JA

Alla inlägg under januari 2010

Av Jennie-Ann - 14 januari 2010 18:20

Ja

Nej

NEJ
Fett NEJ:
Jag ska bli som många andra,,...

Jag ska faan ändra hållning helt i livet.

Jag ska bli falsk, elak, cynisk, jävlig, egoistisk, svartsjuk, avundsjuk, argbigga, bitterfitta......



Nej 

Ja 

Är proppmätt på att vara så less!!
Moder Jord denna värld.

Mötte en man tidigare som jag känt i magen att han är elak!
Men icke fått dynga slängt på mig.

Hursomhaver,, nu vet jag hur elak han är,

När jag hörde honom prata till sin son.


Å folk kan klaga på hur jag är som förälder,....

Owoww vad lite de sett å hört av mig.


Ja

Tack att jag blev den Mor jag valt av kärlek att bli.

Ja

Jag kommer inte att bli som många andra.

Så jag fortsätter mitt lilla lilla-liv på egen härd.

Jag har mina älskade barn som är allt av denna värld för mig.

Jag gavs gåvan att möte dem idag med.

TAck vackertTack.


Semlan är HÄR! 


Av Jennie-Ann - 10 januari 2010 13:43

Ja

Känner mig kriminellt lycklig,,,....

Hemma hos min kära vän kommer allt på sin plats. Alla 5 barnen 

är lika lycklig som solen skiner idag. 

Tack 
Tack att jag får ta del av denhär tiden i mitt liv,


Rött hår, klara ögon, tydlig mun.

Hon skiter sällan med den. 

Ur där kommer glädje, humor, sanningar, å lite skönt tok.


Vi har de bra,

de är inte så tokigt. elakt eller falskt når vi hänger.

Barnen har allt de behöver å mer  därtill. 
De är viktigt för mig.


Då får även jag ro.

Jag är nöjd med mig:
Tycker att jag är en tokskön  brutta att häng me.

Låter kanske drygt för vissa.... å de får va så.

För de är ju icke er jag är med.

Utan mig!
Fniss


Knäcker kokar, barnen skrattar, toaletten är tokig 

Å Vi mår BRA:
Solen skiner på oss idag.

TACK  


Av Jennie-Ann - 8 januari 2010 23:24

Ja

Hur tidigt i livet vi lär, att vi kan bli kär.

Hur tidigt i livet vi lär, att vi är HÄR
För att ge:
Glädje

Kärlek

Ärlighet

Vänlighet

Värme

Medkänsla  

Nyfikenhet 

Lycka


De är inte så svårt 

Människor kommer ur balans .....

Som om allt blir svårt svart tomt å kallt.

Men de är inte för de vi är här.


Livet är den största gåva livet ger.

Så jag ska ge lite mer.

Sova med ro

Leva med kärlek.


Sov gott 

Goda gott Folk.

Livet kommer till somliga av oss.


Mina barn har de som Pippi i storstan.





Av Jennie-Ann - 7 januari 2010 17:32

Ja

Äntligen har skolan VÅRterminen startat.

Tack 

Vår älskade Malin var på plats, med samma hjärta å kunskap som förra året.

Våra vänner i skolan, 


Vad är vänskap? 
Är jag bra på att vara vän?
Är du duktig på att vara vän?
Vad behöver min vän nu?
 

Ja våran skolan som bör vara utan lov enligt min dotter,.

Fast kroppen behöver vila

Där igen i ringen samlad tillsammans glada.


De är ju så de ska vara i denna värld.

Å här i vuxenvärlden blir de bara svårare å svårare.

Ska de vara krångligt för att vi bli äldre?

eller hur nära är vi våra nära, när vi bär denna ensamhet? 

Att vara nära är att totalt ta bort ensamheten,

så nu ska jag åka till min vän! 

Tack Mr: H för att jag fick lita på dig i dag.

Du är bra snäll när du diskar med.

Hoppas att livet blir fint för dig: 
 

Av Jennie-Ann - 6 januari 2010 20:12

Ja

Lillhjärta mitt.....

Så löd din ord idag,,, sedan kom icke många fel.

Tack 

Min mormor, underbara älskade du som älskat mig sedan jag kom hit.

De är icke många saker i livet som är större än de! 
Kärlek

Min kärlek till du DIG;:
Dina lena armar, bruna ögon å grå hår.

Har passat, älskat, å glatt mig under mina levnadsår.


Ni bär en vacker syn av livet, även av era år, var så mycket tyngre

än vad vi från 50-talet upplevt.

Vargvintrar, matnöd, världskrig, oättlingar å även lätta vänstertrafik.

Här sitter många i dag å klagar, gnäller


För er att niga många gånger, å länge.

Grattis för de liv du levt igenom. 


Alltid som havet bär vågor

Alltid som vinden lever 

Alltid som hjärtat mitt slår 

Kommer Jag att älska dig, just som DU älskat mig,.


å jag ska försöka älska dig lite mer.

För varje dag jag lever, lever du med mig.


Vi bor i ett hus som står ute om natten.,

Alla har icke den insikt.

Hum min lilla älskling jag älskar alltid dig, 

Undrar om du någon gång läser detta, mormor MIN:? 




Av Jennie-Ann - 6 januari 2010 12:17

Ja,

Till min kännedom kom en vacker smart kvinna förbi.

icke helt ensam, utav därav med en underbar liten kille...


å några kloka ideer, 
Just precis som vanligt.

Just precis som när solen skiner.

Just precis som hon bär förmåga för.


Så nu :::
http://fenixcharisma.blogg.se 


Deltar även ni.


Solen skiner 

Vinden viner 

Kylan smyger i vrå.

Av Jennie-Ann - 5 januari 2010 12:25

Ja

Lite lätt å lagom 

Lite mer å lite mindre.

Som om så för att 

Finnas.


Finns för att finna

Som om stjärnor vandrat 

liknande gator.

Som om människor vakat 

För att finna.


Möt livet se de vackra i vad som ger liv.

Av Jennie-Ann - 4 januari 2010 18:57

Ja,

Den första måndag i de nya året. 

Skjutsade min vän till arbetet.

Vad jag är trött på morgonen, icke ens lite pigg.

Snart går tåget innan 05.

Mörkret å kylan kommer att göra vi följe på vägen.

Jag ska lyckas med de. Så jag vet att de kommer att bli bra.


Skönt de är att få vara med sina vänner, 

än att ständigt kämpa mot de som icke gillar mig.


Vill jag vara omtyckt av alla?
NEJ
NEJ inte en dag, i mitt liv.

För mig är de viktigt att mina nära gillar mig.


Livet ska levas med balans å harmoni.

Inte elakhet å falskhet.


Mötte en ärlig kvinna som

höll med mig om att livet är till för att levas,

inte levas elakt till andra.


De finns fina människor i denna värld.

Så du som kan som fortfarande kan.
Ge mer ge lite till, så kommer mer att komma till dig.

Livet är fint.
Som kärlek.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards