JA

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Jennie-Ann - 14 december 2008 17:49

Ja,
Dagen är kommen, när han går till arbetet sin sista vandring i den position.
Dagen är kommen då kvällspressens löjliga skvaller tidning har tagit ett steg till,
Känner lite nyfiken till vilken håll de kommer hålla.
Skvaller, blask, bläsk eller seriösa reportage.

Synkade snabbt mellan meningar i morgonens nyheter.
Då frågan kom, vilket arbete han kände stolthet över.

Visst jag ska icke tycka så mycket!
Jag har ju inte läst tidningen på många år.
Men när tanken kom till mig vilken nytta han gjort.
Kände jag i magen
INGEN:
Ta ett steg till och gå vidare.

Nyttig, glad och trevlig har jag varit idag på MITT jobb.
Det är skönt,
Ju mer jag ger, ju mer vill jag ge.
Jag ska vara där jag hör hemma.
Fördelen med att komma vilse, är att lägga fokus på vägen

för att ge plats till det som kommer.
Livet ska vara en njutning i solen!
Livet ska vara med kära!
Livet ska levas så länge vi har det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards