JA

Alla inlägg under april 2011

sol

Av Jennie-Ann - 22 april 2011 23:26

Ja

Läs inte med hat

När jag skriver från värme å kärlek

Se inte mellan rader från något som existerar 


Utifrån mig

Döm mig icke från dig

ty vi påminner icke om varandra.


Mitt liv är existentiellt för mig.

För att öppna

till mitt,. liv 


Liv är vackert 

får jag 

ges jag gåvan till något större 

kommer jag att delge dig. 



Läs icke utifrån dig .. ditt jag...

utan utifrån mig.. mitt jag. 


existentiella


Tack 

då Kärlek lever 


Kent – Våga Vara Rädd

Av Jennie-Ann - 21 april 2011 23:19

Ja 

Jag har .... 

varit blond.. 

ack icke korkad.

Jag har varit svart 

ack icke biopoär.

Jag har alltid varit mig


Jag har gjort rätt 

Jag har gjort fel

Tack 

För det som varit i liv. 


Mamma å Paappa

Tack för gåvan till mitt liv.

Till att icke varit korkad utan människa.


Jag har givit liv 

till två stjärnor som blänker å syns, 

i skuggan av mig.

På avstånd å i närhet älskar jag alltid er.


Livet vilar för att möta morgonsol. 

Ännu en dag i liv.

Tack


Andas in .. andas ut .. för att se bakom hörn

Att vara liten är att vara stor, i en stor värld.

Att vara stor i en liten värld, är stort att bevara i sig. 


Kent – Elefanter

Av Jennie-Ann - 10 april 2011 22:08

Ja

Tro inte 

bara för att andra säger så.

Tro inte 

bara för att det alltid  varit så.

 Upplev å utforska Du själv.


/ Buddha 

Av Jennie-Ann - 9 april 2011 22:24

Ja

Tidens klocka klämtar ..

 envar sekund till minut 

i cirkels kraft.


Tid 

Var 

När


Ger möten menings tro

Sveper varmt om hopp

Ömmar stark tro

Till menings hemland


Seglar dithän vågors styrka 

för att möta tid.

Tid i av att vara.

Fri


Ser med ömhet på liv

Möter vågors kraft 

för att komma tillbaka där kraft tog vid. 


Leonard Cohen – If It Be Your Will


.

Av Jennie-Ann - 1 april 2011 23:35

Ja

Jag ska göra mitt bästa föra att ge mig hän till det enkla i livet.

Se det stora i det lilla 

där jag räcker.

Livet är vackert .. av allt vi ger .. ges gåvan av att givit.


Jag kommer inte att se på när någon faller.

Jag skulle önska människor insikt till att 

icke kliva på någons fingrar...

det kan vara den hand som hjälper just du, i ditt nästa kaos.


Icke trampa sönder något.. De är inte vackert att vara elak.

I tron på det så har livets skörhet å kärlek lämnat dig.


Skönt att veta att jag icke behöver förnedra eller kränka någon  

för att jag ska synas..

 Jag syns där ni andra blänker.

Vissa gör ont .. in i märgen å jag kommer att Tacka 


I livets dag välja 


Mina stjärnor blänker i sina sängar 

Ger mig hopp om att livet är kärt.

Livet är tankar .. känslor till upplevelse 

För att möta den gode .. den vackre. 


Där framme i framtid som livet väntar och möter mig. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards