JA

Alla inlägg under november 2013

Av Jennie-Ann - 16 november 2013 00:01

Ja

Förklara för mig

Ondskan 

Förklara ondskans budskap och mening 

så till vida att jag bär med mig förståelsen 

rakt in, genom & inom framtid...

Mina försök är

Lita på mig kring det 


Sluter mina ögon och minns 

vad jag kommit från.

Enkelhetens tid

När kärlek var från grunden.


Kan ondskan födas från kärleklöshet?


Om så 

Så är att älska mer

Råden kan vara att lämna 

Låt den enskilde klara sig själv...

När tidigare i Sverige var det så 

i en demokratisk anda? 

Genom tider tillbaka...

Dess svar, tyvärr.


Hälsingebor byggde hem dess familj

Vi har i städer anammat ett solidariskt levende

århundraden år tillbaka...

Trots det skall vi lämna den ensamme själv..


Vägledningen är fel

Råden blir dyra

Vi föder upp ännu en förlorad generation. 

Där uppgörelsen med dig själv väntar!


Kommer som icke att anamma detta.

Vi möts på vägen genom val! 

Där min tro är 

kärlek! 


Genom att klargöra människosynen

kan vi tillsammans föda skillnaden

i vår framtid!


Av Jennie-Ann - 10 november 2013 00:23

Ja

Tiden springer mig snabbt förbi 

dagar, veckor, månader formas över ett liv.

Medan tiden läker och föder nya sår.

I allt av detta är jag här.

I allt av att möta livet kärt.


Jag har en vadring 

en utmätt väg

av att leva i något kärt. 


Genom barnens lycka å frustration

möter jag nu solen i dess moln.

Allt av vad livet borde vara vackert och kärt

Genom allt av liv skulle ni finnas här.

Mamma & Pappa jag har er alltid kär.


Två ord som beskriver mitt kall

Kärlek 

Familj

Arbete 


Livets mening 

Jag vårdar det allt varmt 

som mig, som mig som barn

När allt var, som livet var.  


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards