JA

Alla inlägg under juni 2013

Av Jennie-Ann - 21 juni 2013 00:23

Ja

Där doften av syren gör mig påmind

Känner av asfalt invid.

Ömma sommarvindar möter naken hud

Jag är här.


Såsom livet voro sin evighet 

Såsom sommardagar 

söker jag stilla frid.


Allt nära 

sökte sig långt härifrån

Allt av liv flög forna vägar

i sökanden av frid


Den binära vardagen 

genom spröda timmar 

vårdar dagen i dess skörd av tid.


Jag bär det jag själv har här



Av Jennie-Ann - 20 juni 2013 00:44

Ja

Blott en afton

en sekund av känsla gav möte.

Doften av liv strömmar in

när känslan ger mig möte.


Frihet

Min frihet i mig

Tack att jag är mig.

Livet har visat sig

från ljuset till mina drömmars mål.


Allt av allt som är 

är levandes.

Allt av liv som bor invid.

Förgör föds av rädsla.

Med kärlek öppnar jag mina dörrar.

Stängd för många, öppnar jag till några få.

Tackar dagen genom mina val.

Vårda livet, din korta tid.

Ömma sakta var dag som kommer invid. 


Av Jennie-Ann - 11 juni 2013 23:26

Ja

Det finns en förklaring till allt.

Dåliga lögner, påhittade historier 

och ett 

mindre respekterat påhitt.


Solen gör mig sällskap

här under stora vackra du Fru sol.

Vindar ömmar mitt varma jag.

Idag ser jag mig om.


Allt av det vackra 

se det som ditt

Allt av drömmar 

förvekliga de dina 

Bär dina närmast invid dig.


Mina stunder är 

minuter som bygger timmar

som skapar dagar, veckor till månader till år.


En dag faller allt tillbaka 

där allt var menat att leva. 


Av Jennie-Ann - 1 juni 2013 01:33

Ja

Små spröda fingertoppar 

har givit mig möte här.

Till starka fingertoppar 

som jag har älskat mig nära.


Ni två

Enastående 

Krångliga 

Å innerligt älskad.

I min evighet.


Tack att ni blev mina i ett lån av liv.

Bestämt från okunnighet separerades vägar

Nåväl

Kunskap när den är som ärligast 

Får jag leva på hoppet 

att en dag skall andra öppna sina ögon

för att se.


Dagen möter i upplevelser med kunskap

som jag fortsättningsvis anammar er.

Den svage äter upp sig själv

Den vise leder vägen genom kunskap 

Den älskade möter de sina i sinom tid. 


Fördelen med ondskan är visheten att icke 

föra den vidare.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards