JA

Alla inlägg under april 2009

Av Jennie-Ann - 27 april 2009 09:28

Ja,

Ser över morgonens nyheter ... i denna värld.

Funderar över journalister, hur många inklusive mig själv kan

ha svårt för att få förtroende för dem!

Vi säger en sak, å den kommer till tryck i annan bemärkelse.

Jag är lyckligt lottad fri från det, men jag vet... 


Då kommer min tanke nu till svenskens åter-berättelse.

Hur många bär förståndet att återberätta i den rätta bemärkelsen.

Inte lägga på en massa eller dra ifrån.

Förtroende, inte många har mitt!

Medan vissa människors möte kan se 1 gång per år,

å i de möten, så finns inget annat än just förtroende.

Att återberätta intill sanningen, utan att lägga värdering eller åsikt

själv om vilken obotlig idiot eller fantastisk individ det är.

Mina åsikter å min värld är ju just MIN värld som jag lever i.

Å vet vad jag trivs där,,, här !!!

Några tillägg ska flytta in så är jag här.

I min värld härskar kärlek värme ärlighet ömhet.

Tro inte att jag kommer att flytta därifrån! 


Av Jennie-Ann - 26 april 2009 01:26

Ja,

framför mig står han

Min vän sätter sig ner ,,,, andas tar ett steg till

för att ...

Vi möttes för så många vintrar,, vårar som mötte oss!

Tack

Mycket har hänt .. endel har kommit å gott ..

Vår kärlek, vänskap sitter i märgen

 märgen av oss själv. Att förstå

icke behöva gissa eller hitta på!


Ja, vi ska vidare på vår väg.

Genom livet med kärlek.

Att finnas att vara att få ta del av liv i vänskap.

 Genom sommaren........... 

Av Jennie-Ann - 25 april 2009 17:23

Ja som sommarsolen smeker ömt min hud 

bär jag i mig....

Minnen från en tid av liv.

Liv av liv till att föra liv.

Jag nalkas gräset intill

Jag försöker hålla blicken högt till sky.

På väg :::: Fram


Strålande människor ler till mig, jag ser deras lycka

Lyckan kommer till mig.

lyckliga människor kan verkligen vara vacker.

Att det så tydligt syns vad vi tänker ....

Att det så tydligt märks vem vi är.

Vem är jag??

Så väl jag känner mig.

Jag är den jag vill vara ,, just precis så som jag vill vara .

För att för mig är det min lycka att hitta hem

å dela med ;;; livet

Jag ser ömt på livet jag kisar till Fader Sol .

Tack . 

Av Jennie-Ann - 19 april 2009 22:19

Ja,

Kvällen till ära faller regn bitvis.

Promenaden intill vägkanten gav mig njutning för en stund till.

Jag har vandrat .....

Jag kommer att vandra många vägar genom livet.

Livet

Tack för denna dag.

Tack för att jag lever i rätt .... fel ... tid.

Jag gör så gott jag kan.

Mitt bästa:: skön känsla att möta kudden med.

Skönt att dra täcket av dun, med över min kropp. 

I vetskap av att jag gjorde mitt bästa!!!!


JAG kan JAG vill JAG vågar ....


Människan svek ... Har varit sedan begynnelsen.

 Ack, tänk om mina barn barns generation kan göra förändringen.

Att leva genom kärlek, att ge sitt starka med ärlighet.

Ärlighet är det som triggar mig skönt.

Nice, som att solen skiner rakt i mina ögon. 

Som underbar mögelost intill stekta rödbetor.

Beta ... meta...Leta ...

Framåt!!!!! 



Av Jennie-Ann - 17 april 2009 12:59

Ja,

Här står jag under solen å funderar.

Tack för tankar, tankar av tro med kärlek.

Jag minns många varma fina underbara människor jag givits gåvan att möta.

Tack.

Några har begett sig ovanför solen andra bor kvar här nere på Moder JOrd.

Vad människor ger i deras liv.

Vad vi bär minnet av.

Mina minnen speglar mig av vad jag upplevt.


Framtiden står framför mig, så många underbara människor jag 

bär framför mig.

Jag ömmar mina tankar av vad som varit,

för att kunna komma fram.

Många varma möten väntar mig.

Tack


FREDag äntligen

Här har jag mitt lugn, här finner jag ro för att kunna vandra vidare.

Leva livet så väl jag kan med mycket kärlek.

Jag gavs livet en FREDag,

Det bär jag med dithän mina steg för mig hem.

Denna dag, denna tid får många livet i sina egna händer.




Av Jennie-Ann - 16 april 2009 14:08

Ja,

Jag gör idag, det jag icke bör i mångas världar göra.

Jag lever i min värld, här inne är det soligt idag.

Jag har det jag behöver denna dag.... 


Jag har mig

jag har min bok

jag bär min tro.!

jag  vet...


I några år har jag varit i denna värld, jag är på väg.

Kanske för att möta Herr Strindberg.


Vilade ögon framför tv för några dagar sedan ....

Jag blev eller mer, jag fick smärta i magen.

Vart är vi på väg?

Programmet visade hur ned grävningar av kistor i Sverige är

och har varit i många år.

Hur locken krossas....

Stakars jävla idioter som inte förstår bättre.......

Att göra fel i min värld är helt ok.   till och med bra.

Men att fortsätta att fela finner jag inga  rätt för.


Min sista resa i detta liv kommer att sluta i Moder Jord.

Då icke av ett krossat trälock över min döda kropp.

Sprid mig,  släpp mig fri!!


Hur kan vi hjälpa de saknade av moral, att ge den tillbaka? 

Tron hos mig bor i att: visa sig vara en människa med MYCKET kärlek.

Så kommer kanske förståndet  till dem med, och de vill ge.

Mina år har prövats av min moral, och jag har många gånger varit noga.

Min ångest kan komma av att slänga sopor fel, 

I min värld finns icke att slå någon på käften,

en kultur som  tyvärr har ett brett fäste i detta land.

Slår vi någon på käften, för att vi själva fått det?


Tack för att min barndom inte innehöll några slag

av min mor och far på käften.



Av Jennie-Ann - 15 april 2009 23:34

Ja

Din nalkas nakna hud, andas ömt dig intill.

Jag vilar intill drömmar, vi vilar i kärlek.

Mina tankar är mitt liv

Min verklighet är min vardag. Jag har det ok.

Så som livet levs, föder prägel för morgonkvist att möta guld.


Mina barn jag bär.

Visst vi kvinnor väntar barn vi föder dem till denna värld.

Av tro med kärlek till framtid.

Så om livet tanken var där när de föddes.

Vad ska då få mig att tro att det icke är min verklighet nu.

För att de lärt sig gå och föra talan.


För att jag går...

Vandrar där jag förtjänar att vara.

Vad föder den elakhet som så många bär???

 Rädsla ....

Så nu är det dags att möta er egen rädsla och spegla er själva,

Färdig speglad har jag blivit.

Mör er ....

Vem vet de bor säker en underbar människa där inne

som vill möta livet!



Av Jennie-Ann - 12 april 2009 22:10

Ja,

Kom ihåg att jag älskar dig// Pappa 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards