JA

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Jennie-Ann - 29 januari 2010 13:58

Ja,

Nedanför en trapp har jag satt fäste.

Ska kommer å kan vandra steg för steg för att komma 

just dit, där jag hör hemma.

 

Att icke vara "hemma" medan jag sitter i min egna soffa 

bisarr känsla. Under mina tidigare levnadsår 

hade denna känsla aldrig infunnit sig hos mig.

Hur viktigt är "hemma"

 

Jag saknar mitt hem, 

Jag saknar min trädgård där pion slår till blom.

Jag saknar ro som hemma, ger vidare.

 

Jag har våra saker... där icke inte ens de, hör hemma.

 

Flytta tar på,,, Flytta har jag sällan gjort.

Grunden har alltid funnits där, om jag någonstans i denna värld varit.

hum nu är de icke där.

 

Denna värld.

Den stad jag bor i är så liten,,,

inskränkt, men bra för mina barn.

Så bra för mina barn, att jag kommer bo där tills de vill vidare.

 

Jag längtar till benen kommer springandes med 

toner av ; Mamma NU flyttar vi till,, .... 

 

Ja där deras nyfikenhet ger kraft.

 Nyfikenhet ska ha fäste i tanken 

Kärlek, rot i dess hjärta

Glädje, makt för beslut.

Livsluft av egen vilja.

 

Så om jag kunde ge något  denna dag, är detta en bit av mitt hjärtas slag.



Thåström – Höghus-Sång



 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards