JA

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jennie-Ann - 30 oktober 2009 17:44

Ja,

Min underbara dotter är bäst ! Hhaaaa

Dessa ord kom nyss till mig,från henne själv.

Kan hon ha mer rätt? 
Nej


Snacka om självinsikt, visst kan hon vara krånglig

men i helheten är hon helt GREAT

barn barn Barn går springer, är där jag själv förut var.


Människan är rolig dom,, vi föds, kan icke nada ,,,

Vi blir äldre å lär,,, kunskapen kommer till oss,,,

Å ju bättre du är, ju mer skit blir de,,,

Å ju snällare du är, ju mer skit får du.

Samtidigt som jag vill stärka mina barn,,,

Till att känna sig hemma i sig med kunskap. 

Samtidigt som jag vill att de för deras egens skull ska vara snäll.

Men lite krångligt är de att vara snäll i en sjuk värld.

För där vi lever är de banne mig icke friskt ! 

Å sådant ska livets tid fyllas med ,,,, banne mig de ä mer konstigt är coca cola.

Hum, så hur kommer då allt ihop av att vara människa? 

Att leva i sunda relationer, där var å en tar ansvar för sig?
Utan att vara de minsta ego, fuck vad jag hatar egoistiska människor.

Ååå dom är lika äckliga som mördarsniglar en solig sommarkväll.


Tack att sommaren är över, å hösten här med sin ro.

Nattens värme finner sig här oss, å jag ber om ro.




Av Jennie-Ann - 29 oktober 2009 19:37

Ja

Som små lätta, nätta steg ser jag ut.

vattnet ger mig ro, 
Så har det alltid varit ¨åå de kommer alltid att vara där.

Just den känslan vattnet bär med sig när de rinner ner över mitt huvud.


Mitt huvud är ständigt Autobahn;;
Tack de är skönt ,, att låta vattnet falla ner.

Dagen i dag var helt fantastiskt skönt underbar.

Jag är där jag kan känna mig hemma,

fast jag icke hemma är.
Mina barn är imponerat 14 h per dygn.

Bra som de ska va.


Jag ska packa ihop å åka vidare...

Känner att jag börjar få ordning på tingen ....

Levande människa i en icke levande liten stad! 
humm men de ska gå, som tåget rullar en solig dag.


Jag har tagit så många steg tillbaka . typ backat som jag var som

..... som jag aldrig tidigare left.

I ett getto ... som jag alltid i livet gasat förbi.

Där ska jag bli en lite bättre människa

Där ska jag shiiit jobba med mina fördomar 

å lära mig mer om människan!

De är cool som på Ok!!  

Av Jennie-Ann - 28 oktober 2009 15:26

Ja,

Röd jacka blont hår,, brun jacka blont hår ,, blå jacka mörkt hår.

Rött, gult ,grönt, vitt, brunt å svart.

Hösten här


Benen springer, bollen rullar  

skratten dånar.


I en annan stad, tas min själ tillbaks.

Vårdar ömt min nakna hud

Kysser livet varmt.


Barnen bråkar, skrattar glatt.

Barnen älskar livet sant.

Deras hjärtan fyllas med kärlek var-stund.

Blå ögon ser,,

märks ej av livet för en stund.


Höstens ro å mörker värmer 

en trasigt själ i mina händer.


Mörkt lockigt hår, leende mun

Ögon brun, ser livet ur kärlek var-stund.

Må han vandra länge, långt 

Tills egen väg nås dit-hän.


Av Jennie-Ann - 27 oktober 2009 22:13

Ja,

Hur enkelt de är när de är enkelt ,,,, vilket tydliggör ..

Hur rätt de i själva verket är.

ÅÅÅ hur krångligt svårt allt blir när fel kommer till oss.

Fast besluten om att vi bär så många svar i oss själva,

vi vet ,,, när ,,, hur ,,, å varför.

De sker ,, för meningen är här.

Yepp


Så möts jag av andra som lever på annat vis, i annan värld som icke 

begriper sig på min värld.

Å vad blir de?? Jo en helt enkel vanlig krock ... som kommer 

å försvinner.

Tack för alla krockar jag varit med om hittills i livet,,

Jag anade somliga, medan andra kom fettkallvatten över huvudet.

Jag har torkat till mig. 

Å lärt mig mycket.


Livet::: är den bästa skola vi lever i ...

Skoj de är, när jag träffar människor som ALDRIG gör fel..

Owwaww vilken skola går de??? eller vart lever de?

För de är tyvärr många som lever i den tro.


Ä,,  livet är vackert, ååå de svider som stormvindar där på fjället.

Då är de skönt att ha en vän att luta sig intill.

TAcK  


Av Jennie-Ann - 24 oktober 2009 22:13

Ja,

För många år sedan i samma stad i samma kropp med liknande tankar 

mötte jag en människa som kom att förändra mitt liv.

Du vet, när kärleken är så intensiv å enkelheten så nära.

Jag vet idag, att jag så tidigt "Egentligen" hade så många svar.


Jag har hissat hanns flagg många gånger i livet, tagit honom till toppar han innan mig icke hade bestigit.

Jag har även sänkt hanns flagg några gånger, dock aldrig någonsin med tanken på,

att från hjärtat göra honom illa.

Endel blev fel ,,,, mycket blev rätt ,,,,

Vi är helt olika 

Han är manupalitiv å jag är intensiv. 

Han säger Nej å jag säger Ja.

Han var dock många gånger lugn ,,, vilket kunde lugna mig.

Ack Och problemen ÄR stora.


Om jag idag kunde ge honom något, hade jag gett han ärlighet livet UT!
Våra underbara barn är icke lik andra underbara barn.

Å jag är glad för det.


För många år sedan, i samma stad i, samma kropp med liknande tankar.

Några år senare har våra barn blivit äldre, å har kommit hem i sig.

Funderar på om jag lever om några år,,, i sådana fall hur.


Jag har ingen aning om vart denna resa slutar,

Ack gavs jag gåvan att ännu en dag i livet vara med mina underbara barn.


Jag önskar lycka För dig.

Att du tar hand om dig, som du kärleksfullt gjorde, dagar i livet för mig.





Av Jennie-Ann - 23 oktober 2009 20:31

Ja,

Hennes grå hår hennes leende mun, å hennes egen gloria.

Hennes egen person gav mig möte.

Som om allt vore enkelt.


I ett litet kök med mycket kärlek!
Så icke svårt

Så icke krångligt.


Jag livet här under stjärnorna visar mig trots allt.

Kärlek lever! 

Kärlek överlever allt.

Kärlek lever.


Barnen, alla 8 ögon önskar jag ser denna värld 

med mer kärlek än vad dårliga förebilder gör.

Kärlek lever 

Som om denna dag aldrig någonsin skulle komma tillbaka 

Ska jag ge den liv.


 

Av Jennie-Ann - 22 oktober 2009 22:07

Ja 

Vissa vissna blommor har smekt sin tid i ljuset ovan Moder Jord.

För att åter igen vila sina rötter.

Rötter vad var kommer vi från? 
Vi blir de vi blir av oss person, som i den värld vi lever i.

I denna värld.


Ja, vi människor kan ta oss ut till rymden färdas ljusår

byta hjärta i kropp.

Av de viktiga vad väljer de vi DÅ?
hum

Ja jag gör så gott jag kan,

å jag lever med det.

Tack, när mina fel kommer som borde få vara en helt vanlig del av livet ...

Då blir de större än Burj Dubai.


I mitt egna trädgårdsland, är de mer konstigt än jordgubbar.

Men så är livet.

Ja 

Hur kan de komma sig.

Kanske tiden i livet kommer att ge mig svar.


Mina underbara älskade jobbiga barn sover.

Vilar tätt intill sig själv i deras säng.

Om de är något jag alltid velat ge dem, är de tro på sig själva.


Tack att ni finns 

som så mycket 

som av, mest av allt, jag älskar er.


Av Jennie-Ann - 20 oktober 2009 17:18

Ja,

Somliga dagar skiner sol, när regn faller inuti.

Somliga dagar vill vi jag icke bära kvar en sekund av.


Av allt som varit, å vart allt är på väg, så Tack FÖR :
Att mina barn icke blivit skadat på något vis.

Att min älskade mormor gavs gåvan av solsken.

Att mina kära vänner å släktingar icke blivit mördat.

Att icke någon sjuk galning tog någons liv i denna stad, denna dag.


Att jag i all enkelhet hade orken att stå på mina ben å spela tennis.

Tack att denna dag lider till sitt slut!!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards