JA

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Jennie-Ann - 24 februari 2009 14:45

 Ja,

 Julen är över och underbara nyheter faller till insikt.

Tack för Kärlek.

Tack för TRO.

Tack för många människors grundinställning::::

Tack för att Jonas kommit HEM!!!!



 - Kära svenskar, hemma och utomlands. Ja, det är så jag brukar börja mina tal när jag talar i radio och tv när jag vill förmedla något. Och som ni kanske anar är det något alldeles speciellt jag vill förmedla. Nämligen att i dag offentliggörs eklateringen mellan kronprinsessan Victoria och herr Daniel Westling, säger han och utväxlade blickar med sin leende dotter.

Och han fortsätter:

- Det är förstås för vår familj en stor händelse men jag får känslan att det kommer bli en minst lika stor händelse för er också och det är bara början på ett långt, långt liv tillsammans. Vi har självklart under de här gångna åren lärt känna Daniel och har förstått att det är en ung herre som jobbar hårt och tar livet på allvar.

- Därför är det speciellt roligt att hälsa dig välkommen. Jag har med glädje gett mitt medgivande och i enlighet med grundlagens bestämmelser inhämtat regeringens samtycke.

- Självklart är det för oss en speciell dag men också en speciell dag för Sverige, säger kungen.

Drottning Silvia vände sig först till sin blivande svärson.

- Vi tar emot Daniel med öppna armar i vår familj. Jag upplever honom som ödmjuk men ändå bestämd, som omdömesgill och klok. Du är full av energi och omtänksam och kommer bli en utmärkt make till Victoria, säger hon.

Sedan vände hon sig till sin nyförlovade dotter.

- Vi har fullt förtroende för dig och ditt val, Victoria, och jag kommer göra allt för att stödja er. Nu skrivs ett nytt kapitel och jag är mycket glad för Victorias och Daniels skull.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards