JA

Alla inlägg under april 2010

Av Jennie-Ann - 15 april 2010 13:46

Ja

jag vänder mig om i tro ... av att se.

För att se framåt behöver jag förstå de som varit därbakom.

Så jag snurrar om igen .... igen .. åigen.

Jag förstår idag.

Jag bär många av svaren på frågor i mig.


Tack ... till mig.

Ja jag vet att jag irreterar men jag trivs så sjukt bra

med att vara MIG:
Fick jag byt så skulle de vara med Dala Lama eller en tyvärr skild man.

Men de var mer hans förra liv som väckte min nyfikenhet.

Nyfiken... är jag inte speciellt i dag.

...... Förståndet har tagit plats å frågorna för en stund fallit i blund.


Liv,,, våren är här regnet faller åå solsken når min hud.

Min hud, min lena varma hud.

Min hud, som värmer annan hud.

Min hud, som väntar kärlekshud.

Min hud.  


Dagen levs på bästa vis.

Minuterna som kommit till mig har jag gjort de bästa jag kunnat av.

ÅÅÅ ååååå att slippa vara en idiot ÄR en stor befrielse.

Tack.


Tåget rullar, böckernas ord inväntar min tid.

De är fint att leva.

Jag älskar Min MorMor.... jag hade åkt till dig idag.

Du å jag händer .. värme .. liv.

Tack För ALLT av de bästas du givit. 

Här är du nu! 



Av Jennie-Ann - 14 april 2010 17:18

Ja

Jag har ett liv jag vill leva. 

En dröm som ska besannas, en verklighet som ska slå rot i ryggmärg.

Tid som kommer att bli lycklig.

Jag har de i mig.. så därav vet jag vad som framtiden har att ge, erbjuda.


Livet,,, som den jag önskar, 

lever ett liv med skumpa på magen,, 

utan att jag är där å slickar...

å han vet icke ens om de.

Charmigt .... vackert å så manligt.

Han är nog på väg hem från sitt jobb,,,  där i bilen i en tanke.

Här är jag i verklighet av min värld.

På väg,,,, till skolan.

Från skolan .... de blir mycket kunskap. 


Mycket att veta föra att kunna förstå.

Hur mycket förstår människor? 
Jag i närheten av vad som for genom tanken av gårdagen.

Kommer närmre en tanke denna dag, för att kunna förverkligas till handling.

Handlingar är vackert.. mannen som väntar med blommor i sin famn.

Kvinnan som vackert planterar för att de ska växa.

Å livet som ger dem tiden att leva denna kärlek.

Hum brum ,, de kommer till någon denna dag,, denna sekund blir någon så ärlig vackert på riktigt kär.


De är fint å leva å många människor är så vacker.

Skål för livet.

Skål för kärlek.


Ge din medmänniska tilliten till att tro på dig,

Ge din älskade den kärlek som bor i dig.

Ge dig själv dina drömmars mål.

Se dig om, och se ditt liv.


THANK you. 


http://www.youtube.com/watch?v=-AGzLcEfsIc    ....

Inte framme, ack på väg. 
Kärlek Lever 


Av Jennie-Ann - 13 april 2010 21:12

Ja

Jag minns denna stund för ett år sedan.... Kunde liksom...

inte ana.. föreställa eller ens drömma om.

Här sitter jag nu.

Rikare på många sätt å vis.

Mer vetskap .. mindre nyfikenhet.


Så lite nyfiken... jag känner mig, känner jag!

Inte mycket alls som tilltalar ....

Hur mycket har jag då sett å upplevt? 
Eller har min rumpa varit på fel ställe.

Känslan i magen var lika galen som vitlök i ögonvita.

Hum de blev så...


Jag gasar inte lika mycket nu.


Jag har hittat en mesbroms .. som jag håller i.

Tar tag om, å håller mig fast.


Barnen har de bra,. äntligen påväg hem.

De blev en resans fel för dom.

jag skottade,  krattade.. å städade, för att få till de för dom,.

Idag städar vi tillsammans,,, 

När de faller skottar vi ihop å där grästet växer...

ska vi en dag bygga bo.


Jag ges gåvan av att leva med de bästa av förebilder, som livet kan ge.

Som solen sken på himlen varje natt.

För att mötas av regndroppar genom kärlek.

Så har jag dom här.


vila i ro låt kärleken bygga bo i hjärtat.

Så är jag på väg hem. 



Inne på plan som gav 3 poäng.

Varmt vackert grattis !! 

Av början på något BRA. 

Av Jennie-Ann - 9 april 2010 17:27

Ja

Jag lutar framåt lite lätt,

kroppen följer med,  lämnar tankar.

Kvar i tanken själv utan att fördjupa mig i den.

Låta den leva sitt liv där bakom, från vart jag lutat mig framåt.

Jag går i väntans tider....

De känns lite pirrigt mysigt å varmt i mitt hjärta.

De kommer att ske inom tid.

Livet ... tiden.. kärleken ...

De finns där framme för MIG
Att möta,,  att leva i.


Några sorger finns kvar .. ser han noga på mig, å hör mina ord

kan du med känna av dem.

På väg att lämna mig dock... för att givit mig den erfarenhet

jag skulle ta emot i livet.


Ja vi får de vi kan leva med.

Vi ger de vi vill leva med.

Två olika olikheter som besitter en sanning

som tar sin plats i mina känslor.


Jag är på väg mot ..till .. för mina barn.

Mina busiga bråkiga underbara barn.

Över alla berg ... skogar ... å kvällar som gryr för morgon.

Älskar jag er.

Jag gav er livet.

Som vi ska fylla med VÅR kärlek.

De blir bra.
Jag har lärt mig mer än mycket av något.


TACK

TACK för liv denna dag.!  

Av Jennie-Ann - 8 april 2010 22:35

Ja

Vi människor.. 

Vi väljer, när vi går in på macken, 

När vi står i kön å framför står någon vi känner igen ..

å så där ... han kollar upp i taket.
Ja vi väljer ,,, när vi ska pissa, vart vi ska pissa å med vem.


Vi väljer.

Ja om jag fick ge något idag så är de att göra rätt val.

Att välja ... bort är ett val.


Jag har blivit bortvald.

Lärt av det!
Förstått hur de bränner sönder ...

jag har blivit vald!
De är den känslan jag skulle vilja ge.

Den ynnest av,   att bli vald.

En gång!
Ett ärligt ja.


hum de kommer till mig med.

Jag förstod det idag, nu när jag insåg hur bortvald jag var.

För att bli vald av något annan.


Jag ska välja med kärlek, omsorg ska bo i mitt hjärta.

Jag är inte långsur, men insiktsfull över hur människor väljer.

Någon väljer för någon ibland.

De misstaget av dåligt val ska jag icke begå.


Men misstag kommer jag att göra i mina medvetna val.

Klurit som livet är.

Ska jag göra mitt yttersta för att de ska bli bra.

Av mina val. 





Av Jennie-Ann - 6 april 2010 21:22

Ja telefonen ringde även denna morgon.

Upp å hoppa blåbärsoppa.

Så barnen till fridtids på påsklov!
hum, ja så var de för oss på sportlovet med.

Vad faan klev jag på för väg?
 Dum som jag var, Kunde jag ha stått ut.

Gjort är gjort, jag ångar mig.. hade jag veta de jag vet idag

hade jag tagit en annan väg för barnens skull.

Jajaa

Samvetet är lika med 1000.

Ska finna någon lik mig, så kommer de att komma till sig.


Vägen framför mig.

Funderingarna kom ... genom milen.

Människor så svårt,,, men i min grund så lätt.

Hur kommer de sig att jag...

Har min syn på människan,

genom min erfarenhet så borde jag aldrig vilja möta någon.

Eller när jag möter någon så otroligt underbar, så vill jag inte gå hem.

Möta ensamheten .. lukten.. fläkten.

De finns ingenting med att bo här som jag gillar.

Förutom att mina barn har sina saker på sina rum.

Jag saknar så mycket av mitt förra liv.


Mycket är jag tacksam över att kommit ifrån.
TACK för det,

Men jag saknar min trädgård, nu när gräsmattan på baksidan börjar titta fram,

mina första vita snödroppar, kommer vilken dag som helst att slå till blom.

Hum ....


Nu kom gnället sorgen, känner de själv.

Görde enklare.
Sov med er kärlek!

God natt  

Av Jennie-Ann - 2 april 2010 22:52

Ja

 Så kom den tillslut. Den långa Fredagen,

På mannaminne den absolut bästa av de senaste åren.

Vi fick idag uppleva något jag längtat, drömt om länge.

Vad mina barn, vänskap, å ett par skidor kan göra!
Bilen packad kistan mätt, å vi på väg.

Rock i bilen enligt mina barn, melodifstival skivan, å pippis bästa för mig.  


Sedan stod vi där på toppen.

På toppen av livet.

På toppen av oss själva.

På toppen av skidbacken.


Första åket var så bra ,,, så jag ärligt grät.

Katten mitt i backen, vad jag saknat att åka slalom! 
Idag fick jag åka i skogen ,,

Pussar i liften av min son,

Åka bakom liften med honom, sjunga i liften

Prata om vad vi älskar varandra 

Prata om vårt gamla hus tillsammans,

han saknar det han med. Han kommer tillochmed fortfarandes ihåg hur de var där.

Var han trivdes, hur vi satt på garagetacket, å hans rum med syrran, hans tv-spels rum i källaren..... å adressen! 

Ja vi tävlade i backen, grillade korv, å drack varm choklad.

ALLT allt å mer där till har jag levt med idag.


Ja, livet är så lätt att leva när vi lever det med rätt människor.

Sedan kommer det att bli SKIT, med fel människor.

Så enkelt å svårt är det.


Tron gavs åter för Kärlek.

Jag tror på kärlek, jag vet att kärlek är de största för många människor.

Bertil och Eva har till sommaren varit gift i 40 år.

Vad tänker jag?
 Klockrent, hur viktigt ärligt det är.

40 år vid deras sida.

40 år av livet!

40 år tillsammans.

Magnifikt vackert som livet i ärlighet ska vara!  

Tack För den bästa dagen på länge i mitt liv. 




Mina barn och jag



Av Jennie-Ann - 1 april 2010 18:21

Ja

Hur jag,   vad jag bär med mig i livet! 
Ibland så mycket, så djupt ärligt, ibland så litet näst ingenting.

Just som min hjärna väljer å vrakar, av vad vi har de bra med.


Jag minns denna tid för 6 år sedan.

Hum jag hemma med min familj i huset, där min själ gavs ro.

Mormor du var med, i köket skådande mig som tillagar påskmat.

lax, ägg, janssons, revbenspjäll, köttbullar å mycket mer

som var våra val de året.

Du å rulle som vi kallade din rullator för.

Mys mys mys,,,, skönt lycka å allt!


Ja de var en tid sedan,  jag plockar fram den denna helg,

så är du här nu.


Jag minns påsken med alla år i fjällen,.

Mamma- Pappa syskon å far å mor föräldrar.

Jag minns matbordet, allt å mer där till...

Så var det, kvälls-åk någon kväll,

Å afterSki.

Sällan boring!


Å jag minns denna tid 1995,. Shit de är longe time since...

Jag firade happy easter i kanten av vår.

Med människor av värme å välvilja.

En ny familj för mig ,,,, som jag aldrig tidigare hade givits möte för.

Förrän septemer 1994.

Min Marta å Terry mina barn Matthew å Emily easter med er var de toppen.

Skoj skoj så som livet ska va.


Well well.. de har fallit regn sedan dess,

Rosor har slagits ut å nya vägar blivit skissad.

Här sitter jag i dag i ett Gettho

med min underbara, bästa, bråkiga, underbara barn,

Påsken blir något totalt annat från vad mina tidigare år varit.

Å de är ju så

Acceptera livet!
 Jag ska göra det.



Happy Easter and a lovley time/ LOVE  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards