JA

Alla inlägg under april 2009

Av Jennie-Ann - 10 april 2009 20:25

Ja, 

Att sitta fast.. att fastna    kommer icke fram.

Psykos Laktos Extas

 Ska vi fixa någon,, säg att det är fel på mig.....

hehheh


Gud och bUddha jag är normal.

Vi gick icke ut,  för att snabbare gå dit hem.

nej jag är icke strulig, inte de minsta.

kanske lite för ärlig för denna värld.

Inte de minsta för glad,, i denna värld.

jag har nämligen tänkt att dö

och resan dit ska vara glad.

happy Easter.... 

Av Jennie-Ann - 10 april 2009 12:19

Ja,

Sol, sol skiner   ömt min hud ......

Jag har dig här.

Vind, Vind vinden vinter ömt intill min hud.

Jag har dig här.


Att veta, att fråga... att icke bära förstånd.

Det jag bär i mig,  här hos dig.

Känslans kraft till tro.

Jag känner tro


Leenden möter,,  ser ler intill min kropp.

Ge är att få ...

Tro i kärlek

Tro till värme

Tro till liv.


Hon ser mig  

hon hör mig

Hon lyssnar till mig

Hon ger utav vad hon bär.

Jag är vad jag känner..... 


Av Jennie-Ann - 8 april 2009 23:19

Ja,

Jag vaknade en morgon för tid tillbaka sedan.

Satt kvar i min dröm i en säng där, jag bar allt.

Det som behövdes fanns där, i mig.

Jag hade tro, kärlek, värme,  mina barn intill.


Jag fann tillit.

Jag fann kärlek.

Jag fann ärlighet.

Jag fann mig.

Jag fann mig i dig.

Tack.


För inte så länge sedan ....

För att föra in till framtid.

För att bära dit hän de hör hemma.


Tack

Att jag är JAG ::::: 

Av Jennie-Ann - 7 april 2009 18:18

Ja,

Sätter mig ner tänker en tanke till!

Jag vet så väl, vad av tankar vad som icke ger mig en tanke till.

Jag har det så här nu, för att aldrig mer behöva detta.

Somliga ville sätta mig i skola...

Jag har inte lärt mig någon läxa!

Jag har däremot förståndet av vilka jag haft runt om mig.


Vi har det bra, me andmyselfand I.

Visst vi saknar,,,

Visst, visst  har jag övat i många år:::

på att bära förståndet över vad jag har,

Inte alltid lägga tanke vad jag saknar.

Molnen ligger tjockt över staden.

jag önskar att mina älskade lever i det mest kärleksfyllda av världar.


Fred på jorden.. kommer från fred i hjärtat till handling.

Jag tror på det goda, jag vet att de vinner.

Jag vet att min mening inte var att leva ert liv,

 ...att gå mina vägar, med mina kära.


Missförstå mig inte!

 Vad jag gör har ett syfte en mening ni kanske inte ser.

Jag vet vad jag gör.

Döm mig inte från den plats där ni står.


Mitt liv är mitt eget

mina beslut ligger i mina händer

försök inte att göra era drömmar till en del av mina

för jag har mina egna.


Missförstå mig inte!

Var lycklig i era tankar.

Era minnen av våra lyckligaste timmar

blir tillräckliga för att hjälpa er glömma

det svåra- det bittra

sorg ni känner idag.

Dean Becker 


Av Jennie-Ann - 4 april 2009 17:35

Ja,

Solen har gått upp vinden viner och barnen är lycklig.

Icke så lite, utan helt till freds med sig själva

i denna fredliga värld.

Staden jag befinner mig i brann år 1888. För dess sista gång.

Vilket födde  att vår arkitektur till sten förstärktes.

Vackert,, högt i tak och underbar stukatur.


Förstår att nutidens bränder startar i huvudet.

Husen brinner för tack och lov icke  längre.

Men det finns många bränder i många tomma skal.

Kärlek.... kärlek.... kärlek kan kanske släcka dessa bränder

och starta nya med kärlek.

Jag tror på kärlek lika mycket som solen själv.

Min vän är vacker, hon bär kärlek i sina skor.

Sätter sig ner och ger lite till.


Reser mig upp, bär mormor i mitt hjärta

känner solen intill min kind.

Jag vet att kärlek vinner.

Nu ska vi leka mamma pappa barn

Alla vill vara bebis utom min vackra dotter....

här... kommer en lysande blivande mor.

Tack


Tea-Li Frågar:::

Mamma ska du pussas ikväll??

Leo Svarar ::::

Nej nej hon ska gifta sig.....

Tack 


LIV

Av Jennie-Ann - 2 april 2009 09:21

Ja,

Medvetet .... Omedvetet ,,,,, att göra fel.

Jag vaknade av min dotters kramar denna morgon tack,

så skönt det kan vara att öppna sina ögon till denna värld.

Frukosten dukades fram och vi åt,,,  klädde våra kroppar.

På väg..... på väg till skolan.


I skolan kom några sårande meningar,  meningar som gör barn ont.

Vad gör min Underbara bästa fröken???

Jo, hon samlar ALLA barn i gruppen och ALLA ska delta om vad som hänt,

vad som blivit sagt och  vem som är sårad.

Hon knyter upp knuten! 

Hur knyter vi upp knuten?


Hur ska vi kunna klara av något vi aldrig gjort?

Hur ska vi kunna lära oss vad som är rätt, om vi inte får göra fel.

Det handlar inte om att göra allt rätt.

Bära modet att våga och förståndet att inse och lära.

Tack mina underbara älskade barn:

I min värld och verklighet är NI det bästa jag vet.

Kärlek 

tRo

Av Jennie-Ann - 1 april 2009 09:03

Ja,

Jag ser över morgon nyheterna och tänker bland de första av tankar.

Tack att denna dag finns,

Min älskade dotter har redan använt sig av dess rättigheter och skickat i väg mig dit hon velat....


April april jag kan lura dig dit JAG vill!!

Hahhahehehe de är så det ska vara,,,, ofta.

Tänk å besitta maken att skicka människor dit vi vill.

 Då kanske varje individ hittar hem så mycket tidigare 

vilken värld vi skulle leva i.


Ja vi vill alla ha något att drömma om mål att blicka till.

Mitt mål är att glida fram.... får som icke nog.

Vad kan denna dag ge mig.

Vad kan jag ge denna dag? 

Se solen skina på mina älskade, ömma vind mot dess hud.


Min vän log, blå ögon blickar fram

Vi bär tro! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards