JA

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Jennie-Ann - 16 december 2008 13:29

Backen skakar, vinden viner och människor ler.
Jag har kommit hem,
Ännu en gång får jag möta mina kära.
TACK

Ännu en gång påminns jag om hur liten vi människor är.
Hur stark DU Moder Jord och Fader Sol är.
När allt kommer omkring och ni kommer med er kraft

har vi inte mycket att säga.

När väder och vind nalkas inpå oss, står vi alla där i lika värde.
Lika SMÅ.

Hur olika värdet DÅ av kärlek talar och avgörs.
Lika värde vi människor.
Lika små när allt kommer omkring.
Jag undrar om ju större människan tror sig vara,
dess tydligare märks dess små sidor.

Lika vilandes, så lika olika.
Olikheter förstärker trygga människor.
Rädda människor bryter ner olikheter, förgör.
Antar att Adolf var en av världens räddaste.
Kanske så rädd själv för att dö.
Att hans handlingar ledde till det han byggde.

Vissna människor bygger murar.
Visa människor bygger broar.
Okloka beslut bor i okloka människor.
Kloka beslut har byggt bo i en vis människa.

TACK
Att jag är JAG så vi kan njuta en dag till!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards