mys denna dag.

Mys denna kväll.

Mys detta liv. 

Vi som lever! 
TAcK

Tack för de mitt liv bäres av . 


Ulf Lundell – För Dom Som Älskar

Av Jennie-Ann - 25 december 2009 16:48

Ja,

just precis som jag ville i villava ha, de blev bra.

Just den Julafton som barnen står närmast i förtjäning 

gavs dem rakt in i livet.

Med hatten på å slipsen i garderoben. 

Så blev de bra.


Kyrkan var vackert, verkligen enastående.

Predikan va ännu en gång, så ärlig å enkel.

Min älskade son föll in i sömns, nattvarden förde oss hem.


Dagen med slappardag enkelhet å kärlek.

 Min gamle vän är tillbaka.

Hoppas att ha håller sig på planen denna gång.

En dag i taget, å så är ju livet.

Vem vet hur de levs i morgon,., 

att vi ens vaknar upp till ett vitt vackert land.

utan krig i :::__ 

Är att tacka


God varm fortsättning.  


Ulf Lundell – Lycklig, Lycklig

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards