JA

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Jennie-Ann - 20 september 2010 18:15

Ja

Dagen S är här, dagen SM till har hälsats välkommen av Svenska folket.

Ja 

Nej 

Några år till... Mycket av det som blivit förändrat under dessa år har varit ok.

Men mycket har varit för mycket skit. 

En oempatisk människosyn som jag inte vill delta i.


Vad vill jag delta i??
I en bättre värld. I en värld där vi alla bör göra rätt för oss.,,

men om kroppen blir sjuk,. Då är den sjuk å då kan den inte jobba.

 Jag vill ta del av en värld som ger våra kära barn de som är deras

behov under skoltid. Det funkar inte att ha förstora klasser å för mycket

krav på våra älskade lärare. För hur ska de då kunna hinna se våra barn?

 Det är inte mina barn som sitter i skolan.

Det är våra.


Jag vill inte att grunden för att bli gammal ska fyllas med ångest å oro

över att min kropp blir äldre å jag inte har en plats i detta samhälle. 

Jag vill inte att människor som behöver sjukvård, 

ska vänta i månader på det.


De är mycket jag inte vill.

Men visst vill jag vara delaktig i detta samhälle å 

skapa en underbar värd där våra barn kan bygga bo.

Där våra förebilder kan känna sig trygga.

Å i en värld jag känner mig hemma i. 


Ja jag får fortsätta på vägen för att ta egna nya steg. 


Lars Winnerbäck – Du gamla, fria nord




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards