JA

Alla inlägg under januari 2009

Av Jennie-Ann - 31 januari 2009 10:17

Ja,

HAhhhhhaaaaahha
Jag vaknar tanken bor i mig.
Jag är fri.
Jag möter  människor som är rädd,
jag går vidare..... vandrar på,  kommer hem.

Nu vet jag varför jag har stark kärlek för äldre.

Ni....... TACK förstod ordets mening!!!
Mormor har gjort mycket fel, men ändå alltid rätt.
Pappa gjorde fe,l även ändå alltid rätt.
Av något dåligt vis har det lämnat folket.

Här,  Där kan jag komma.... för att gå.
Jag lär mig mer.
Lördag för att vara
Lördag till liv.
Tack  frihet  som ger kärlek
HAhahahhah jag är......

Av Jennie-Ann - 24 januari 2009 19:18

Ja

genom tid för till framtid-

Flaggan till topp.

jag är på väg.

I en varm lägenhet

Kärlek utan utopi har flyttat in.

Barnen leker krig.

Inser att vuxna utför dem.


Vad vore livet utan varm vänskap.

Vad vore livet utan LOVE.¨
Jag diggar hösten

löve faller till backe.

Nu landar flingor av snö till min varma kind..


Jag är här.

Jag ler till liv för att förstå

:::att ge är att få.


Värmen av vänskap ger mina lungor kraft.

Det är icke kul, när det är tråkigt.

Jag ser till livet av känslor,,, att Leva.

Så gott JAG kan!



Av Jennie-Ann - 21 januari 2009 11:52

 Ja,

Undra hur världen hade sett ut idag om alla starka
människor  icke varit här.

Vill jag tänka det?
Nje NEJ
Frågan på vad styrka är...är givande!

Starka människor vinner starka dagar.
Ord som leder!
Handlingar som räknas.
Tack att människor blir medveten.
Kärlek vinner och bitterheten landar icke på styrka.
Bitterhet sitter fast på rädsla.



Grattis

Jag har det bra.
Livet har visat vad jag ska klara,
vi får de vi är ämnad att genom leva.
Jag ska ge mer.
Vara där jag hör hemma.
Andas där jag får ro.
En dag till i liv utan sjukdom.

Tydlig rikedom.

Av Jennie-Ann - 18 januari 2009 13:53


  • Ja



  • Liza Marklund: Jag tänker inte be om ursäkt

Foto: karin grip

Liza Marklund: Jag tänker inte be om ursäkt

Publicerad: 18 januari 2009, 12.02 Senast ändrad: 18 januari 2009, 12.43

Efter debattstormen om boken Gömda träder nu författaren och journalisten Liza Marklund fram för att berätta sin syn på uppståndelsen och mediedrevet.
– Det är oerhört obehagligt att bli utsatt för allt hat, säger hon till TV4.

 

Läs mer:

Fakta

Böckerna Gömda och Asyl har sålts i 750 000 exemplar.

Författaren Monica Antonsson hävdar att Liza Marklund ljuger i sin bok Gömda, en anklagelse som växt till en debattstorm.

Boken handlar om karaktären Mia Eriksson, som misshandlas svårt av sin man, tvingas leva under skyddad identitet och slutligen söka skydd i USA. Och det är bokens undertitel, ”En sann historia”, som har skapat debatt.

Hittills har Liza Marklund själv legat lågt med kommentarer, men i en intervju med TV4:s Nyhetsmorgon i dag talar Liza Marklund ut.

– ”En sann historia” är en olycklig formulering, det borde stått baserad på en sann historia säger Liza Marklund till TV4 som träffat henne i hemmet i Marbella.

Har du ljugit för dina läsare?

– Om det är någon som uppfattat som om de är lurade så är jag naturligtvis väldigt ledsen för det. Det var inte mitt syfte med de här böckerna. Mitt syfte var att låta en hotad, förföljd och misshandlad kvinna berätta sin historia från början till slut.

Tänker du be om ursäkt?

– Är det någon som ska be om ursäkt så är det Monica Antonsson för det fruktansvärda karaktärsmord hon gör på Maria Eriksson i sin bok, säger Liza Marklund.

Monica Antonssons uppgifter om att Gömda skulle vara lögn har engagerat flera av Sveriges största kulturpersonligheter. På internetforum och i bloggar har tusentals människor uttryckt sin besvikelse.

– Det är en dokumentärroman, ingen faktabok. Det spelar ingen roll hur många procent av boken som är sanning, säger hon och fortsätter:

– Grundstenarna i de här böckerna bygger på en rad myndighetsbeslut. Närmare hundra myndighetspersoner har genom åren utrett den här familjens skyddsbehov och hotbild. Det är alltså inte jag som hittat på de här grundstenarna, säger Liza Marklund.

Själv ger hon inte mycket för Monica Antonssons bok "Sanningen om Gömda".

– Jag blev lättad när jag läste den. En sån här rörig och motsägelsefull partsinlaga kan ingen ta på allvar.

I intervjun med TV4 bemöter Liza Marklund också flera av de anklagelser som Monica Antonsson riktar mot henne.

Bland annat påstås att Marklund undanhållit uppgiften om att Mia Erikssons nya man försökt ha ihjäl exmannen, som i boken kallas "Mannen med de svarta ögonen".

– Jag visste inte om det när jag skrev boken. Ingenstans fanns den uppgiften med. Hade jag vetat hade jag självklart skrivit om det, det stärker bara bilden av situationen som familjen befann sig i, säger Liza Marklund.

Nyligen trädde "Mannen med de svarta ögonen" fram i tv. Han menar att uppgifterna om honom i boken är felaktiga och att Liza Marklund förstört hans liv.

– Det är en orimlig anklagelse. Det finns ingen som har kunnat säga att det är han, utom de med detaljkunskaper om händelserna som faktiskt drev den här familjen från Sverige.

Enligt Liza Marklund har mediedrevet och uppståndelsen satt flera vänskapsrelationer på prov. Som journalist tycker hon samtidigt att det varit nyttigt att få uppleva det från andra sidan.

– Det är oerhört obehagligt att bli utsatt för det här massiva hatet, men jag har valt att inte läsa det. Jag har inte läst tidningarna heller för då tror jag man går sönder, säger hon.

Emma Johannisson

08-13 50 00

Av Jennie-Ann - 17 januari 2009 19:39

Ja,

Pastan kokar, barnen smakar av smak

Hur smakar efter RÄTT....

Köket 

Vi bär smak i högsta grad och kärlek.


 Vi värmer varandra,

NutTid

FramTid

 NutTid


Stora kragar,  stor kärlek

Här är jag hemma,

I hemma i Hemmaland.

Svea Sursvall


Det jag vet är:::: att JAG icke vet.

Att ge efter och släppa taget i all tid.

Skönt att låta vara.

Trevligt att öppna dörren.

Bara vara........

Av Jennie-Ann - 16 januari 2009 19:28

Ja

I mellanSverige där vissa ting kommer mellan.

Jag har varit i Söder, jag har sökt i Norr.

Här lever jag i mellan.

Här där jantelagen har huvudkontor.

Här där rädsla har huvudFäste,

Här passar jag in.


Leva livet till sitt slut.

Människor som är så underbara TACK

Här finns vackra människor 

Här finns snälla människor, här kan JAG vara en stund.


Jag söker inte yta. För jag finner innehåll med guldkant.
Medan somliga rusar efter något som icke existerar.
Här är det gott att leva.
Tack för kär vänskap.




 

 

Av Jennie-Ann - 14 januari 2009 11:14

Ja,
Vi vaknar i detta mörker med våra kroppar icke intill varandra.
Benen är lite trött armarna lite kall och ryggen behöver klias.
Tack att NI finns.
Mina älskade.
Visst det blir inte alltid skrattigt,

ÄVEN::

Alltid
Evigt
För alltid
Älskar jag er.

Vad av, hur mycket, ska vi klara själva?
Hur själv ska vi vara för att visa att vi kan?

Helt FUCK fel.
Tack Asien för er värme.
Ni lever även under Fader sol och visar i er fattigdom, 

er rikedom.

Vänner
Leva
Kärlek
Ärlighet
Tack att jag vet:::::



Besegra vreden med mildhet,
besegra det onda med det goda,
Besegra den snåle med givmildhet
och lögnaren med sanning.

                                                //Buddha

Av Jennie-Ann - 13 januari 2009 17:22

Ja,


Grattis På MiG!!!!!!

När rätt blir fel och fel blir rätt.
Vad är då kvar att göra???
Jag söker icke kontroll i den bemärkelsen att umgås.
Men hur kul är det icke att möta nya människor.
Två bra män,
Tack
3+2 Kul

Ofta kan glasen tömmas fort.
Jag somnar sällan först.

Små städer små människor.
Så rätt jag alltid haft.
Om det finns mindre korkade
Då finns det fler smarta som ser genom.
Ja, det är icke endas fönster som vi kan se rakt genom.
Ibland en hel organisation.

Det är underbart att vara människa.
Det blir underbart med underbara människor.
Livet i all enkelhet
som ska levas väl.
När rätt är lätt
och raka puckar.
FramåT
På väg Hem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards