JA

Alla inlägg under maj 2008

Av Jennie-Ann - 30 maj 2008 08:36

Ja,
När vi är vän.
När vi är vän med oss själva blir möten med de andra underbara
människorna trevliga möten.'
När vi inte är vän med oss själv,

hur ska då våra möten med de andra människorna
då kunna bli bra?
Hur ska du kunna se fina sidor hos andra?
när du inte ser dem hos dig själv?
Hur ska du kunna unna andra?
om du ska ha allt själv?
Hur ska du kunna från hjärtat älska någon annan
om du inte älskar dig själv?

Jag har gått många omvägar i livet!
Tack, för jag har sett saker som många inte kan drömma om.
Jag har många omvägar kvar,
Jag vet att det är så.
Men under dessa vägar har jag aldrig gjort mig själv illa.
Aldrig brukat våld på mig.
Därav har jag inte heller medvetet, gjort någon annan illa.
Sårat har jag gjort, utan att jag vetat.
Då är det skönt när det händer någon som är ärlig nog och berättar de för MIG.

Så jag kan bli lite bättre på att vara människa.
Jag tycker att det är skönt i helheten att vara JAG.

Sommaren väckte mig denna underbara morgon,
vindar som kom in från min öppna balkong dörr
och tack alla underbara fåglar att ni bor kvar i stan.
Innan ni breder ut era vingar mot nya mål.
Dagen till ära blir en fin dag,
Tack.

Av Jennie-Ann - 29 maj 2008 20:25

Ja,
sommar.
Svensk sommar, nu är du här!
dags för svensken att klaga mera.

Det är så varmt,
Ölen är så kall,
Männen är så många.
Ja det är kul att höra.
Det är inte för varmt!
Det är skönt.
Ölen är inte för kall,
Den är som den ska vara.
Männen är inte för många.
Det finns en.

Det är så lustigt, i månader har det varit kallt och mörk.
Nu kommer tiden då det är dags att njuta mer.
Vad gör svensken?
Sätter sig ner och klagar.

Jag kan bara skatta åt det!
Njut denna tid är underbar.

Jag ska leva väl.

Av Jennie-Ann - 27 maj 2008 10:21

Ja,
Solen skiner,  min underbara syren är på väg till blom.
Tack
Tack att det är sommar tider.
Tack att det är sommartider utan krav på att det ska vara bra.
Det är sommartider med fria fåglar och kärleks fyllda tankar.
2008 06 gör sig klar att möta oss.
Och gör mig klar att möta det.

Vi lever
Jag överlever inte...
"Somliga handlingar" 
Jag lever.
Livet.
tack för allt det goda livet ger under tid.
Tack för alla mindre god människor,  som visar mig så tydligt
åt vilket häll jag aldrig ska styra mitt skepp.

Det är när vi vet,  som mitt i alltet blir enklare.
Människan kan vilja ont i sitt liv om så vill.
Men jag är målvakt i mitt mål!
Och vilka skott  som går in,
Kämpar jag med att  bestämma!
Nej, det är inte enkelt,
Det är jag som bestämmer.
Det blir många ribbor ut i mitt liv.

Tack För att solen skiner,

på mina tankar.
För det är ju i det, som i slutänden blir jag.


val

Av Jennie-Ann - 25 maj 2008 14:44

Ja,
Ordval
Klädval
Jag märker att många människor fastnar i att följa mode.
Mode av klädval.
Visst är det nice med snyggt.
Men mode??
Är det inte meningen att klä sig,,
pryda sin underbara kropp i de kläder som vi
trivs mest bäst i.

Ordval kan ligga längre från hjärtat
Märkligt
För det spelar större roll, påverkar mer.
Hum, tänk om vi lade mer tid på ord val
än klädval.
Det skulle vara en bättre värld då att leva i.

JA på 1800-talet var kanske varken ordval eller klädval
en medveten tanke.
Då var det mer att överleva, än att leva genom.
Ja tiderna förändras
Vet inte om jag tror att det var bättre förr!

Men som mormor sa

Man ska inte sörja det vi saknar,

utan glädjas över det vi har!

Och vad det är, ÄR upp till vara och en.

Av Jennie-Ann - 24 maj 2008 17:48

Ja,
Jag hoppade upp på cykeln och fick en tur.
Mitt i uppförsbacken kom doften.
Doften av hägg till mig.
Vilken kväll, sommar vindar smekte mina kinder.
Frihet
Att kunna cykla till en älskad.
Livskvalitet, att se sin älskade må gott.

Värden
Under tiden i livet förändras de mycket.
Men grundvärden tror jag genom livet är kärlek.
Ja, jag tror på kärlek.
Ja, jag tror på omtanke.
Ja, jag tror gott om människan.

Somliga tar,  eller väljer bort det av egen fri vilja.
Somliga tror att egen lycka är lyckan.
Jag är övertygad om att vår lycka tillsammans
är den bästa av lycka.

Fri i sig själv
leder till frihet till andra.
Lycklig i sig själv,
leder till lycka med andra.

Må människan vilja gott!!!

Av Jennie-Ann - 23 maj 2008 20:36

Ja,
Fick tid över för glada tankar idag.
Tack,
Tack så glatt att dom kom till mitt huvud tillslut.
Omtanken till att umgås med underbara människor är ju super duper  easy
Jag blir ju då med, underbara jag.
Så då borde jag varit med underbara människor många gånger.
Ja visst är det sant!!
Jag har mött underbara människor.

Tack att våra vägar möttes.
 
Så att jag blivit underbara jag,
ibland brukar jag ta med er på en åktur.
Då bestämmer jag att det är BRA.
Visst är det skönt att vara herre över sig själv.

Livet är enkelt med de enkla.
Livet är jobbigt med de jobbiga.
Vi väljer själva!!
Sommaren närmar sig Norrlands kusten och vindar viner.
Det är Fredag kväll,
låt människan njuta.

Av Jennie-Ann - 22 maj 2008 10:14


Ja,

Om man formar sig själv,
såsom man lär andra,
då kan man,
själv behärska, lära andra.
Det svåraste av allt är
att bli herre över sig själv.

Så lätt att utföra,
är de onda handlingar
som skadar en själv,
Betydligt svårare är att utföra
de handlingar som är
värdefull och goda.

Den omedvetne
som följer falsk lära
och föraktar orden från den vise,
han bär frukt
till sin egen undergång,
likt katt katt-haka som dör,
när de bär frukt.

Det onda orsakar man själv,
Du är själv källan till renhet och orenhet.
Ingen kan rena en annan.

Försumma inte
dina angelägenheter för andras,
även om dessa är viktiga.
När du insett ditt eget bästa,
följ vägen till nirvana.

///Buddha

Av Jennie-Ann - 18 maj 2008 22:25

Ja, vad är mening?
Det som sker,  sker av olika meningar.
Det kan stundtals vara svårt att se.
Så är även rosor vintertid i Norrland.
Jag är dock helt övertygad om att där under, en bit ifrån finns svaren.
Som rosens rotsystem.
Där näringen finns för blommans blomning.

Livet är en gåva.
Barn skattar ofta och mycket,
ibland kan jag se att vuxna förlorar den gåvan.
Så synd, men det är när vi medvetet vet
då kan vi söka de vi vill finna.

Jag vet vad jag vill leva för.
Det är skönt.
Det är skönt att vara duktig för sin egen skull.'
Då kan jag ge det vidare.
Till människor som jag ömt väljer till mitt hjärta.

Det ska va gott att va människa!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards